Mijn vlieg ervaring van vandaag

Dat noem ik geen modelzweven meer. Da's electrovliegen.

Geloof me, ik vlieg ook liever motorloos, zoals met mijn ASH26.

Maar wanneer er geen slepers op het veld staan, en je te weinig tijd hebt om de motorlier op te bouwen, dan is zo'n propje in de neus toch verdomde handig!;)

De motor uit op 75 meter en als je binnen de 10 minuten onderligt een strafrondje rondom het veld rennen :rolleyes::rolleyes:
:thumbsup:

Ik erger mij ook altijd aan de (wat oudere) leden van mijn vliegclub: Ze zitten op tuinstoeltjes, vliegen (electrisch) naar een enorme hoogte en merken dat hun kist stijgt. Dan doen ze de motor uit en melden vol trots "Ik heb thermiek". En dat noemen ze zweefvliegen...

@loeki ik maakte de opmerking niet omdat je met electro vliegt maar omdat je de motor pas op 300 m uit doet.
Boven de 100 meter zou de motor moeten weigeren :yes:

Ik erger mij ook altijd aan de (wat oudere) leden van mijn vliegclub: Ze zitten op tuinstoeltjes, vliegen (electrisch) naar een enorme hoogte en merken dat hun kist stijgt. Dan doen ze de motor uit en melden vol trots "Ik heb thermiek".

Laat die oudere leden toch eens blij zijn dat er nog " iets" omhoog gaat :rolleyes:;)

Het moet vanzelf omhoog gaan. Niet electrisch ondersteund ;)

klopt meestal begin ik op 100 meter lekker te zoeken , doe dat een aantal keer . wil het niet ,dan af naar 200 meter . en lekker uitvliegen . pak je een belletje is het leuk .

met een lijn kun je ook op 250 meter beginnen ,dus dat gezever over electro of lijn . uiteindelijk is het de sport om thermiek te vinden (liefste zo laag mogelijk al )al is de kick van de lijn groter .

zoiets dus

Gevlogen met een 5 meter ASW 22, j.l. zondag

071011.png

weet dat ik 2 keer collega's heb gewaarschuwd dat ik ging landen , maar er kwam ook twee keer iets tussen;)

Laatst bewerkt:
Ik zit met de familie in Oostenrijk bij een pensioneigenaar die zelf ook vliegt. Vandaag hebben we heerlijk gevlogen op de Smittenhohe, om de hoek van onze verblijfplaats. De stek die we uit hebben gekozen om te vliegen bleek achteraf niet de beste met de wind, maar toch hebben we leuk gevlogen. Het was goed thermisch en het uitzicht is fantastisch.

full

full

Later deze en volgende week gaan we nog andere plekken verkennen.
Uiteraard zijn er filmbeelden gemaakt. Een kleine teaser hieronder. Aan het einde van de vakantie maak ik wel weer een 'Fotor production'. Ja, het is over de top, maar daar moet je de humor maar van inzien.

Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn weer benieuwd naar het eindresultaat straks.
Je raakt wel gewend aan de 'Fotor quality'. Niks humor dus!

Oh my, ik ken de omgeving, erg veel vakanties doorgebracht in dat soort landschappen ivm wandelen. Toen vloog ik nog niet, maar nu...... Krijg er jeuk van.

De oplossing, een weekje vrij nemen, ook zo'n mooie stek vinden in Oostenrijk, Zwitserland of ander gebied met bergen, wat vliegvrienden optrommelen en in de auto stapppen....

Volgend jaar ga ik toch echt zo'n 4 a 5 dagen inlassen...

Laatst bewerkt:
Back