Mijn vlieg ervaring van vandaag

zit je niet grandioos in het verkeerde draadje? mss eens proberen in de draadjes ivm minimoa's?

Vandaag was het hier in het noorden van Zwitserland 29 graden.
Er was nagenoeg geen wind dus heb ik de Flappie Pro mee genomen en ben eens lekker een paar rondjes op de Staffelegg (goed 6 km. bij mij vandaan) gaan vliegen.
Een droom, ik had niet eens de motor nodig.
Gewoon de helling naar beneden geworpen en de thermiek deed de rest.
Heerlijk.

Groetjes uit de Sahara èh Zwitserland,

Jordy

whoooo dat is een prachtige omgeving..ik ga met het vrouwtje eind augustus
een weekje naar oosterijk (maurach) en neem dit jaar een van mijn flexen mee deze op de foto's
(de standaard skyflex 2000)

6-3.jpg

7-3.jpg

Vandaag heerlijk ervaring op kunnen doen met m'n nieuwe sleper; de wilga van Airworld.

In totaal zo'n 8 sleepjes gedaan, een K8 van 3,5 mtr en een rhönbussard van 4,5 kilo, beide geen enkel probleem....

De laatste landing was wel een noodlanding omdat de gaskabel bij de carburateur losgeschoten was en de motor alleen maar stationair draaide (dankzij een eerdere tip van een clubgenoot om een veertje te monteren welke het gas dichttrekt wanneer er zoiets gebeurd...) maar ook die verliep prima...

Kortom een heerlijke dag gehad!!:D

De laatste landing was wel een noodlanding omdat de gaskabel bij de carburateur losgeschoten was en de motor alleen maar stationair draaide (dankzij een eerdere tip van een clubgenoot om een veertje te monteren welke het gas dichttrekt wanneer er zoiets gebeurd...) maar ook die verliep prima...

Kortom een heerlijke dag gehad!!:D

prachtig toch hoe men zulke simpele dingen leert van andere collega piloten.... kleine zaken die vaak een kist kunnen redden.

Even heerlijk gevlogen met mijn Gracia F5j. Het zwaartepunt ligt nu heerlijk. Hij vliegt nu retelekker, zolang het weer qua wind maar rustig is! Daarnet rond kwart over 8 dit vluchtje gemaakt.

gracia_27jun12.gif

Dat is toch werkelijk fantastisch! Bijna 10 minuten blijven hangen op niets! Beetje stijgwind van een rij bomen of iets dergelijks. Heerlijk! Die gracia doet het dan echt fantastisch! Heerlijk langzaam vliegen op 80m en bijna niet zakken. En met heel erg mijn best doen zelfs nog wat stijgen er uit persen. Echt een kick!

Meer..

Laatst bewerkt:
En toen werd het vanavond ineens nog geweldig weer, uiteindelijk zelfs windstil hier.
Dus maar gelijk van het moment gebruik gemaakt, en nog even lekker aan het vliegen geweest met de Reichard Surikata, en een beetje aan het experimenteren geweest met expo. Vliegt nu wat rustiger op mijn input ;).

full

Vandaag met het windje mijn Duo Discus zijn maiden gegeven. Knikkende knietjes maar gelukkig ging alles prima. Paar klikjes op de trim en vloog rustig. Viel me erg mee gezien de berichten uit verleden op diverse fora betreffende de Duo over tipstall. Landen met de de remkleppen erg netjes, zakt rustig en gelijkmatig. Met wat beter weer zwaartepunt beter afstellen maar de maiden ging zonder problemen.

Groeten Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een HF zwever, vol Gfk van 3.07 meter span. Wel een prop in de neus om de lucht in te komen. Is niet echt een lichtgewicht maar gaat lekker door de lucht heen, gaat richting de 3 kilo. Niet dat er zoveel zware onderdelen in zitten maar model is stevig gebouwd. De Gfk vleugels wegen ook wel wat. Vlieg met een 2200 Mah accu en losse 5 amp BEC. HT 125 op rol en richting, Dymond D250 mg op hoogte. Op remkleppen een HT 82. Voor landingswiel een simpele servo, wel sterk genoeg. Nu dan niet gebruikt gezien de hoogte van het gras.
Moet nog wel wat meer ingevlogen worden maar zo de eerste vluchten gingen erg fijn. Moet zeggen dat hij rustiger vloog als de DG600 zonder de opzet tips aan de vleugel.

