Mijn eerste vliegtuig en maar even voorstellen

Hallo Vliegers.

Eerst maar even voor stellen, Ik ben Paul, 18 jaar en woon in Odijk(vlakbij utrecht). Na jaren te hebben gereden heb ik toch maar eens besloten om een vliegtuig te gaan halen. Een vriend van mij had net een MS Composit Swift II erbij gekocht. En ik kreeg de kans om er even mee te vliegen. En ik moest zeggen dat ik meteen was verkocht. Ik heb dus de volgende electronica al in bestelling:

2x 2200mah turnigy 3s lipo
1x hk 20a regelaar
1x turnigy 2826 1400kv
1x 8x3.8 prop
2x hk servo's 1.5kg 0.09sec

En natuurlijk de swift II zelf.

Nu zit ik alleen nog met 1 probleem. De zender.

Ik heb al zitten kijken naar verschillende modelletjes maar wou het toch maar even hier navragen.

Wat voor zenders raden jullie aan voor een klein budget? Het moet wel Mode 2 zijn.
Zelf had ik deze zenders al gevonden
FlySky FS-T6
Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)

Is 1 van deze zenders wat of raden jullie me iets compleets anders aan?
Heeft ook misschien 1 van jullie anders wat liggen voor een leuke prijs?

Ik hoor het graag van jullie!

Hoi Paul,

Ik weet niet of de fly sky elevons ondersteund...(want die heb je nodig met de swift) Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een "merk" zender, een spektrum dx6i of zo...tweedehands te koop voor 60 euro. Ontvangers kosten maar 15 euro voor deze zender.

Ik heb nog een dx6i liggen, die mag je een paar euro overnemen. (is ook niet zo mooi meer, maar werkt nog prima) Ik heb er tot afgelopen week nog met een KA6 zwever van 5 meter/8kilo mee gevlogen, en mees heeft er tot gister nog met zijn swift kloon mee gevlogen.

Wij hebben sinds vanavond een dx8, dus de dx6i mag weg.

foto+3.JPG

Ik hoor het wel.

Als het gaat over die hobbyking HK-T6a V2 zender, Je hebt het kabeltje voor de computer nodig anders heb je er helemaal niks aan. Eenmaal mét kabeltje het is supersimpel programmeren, mixers (3 stuks) en al. Succes met het knutselen straks

een spektrum dx6i of zo...

Sinds kort is er een nieuwe DX6, de DX6i Super ofzo... Als je even goed zoekt kun je de oude DX6i voor al zo'n 80 euro vinden, Nieuw. Ik ben ook pas sinds een half jaar in de hobby en heb nog steeds de crappy 4 kanaals zender van een vriend geleend. Maar ik ga ff sparen voor een DX9, misschien kun jij dat ook doen. Eerst voor budget gaan en dan later flink wat geld uitgeven.

Misschien leuk om te weten: ik woon in Huis ter Heide, vlak naast Zeist

Oh dat is leuk! kunnen we misschien binnenkort wel een keer samen vliegen! Ik ben gister begonnen met de bouw van de swift. heb de servo's er nu inzitten. De rest van de electronica en spullen moeten nog.

Verwacht em ongeveer aanstaande zondag vliegend te hebben!(met een leenzender).

Hoi Paul,

Ik weet niet of de fly sky elevons ondersteund...(want die heb je nodig met de swift) Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een "merk" zender, een spektrum dx6i of zo...tweedehands te koop voor 60 euro. Ontvangers kosten maar 15 euro voor deze zender.

Ik heb nog een dx6i liggen, die mag je een paar euro overnemen. (is ook niet zo mooi meer, maar werkt nog prima) Ik heb er tot afgelopen week nog met een KA6 zwever van 5 meter/8kilo mee gevlogen, en mees heeft er tot gister nog met zijn swift kloon mee gevlogen.

Wij hebben sinds vanavond een dx8, dus de dx6i mag weg.

foto+3.JPG

Ik hoor het wel.

Ik heb je een DM gestuurt!
En die swift kloon ziet er ook mooi uit! Laten we hopen dat die er veel plezier mee heeft!

