Mijn FG baja

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door fastrockets, 2 aug 2012.

  1. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Tis een FG leopard 1 offroad uitlaatje.. ;)
    Je ziet ze niet zo veel rijden zoals deze denk ik hier
     
  2. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    @fastrockets vergeet niet dat als de uitlaat te star vast zit dat het gaat scheuren.
    Een ander bochtje zou mooier zijn de orginele is meer gebogen.
    Je kan ook bij een metaal bedrijf eens vragen of ze hard tichlasdraad hebben waar je een mooie bevestegings veer van kan maken.
    Maar ziet er netjes uit.
     
  3. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hmmm.. Oke, de uitlaat zit niet te vast.. Ik kan de uitlaat een klein beetje heen en weer bewegen
     
  4. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>


    Hier de FG.. Blok word duidelijk ouder minder compressie maar hij doet het nog aardig
    Veel trekkracht met deze uitlaat



    Hier was ik met de ansmann virus aan het rijden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Mijn blok was aan onderhoud toe wat mankeerde er aan het blok?

    - Lagers lagen eruit
    - Keeringen kapot

    Het blok is helemaal uit elkaar geweest maar het blok kwam niet meer in elkaar hoe kan dat nou?
    Het blok is een keer te warm geweest en als hij in elkaar blijft er is niks aan de hand maar nu moest hij uit elkaar dus eigenlijk was dit het einde voor mijn blok, alles was helemaal scheef.

    Ik heb de motor bij xxxxxx gebracht

    Hij had nog nog liggen

    - Nette gebruikte set carters
    - Nette gebruikte 29cc 2 bouts cilinder met 29cc zuiger

    Die heeft hij er voor mij op gezet en die mag ik gebruiken van hem!

    Verder zijn alle pakkingen vervangen, en de isolator.
    En de Krukas is uitgeklokt

    [mod]Iets te veel reclamepraat, geen winkelbesprekingen![/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2013
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Lijkt me heel erg stug. Als je het echt voor elkaar hebt gekregen om je blok zó heet te stoken, kun je beter een keer een cursus motor afstellen gaan volgen.

    Overigens:
     
  7. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hmm oke.. :bye:
     
  8. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    29cc cilinder met twee bouten, dan de vraag hoe lang het duurt voordat de cilinder knapt.

    Vraag me wel af hoe je het voor elkaar krijgt om hem krom te krijgen, misschien schoepen van je vliegwiel weg?
    Lijkt mij niet dat je lagers zo'n hitte kunnen genereren, en je indien het in de cilinder zit zou me een warm loper niks verbazen.
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Jelte heeft zich weer eens iets aan laten smeren en een mooi verhaal op de mouw laten spelden. En als je er wat van zegt krijg je een meewarige blik, want hij weet natuurlijk alles beter. Was jij niet ook diegene die dat hele speciale aluminium plaatje had gekocht dat de koeling moest verbeteren? Dat was toch ook zo'n fantastische deal?
    Edit: ja dus...
     
  10. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Reed ik nog met dat fantastische plaatje dan?
    Misschien heb ik de tempratuur wel gemeten met het fantastische plaatje..
    Misschien was dat niet schadelijk veel? Namelijk 110 graden
    En met dat plaatje eraf 90 graden

    Ik moet hier misschien niet meer dingen posten.. Lijkt me beter
     
  11. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    Gaat heel lang goed hoor , ik rij zelf al een liter of 35/40 met zo'n cilinder met een +2mm gevulde krukas en ik ga er echt niet heel zuinig mee om .

    Q4q9nusaVd4[/media] race in alkmaar - YouTube

    Het is degene die je als eerste in beeld ziet :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    110 graden Celsius is niet veel nee. In ieder geval bij lange na niet heet genoeg om een blok krom te laten trekken... Maar ga vooral door met posten hoor, en blijf je vooral niets aantrekken van mensen die wel weten waar ze over praten. Lachen is tenslotte gezond.
     
  13. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik heb ook helemaal niet gezegd dat alles is krom getrokken door dat plaatje..
    Ik had een keer een warm loper gehad omdat ik door het gras heen reed en dat kwam tussen het cilinder kapje.. Maar dat is al ongeveer 1 jaar geleden en toen wist ik dat nog niet

    Ik heb verder heel veel liter gereden met het blok... Natuurlijk met veel plezier en gelach omdat lachen is gezond
     
  14. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Dan heb je vast een goede, er zijn al vele gesneuveld waaronder die van Johannes94(meen ik dat dit zijn nickname is) die na +/-2,5liter al aan stront lag.

    Btw Jelte, je hebt in de tussentijd toch je cilinder los gehad?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Jup 1x zuigerveer...
     
  16. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    En toen heb je geen onnodige slijtage gezien?
    Warmlopers laten meestal toch wel wat sporen achter waar je niet zomaar overheen kijkt.
     
  17. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Jup.. 1 flinke kras op de zuiger en cilinder maar gewoon weer in elkaar gezet en gekeken hoe het reed en vermogen verlies was er niet heel veel dus gewoon lekker gereden
     
  18. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Kras is niet echt warm loper materiaal, meer zand of iets.
    Beter gezegd, de cilinder die ik had, had na controle ook een warmloper gehad.
    Dan heb je vaak schaafwonden achtige beschadigingen in de cilinder staan, of soms krassen heel dicht opeen.
     
  19. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Hmmm.. hij ziet er opzich wel keurig uit apart dan
     
  20. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Lijkt het je stug, of weet je het zeker?

    Als je een motor en met name een 2 bouter te heet laat worden (om wat voor reden dan ook) dan trekt het wel krom.
    Zolang je het carter niet demonteert, is er niet veel aan de hand, maar demonteer je hem, dan heb je een probleem.

    Ik heb het een aantal maal meegemaakt met zowel 2 bouters als 4 bouter boot motoren.
    De makkelijkste optie is een nieuw carter, de moeilijke is de delen weer vlakken.

    John.
     

Deel Deze Pagina