Groeten Peter.

Overlijdensbericht

Met spijt in mijn hart moet ik melden dat om 6u deze avond mijn argo-vortex-Robbe op 27 jarige leeftijd overleden is te Pottes.
Vandaag was het niet het ideale weer om lichte kistjes in de ruimte te laten evolueren.
Daar was ik me volledig van bewust en keerde huiswaarts.
Net toen ik de baan opreed kwam mijn zoon en kleinzoon aanzetten.
Mijn kleinzoon verzocht me bij deze om een vliegdemonstratie.
In die omstandigheden is er geen weg terug.
Voor de kleine is een opa die schrik heeft not-done.
Ik terug naar het terrein.
De slepers waren reeds vertrokken.
Geen nood, dan maar een hy-start.
De rubberlijn in stelling en mijn zwever aan de haak.
De start verliep vlekkeloos, de parachute kwam mooi los en weg was hij voor een mooie vlucht.
Alles verliep redelijk vlot en na zeven minuten moest ik landen.
Daar is het mis gegaan.
Hij moet in de laatste bocht in een turbulentie geraakt zijn en kwak.
Het resultaat is hieronder te zien.
De vleugels en hoogteroer nog intact maar de romp op twee plaatsen gebroken.
Dere kist heeft vele oorlogen meegemaakt en zal eerstdaags na het ontdoen van zijn ingewanden op een waardige wijze gecremeerd worden.
Een troostende zoen van mijn kleinzoon heeft al nieuwe moed gegeven.
Hoofd recht en "we zullen doorgaan".
Het hoort nu eenmaal bij het leven van een RC Piloot.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, jammer!
Waaide inderdaad wel wat, gelukkig had de Duo wat meer massa om door de wind heen te steken.
Een reanimatie poging van deze Argo-Vortex gaat toch nog wel gedaan worden?

Groeten Peter.

Kunststof-Robbe

Mijn oprechte deelneming....

Dank u voor jullie medeleven.
Helaas zal er geen poging ondernomen worden tot reanimatie.
Heeft volgens mij geen zin.
Robbe gebruikte voor zwevers van de jaren zeventg-tachtig een speciale kunstof.
Deze had uitstekende eigenschappen.
Bestand tegen een stootje.
Maar op een gegeven moment treedt er materiaal-moeheid op.
Na 25 jaar wordt dit materiaal bros met het gekende gevolg.
Niets blijft eeuwig duren.
De inslag was niet eens zo hevig.
Aan de vleugels was er geen schade.
Wie weet bouw ik voor die vleugels later nog een electroromp in Balsa.
Maar dat is muziek voor later.
Voorlopig ben ik bezig zo'n romp te bouwen voor mijn Antares.
Nadien (deze winter) volgt een 4m project schaal-zwever.

Mvg,
Aurectar

vandaag ook weer heerlijk geprutteld rond de klok van 13:00 ..
en wat denken jullie ...juist!! vanaaf ga ik weer twee accus leeg trekken :)

en moet eerlijk zeggen werkt wel lekker zo een regelaar ;)

Laatst bewerkt:
Lekker hoor. Uit mijn werk direct een DLG uit z'n kist gegrist en naar de wei geraced. Snel nog ff een belleke pakken ;)

2072012.jpg
[/URL][/img]

Ik heb zojuist na 8 uur 's avonds nog enkele vluchten van 3 tot 4 minuten gemaakt met mijn dlg. Heerlijk, van dat weer waarin het maar heel minimaal stijgt. Een vlucht van 3 minuten in dit soort weer geeft mij meer voldoening dan overdag omhoog knallen in een bel.

Back