Mijn ervaring met de Vbar Control

http://vstabi.info/en/node/1696
En beter en beter :D

Ik fa deze app er vanmiddag eens op zetten. Ziet er indrukwekkend uit..
Vanmiddag ook weer verder stoeie met de Gov. Werkt nog steeds niet goed..

Ik ben eruit!!
De Gov werkt.
Ik had alles goed ingesteld. Wat verkeerd stond waren mijn toerentallen. Ik zat onder het minimale toerental...
Nu heb ik mijn toeren tallen verhoogd naar 2100, 2260, 2460, En ik hoor duidelijk verandering inde motor.
Request en Actual zijn gelijk.
Heerlijk. Nu de restjes van de Vbar uitzoeken, uitvinden wat het is en wat het doet. en eens vliegen..:D

Wat ik een heerlijke feature vind. zijn de draai knoppen in de parameters. Makkelijk te verstellen. Nog makkelijker als draaien aan de grote knop. Tijdens vlucht kan je de getallen niet lezen maar ga je letten op de heli. Ben je ermee klaar, dan lees je de waarde af...

Zelf ook nog niet ervaren, maar dat lijkt me de gedachte.

Laatst bewerkt:
buvesu2a.jpg

Ziet er goed uit Nigel.
Ik ga er vrijdag mee aan de gang, hoop hem dan ook zaterdag vlieg klaar te hebben.

mvg. Freddie

Ik verwacht dat jullie dat gaat lukken.. Het lastigste vind ik zijn de endpoints vande regelaar, en de vbar gov.. Voorderest goed te doen.

Let wel!
Printscreens maken van al je parameters. Gains enz.
Setup moet opnieuw doorlopen worden. Na de upgrade van v6, Is usb poort niet meer actief..
Wordt nog verholpen denk ik. Dat is een vraag die ligt bij Mikado van mij...

Heb de control geregistreerd.
En de meeste Apps geladen.
Maar eigenlijk kan ik ze toch allemaal laden. Ook al gebruik ik ze niet allemaal.

Ik heb net de Vbar geüpdatet naar versie 6.0 Pro :)
Morgen de setup doorlopen met de Vbar Control en dan hopen dat het in één keer lukt.

Nigel ik heb de setup-file van de 5.3 versie van mijn 480 gesaved, daar kan ik alle setting uit halen zo als ik het onder 5.3 had :)

mvg. Freddie

De Usb heb je ook niet meer nodig Nigel. Gewoon de setup-file saven naar je PC, en dan kun je hem via de 5.3 software gewoon openen en bekijken:)

mvg. Freddie

De mah sensor is ook besteld. Gelijk voor de 2 helis. Ben benieuwd wanneer ik die ontvang.

Mooi man die staan ook op mijn verlanglijstje :)

Zal hier ook even mijn ervaring met mijn Vbar control tot nu toe plaatsen.
Helaas heb ik nog al wat pech. Afgelopen vrijdag wilde ik mijn eerste heli (logo 480) overzetten naar de Vbar Control.
Als eerst de vbar geüpdatet naar versie 6 en de zender geregistreerd en ook geüpdatet. Tot zo ver geen problemen.
volgende stap is dan om de zender te binden met de ontvanger en de vbar setup opnieuw te doorlopen met de Vbar Control.
Maar wat ik ook probeerde kreeg de zender niet gebonden met de ontvanger:confused:

Ben toen maar het net op gegaan om te kijken of daar ergens een oplossing vermeld stond, helaas.
Dan maar rechtstreeks contact met Mikado opnemen. Naar een uitgebreid telefoongesprek met een medewerker van Mikado tot de conclusie gekomen dat ik zo goed als zeker een defecte ontvanger geleverd heb gekregen.
Geen probleem, wij gaan meteen een nieuwe ontvanger voor u regelen en binnen het uur had ik bevestiging dat die verzonden was :thumbsup:
Dat noem ik nog eens service :D
Als alles goed gaat komt die dinsdag binnen en kan ik een nieuwe poging wagen. Word vervolgd.

mvg. Freddie

Wow Freddie das wel ff balen.
Ik heb meteen meerdere ontvangers erbij gekocht.
Ik ben bezig met het instellen Pfff
Sommige dingen duren lang haha.

Dat het maar snel dinsdag is voor je

Ik ben zo compleet weg van deze zender. Vandaag 9 vluchten kunnen maken. Heerlijk wat kunnen tweaken en uitproberen wat style gains etc nu precies doen met de heli. Parameters selecteren en draaien aan de knoppen.

Nu ik wegwijs wordt in de zender is alles zo gevonden. Timer langer. Aftellen iedere 30 sec en de laatste 10 sec worden aan gegeven. Super. Dat wil ik horen. Gedurende de vlucht hoor je hoeveel tijd je hebt. Je kunt aan een figuur of transities beginnen zonder te denken wanneer gaan de laatste secondes in gaan.

Screenshots gemaakt vanhet scherm om thuis te bekijken. Logs uitlezen. Interessant allemaal

De ipad onder de zenders. Nieuw tijdperk, alles vanuit de zender..!

Nog maar eens een fotootje
uvedety8.jpg

Goed te lezen dat jij zo tevreden bent Nigel :)
Heb zelf ook hoge verwachtingen van de zender ondanks de pech die ik nu heb.
Kan bijna niet wachten tot dinsdag.

Mvg. Freddie

Dit is denk ik pure pech Freddie..
Ik heb tot nu toe geen issues ontdekt...

Vandaag bezig geweest om te ontdekken wat de style doet met de heli.
Ik deed dit met een headspeed van 2260.

Bank 1 headspeed 2260 style 40
Bank 2 headspeed 2260 style 60
Bank 3 headspeed 2260 style 100

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik niks gevoelt heb aan de sticks...
Ik heb dit gedaan met de 480 Xx. Ik kon niet echt ontdekken en voelen wat het doet...

Verder heb ik de Tail rate aangepast op 70 in alle banks. Is voor mij persoonlijk lekker..

Ik hoop dit wel te gaan voelen met de 700 Xx, meer gewicht, alles groter.

Weten jullie nog bepaalde moves of figuren of elementen wanneer je een bepaalde waarde in vbar goed kan voelen. Gains, style, stopgains van de tail.
(:newbie:)
Ik hoor het graag, wil hiermee gaan experimenteren.. Het is nou zo makkelijk:D:)

Vanmiddag de nieuwe ontvanger binnen gekregen en meteen geprobeerd, en gelukkig deze is wel goed :banana:
Gelijk maar even de setup van de 480 gedaan en de ontvanger netjes ingebouwd.
Nu net de remaiden gedaan en de heli vloog beter als daarvoor :yes:
Had altijd last van een lichte tailwag, maar die is nu met versie 6 zo goed als weg :D
De komende week eens kijken of ik met windstil weer nog een trimvlucht kan maken en zien of ik dat laatste beetje wag er uit krijg.
Al met al ben ik SUPER tevreden met de zender en de service van Mikado:thumbsup::thumbsup:

mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Ik heb hem eindelijk in gesteld denk ik.
Ik ga hem dadelijk uit proberen.
Ik kom alleen nog niet helemaal uit de schakelaars en options.
Dus dat heeft nog tijd nodig.

Eindelijk kunnen proberen.
Wat voelt de zender goed aan en de gain afstellen zo makkelijk.
Maar toch wat probleempjes.
Heli blijft zachtjes achteruit gaan.
En de toeren zakken te ver in bij bijv Flip
[emoji16]

Back