Mijn HPI Baja 5B SS

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door RCstylzz, 15 okt 2012.

1. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Doe je goed, ik ben benieuwd..

2. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    Vandaag is het pakketje toegekomen, de zuiger al vervangen, juist nog wachten, ik ga morgen ofzo een paar winkels in de buurt bezoeken om te kijken welke 2takt olie ze hebben, zolang ik geen degelijke olie heb, komt er geen druppel benzine in de motor :D ik ga denk ik de olie bij pistop-shop bestellen, aangezien ik nog wat vijzen nodig heb.

3. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Tip: tijdens de montage van de motor ook olie gebruiken. Vinden je (nieuwe) onderdelen wel zo prettig.

4. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    is daarom dat ik ga wachten om de cylinder erop te steken, ik heb momenteel geen 2takt olie om hem erop te zetten :(

5. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    De baja zit bijna in elkaar... heb juist nog een paar vijzen om de koppelinghouder vast te zetten. De cylinderkit zit erop, heb enkel voor hem erop te zetten nog eens de motex (texaco) olie genomen. Nu juist nog wachten tot ik andere olie heb en ik kan testen of de motor werkt :D. De baja krijgt er binnenkort waarschijnlijk een nieuw speelmaatje bij, alleen weet ik nog niet welke. Ik ga kijken voor een clone, ik weet dat die natuurlijk niet dezelfde kwaliteit gaan hebben als m'n baja, maar ga me er toch aan wagen. Ik heb al een paar nitro autootjes gevonden (clones :D) maar ga me denk ik toch zo'n aowei yama kopen of 'n smartech. zodra ik geld genoeg heb gespaard bestel ik hem :D ga ook eens kijken bij nitrorcx want de big scale auto's van exceeded rc vind ik er ook nog cool uitzien :)

EDIT: Ik zoek dus geen goede auto (mag altijd :D) maar een zo goedkoop mogelijke auto :D de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden is een aowei yama, dus gaat waarschijnlijk zo een worden, ik ga ook nog eens 2dehands.be afzoeken naar ofwel een roller van fg of dergelijke, oftewel een goedkope wagen op 2dehands, er mogen wat kosten aan zijn

Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  6. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
  7. Etinogard

Etinogard

Lid geworden:
    27 mei 2012
    Ik kan niet bij mijn verstand erbij komen waarom je geen goede wagen wilt.
    Dat je wilt sleutelen, kan ik gerust begrijpen, maar koop dan een tweedehandse FG.
    Ondersteuning en spullen zat voor, en vraag de meeste ex-kloon rijders maar eens om hun mening.
    Meeste zijn overgestapt op een A-merk of gestopt met de hobby, zou zonde zijn om een wagen te laten staan omdat ie telkens stuk is.

Tevens was hier ook een lid, die twee van zulke Aowi ofzo had, en hij lachte naar de HPI rijders omdat ze te veel geld hadden uitgegeven want die van hun waren goed.
    Tot ie hier niet meer reageerde, en toen keek ik op een van hun trotse filmpjes en vroeg iemand om hun mening en dat was achteraf niet al te goed.
    Meer sleutelen dan rijden, en de extra onderdelen erbij geteld waren goed voor een A-merk met wat upgrades.
    Nu rijden ze twee FG's, zal wel genoeg zeggen lijkt mij.

8. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    ga geen aowei kopen, ga een smartech kopen, aangezien ik niet direct een fg vind op 2dehands, mijn maximum budget blijft €400

9. Yabz

Yabz

Lid geworden:
    18 jul 2012
    Dan zou ik wat beter zoeken ze :rolleyes:

Heb pas nog eentje van 350 laten liggen voor een baja te kopen

10. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Heeft ie een baja koopt ie een smartech.... :confused:

11. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
  12. Etinogard

Etinogard

Lid geworden:
    27 mei 2012
    Het is en blijft kloon, en in zulke takken vaak ook goedkoop is duurkoop.

Die HB is een FG sloper, hij ging eerst rond met de naam Eric op Marktplaats.
    Verkoopt ook vaak spullen los, zelf nog nooit wat bij hem gekocht.

Zou dus voor dat geld idd voor de HB FG gaan, eventueel nog wat pingelen voor wat ruimte voor nieuwe upgrades.

13. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    en hoe gaat het hier? ;)

14. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    UPDATE :D
    Ik heb deze week de baja eens uit elkaar gehaald en afgekuist, nieuwe olie in het diff gedaan en ik heb ook de castrol power rs 2 gekocht. Normaal gezien komen dinsdag of woensdag de Baja-Parts van bij DDM toe. De bestelling bevat: Nieuwe Rolkooi, E-Clips, Neon groene antenna tubes, groen en zwarte fuel lines, Turtle Racing clutch system vijzen, 5T Roof guard, GH Engine mount, Aluminium rolkooi mounts, Wing joint, Walbro WT-990, Lunatik Whip mount en 2 carbon stickervellen. De baja staat nu ongeveer 6 maanden stil, staat ondertussen wel al een nieuwe cilinderkit op (28.5CC) en ik ga vanaf nu alleen nog castrol power gebruiken :D

15. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Reken maar op douane kosten dan..

16. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    Heb vandaag de bestelling van DDM ontvangen, had €73 douanekosten op een bestelling van €200.50 .
    Ik krijg ook nog deze week een bestelling van RC-car-online.de toe, een motorsteun van GPM.
    Had ook nog een bestelling geplaats voor Castrol Power RS 2, maar die hadden ze helaas niet meer in stock, dus wordt het een fles motul van bij rc-car-online :) .
    Zodra de parts er allemaal opzitten, zal ik een foto maken, omdat de helft er nu al opzit.
    Greets,
    RCstylzz :D

17. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    73 douanekosten.. Kolere

18. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    maar het komt nog altijd goedkoper uit met douanekosten, dan het in europa te kopen :D

19. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    BAJA IS BACK
    na 8 maanden stil te staan :D
    Wat is er allemaal aan verandert ?
    Nieuwe cilinderkit = 28.5cc
    Walbro WT-990
    Lunatik Whip mount
    Nieuwe benzineleidingen
    5T Bougiebescherming
    Nieuwe motorsteunen
    Turtle Racing V2 Clutch System (zat er al op maar vermeldt het toch nog eens)
    en nog meer....
    Moet juist nog wachten op een rembevestiging, want die ben ik kwijtgespeeld.
    Tot de volgende update :D

20. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Fotoooo's :)

Deel Deze Pagina