Mijn FG baja

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door fastrockets, 2 aug 2012.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Precies zoals het er staat; het lijkt me stug (sterk). Als je een motor heet genoeg wilt krijgen om de boel te laten vervormen, is er iets goed mis gegaan of heb je echt geen idee wat je aan het doen bent. Een bootmotor heeft het veel zwaarder dan een automotor en is dan ook veel gevoeliger voor een gebrek aan koeling. Als je een (vrijwel standaard) benzineblokje in een auto op die manier om zeep weet te helpen, is de beste (kostenbesparende) investering die je kunt doen zoals gezegd een cursus "hoe ga ik met mijn motor om".
     
  2. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Dat sowieso,

    Qua koeling hebben bootmotoren het beter, ze werken ook minder hard tov auto motoren.
    Maar, helaas komt het voor dat motoren te heet worden, veelal dat er teveel gedraaid wordt aan de naalden zonder even te temperaturen of naar de bougie te kijken.
    Zelf heb ik het al vaak genoeg meegemaakt met een hele strakke tuning dat een blok 180C en dan is het over met het blok, of je moet gaan draaien en vlakken.
    2 bouters hebben daar meer een probleem mee dan een 4 bouter, maar ook bij 4 bouter Zenoah 260 Pum's heb ik het meegemaakt.
    Bij de RCMK twin is in de inloop procedure het niet raar dat cilinders de 160 graden halen, RCMK zelf zegt er over dat het kan en niet erg is.

    Maar goed, even kort door de bocht, als je een 2 bouter te heet maakt, is niet gek dat het carter en de cilinder krom gaat. Ik denk ook niet dat Jelte de laatste zal zijn die het meemaakt :)

    Dus stug is het niet, het is zo ;)
     
  3. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    [​IMG]

    Nieuwe hormann spoilersteunen :)
     
  4. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    netjes:razz:
    je auto ziet er op de foto's ook altijd netjes uit mijn complimenten.
     
  5. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>


    Nieuwe blok van fuzzttuning... Tis nu een 29cc en loopt super.
    Je hoort geluid van tandwielen er zit een nieuw setje op
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    netjes, nu allee nog een rijden filmpje...
     
  7. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    even wat foto's met de kap erop :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit, ook met die nieuwe spoiler, en steunen!
    Zijn de draagarmen nou XL of " normaal "?
     
  10. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    misschien een rare vraag maar er hoort toch zo'n zwarte kap over de motor heen te zitten voor de koeling van het blokje? zie die niet zitten of hoeft dat dan niet meer als hij bij FUZZtuning is geweest ?
     
  11. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Doe ik voor koeling en ik rijd meestal in gras en dan kan ik het makkelijk weghalen
     
  12. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    haha
    beter kan je het gebogen deel van het kapje af (zagen slijpen dremel enz)
    Hou je toch de goede (geforceerde koeling) luchtstroom voor je cilinder. Anders kan hij dus WEL warm worden (ander toppic :rolleyes:).
    Op die manier blaast het gras er gewoon tussen uit.
     
  13. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Dat moet je dan zeker wel (bij de tuningen :) )

    Ik heb hem ook geadviseerd een nwe kap te halen, een 29cc is sowieso een heethoofd.
    Door de kap zo, denk ik wel dat z'n voorgaande blok veel te heet is geworden.

    John.
     
  14. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    dacht ik ook al maar wist het niet zeker vandaar de vraag ook weet niet wat er allemaal gebeurd met zo'n aangepast blokje
     
  15. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ruud de draagarmen zijn niet XL
    Ik twijfel of het door het kapje komt omdat ik hield het wel in de gaten.. Ik denk dat het vorig seisoen is gebeurd toen ik hem net nieuw had toen wist ik nog niet dat er veel gras tussen kon komen :)
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Wow John, op zulke klanten moet je zuinig zijn! Onuitputtelijke bron van inkomsten!
     
  17. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    kapje eraf zorgt er toch volgens mij niet voor dat je een betere koeling hebt laat het blokje stationair lopen en dan wordt hij al behoorlijk warm want er is geen lucht koeling lijkt me toch wel handig met een 29cc twee bout motor anders heb je volgens mij binnen de kortste keren weer een blok aan barrels liggen ja houdt fuzzy wel bezig
     
  18. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Flauw hoor.. Ik heb 40 liter met mijn oude motor gereden dat doen maar weinig mensen mij na ;)

    Anders.. Waarom ben ik een onuitputtelijke bron van inkomsten?
    Als ik lang met mijn motor gereden heb wat is het probleem...
    Ik heb plezier in de hobby altijd jammer dat er zulke reacties geplaatst moeten worden ;)
    @Chris
    Gewoon je vinger tegen de cilinder aan houden.. En een keer checken met een temp meter op een meeting bijvoorbeeld

    Maar ik ga een nieuwe koelkapje halen
     
  19. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Kan jij dit bewijzen? Als een blok stationair loopt word hij niet zo warm als je gas geeft natuurlijk...

    Anders.. Mijn blok lag niet aan barrels lagers en keeringen moesten alleen vervangen worden
     
  20. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    hoezo heb ik ook gedaan meer zelfs blokje was tweedehands had dus al gelopen en heb er zelf ook nog ruim 40 liter meegereden en dan is er dus niks aan gedaan ook geen nieuwe zuigerveer ( slecht? ja weet ik nu ook ) en met de vinger ertegen zeker een hoge pijngrens
     

Deel Deze Pagina