En een 5 meter zwever is een beste. dat je er uberhaupt mee durft te vliegen..:eek: ik doe dat de komende jaren nog maar niet:).

Oh dat is leuk! kunnen we misschien binnenkort wel een keer samen vliegen! Ik ben gister begonnen met de bouw van de swift. heb de servo's er nu inzitten. De rest van de electronica en spullen moeten nog.

Wie weet als je me wilt mailen, hier heb je mijn secundaire email adres: i.j.e.paasen@gmail.com

BTW Ik heb ook een leenzender, echt een flutding maar hij is 6 kanaals en het werkt. Da's het belangrijkst ;)

Ook hier is een investering in een zender van groot belang. Ik had MisterJo al een paar linkjes gegeven voor een paar zenders.

Even gezegd, een goedkopere zender geeft geen garantie dat het altijd goed is, ik investeer liever wat meer in een duurdere zender met meer mogelijkheden, zodat je die ook nog kan gebruiken voor andere toekomstige toestellen.

Natuurlijk, elke zender is budget gebonden en persoonlijke smaak. Succes met de keuze ervan.

Je kunt je e-mail adres beter wat creatief verminken, voor de spammers je adres oogsten, iets als
i.j.e puntje paasen krull gmail punt com

Het is m'n secundair e-mail adres die ik gemaakt heb ook voor dingen als facebook waar je alleen spam krijgt. Ik check hem ook maar 1 keer per week. maar bedankt voor de tip

Ik had MisterJo al een paar linkjes gegeven voor een paar zenders.

Die heb ik niet ontvangen hoor. Misschien haal je me in de war met iemand anders. Ik ben trouwens van plan om het idd flink aan te pakken. Ben nu aan het sparen voor een Spektrum DX9, Dan heb ik tenminste genoeg voor de komende 5 (zo niet meer) jaar.

Ik ben gister begonnen met de bouw van de swift. heb de servo's er nu inzitten. De rest van de electronica en spullen moeten nog.

Ik neem aan dat je hem nu wel af hebt, vliegt ie lekker?
Ik heb zelf een Durafly T-28 Trojan van Hobbyking. Vliegt heerlijk, en ondanks dat veel mensen zeggen dat het geen beginnersvliegtuig (maar voor een gevorderde) is vliegt ie heel gemakkelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik er blijer mee ben dan als ik bijvoorbeeld een bixler had gehad. De bizler is weliswaar een perfect beginnersvliegtuig, maar ik heb er toch al wel eens mee gevlogen en ik wou meer uitdaging :D.

Ik heb nog nooit een wing gevlogen maar ze schijnen meestal vrij gemakkelijk te zijn. Alleen lijkt het me vervelend om niet te kunnen oefenen met rudder. Ik heb de eerste week ook zonder rudder gevlogen maar probeer het nu steeds meer te doen en bevalt me zeer goed.

Mvg Jo

Hoi Jo.
Klopt, ik heb miene Swifft II gisteravond tijdens de voetbal ingevlogen.
Lekker rustig buiten en geen pottekijkers.
Toestel vliegt leuk maar is geen toppertje hoor.
Dat EPP is zo flex als wat en ondanks de Carbon latten die erin zitten houdt het vlieggedrag niet over.
Maar..........
Wel erug leuk om een Swifft battlle mee te gaan doen.
Vanmiddag met een aantal andere vliegmaatjes elkaar proberen te raken.
Dat wordt dolle pret.
Genietse Jo.

Ook hier is een investering in een zender van groot belang. Ik had MisterJo al een paar linkjes gegeven voor een paar zenders.

Even gezegd, een goedkopere zender geeft geen garantie dat het altijd goed is, ik investeer liever wat meer in een duurdere zender met meer mogelijkheden, zodat je die ook nog kan gebruiken voor andere toekomstige toestellen.

Natuurlijk, elke zender is budget gebonden en persoonlijke smaak. Succes met de keuze ervan.

Ik ga een DX6i halen bij een forumlid hier op het forum. Deze haal ik binnenkort op! Dus dat moet een goede zender zijn. Als tijdelijke zender had ik even een DX5e geleend van een vriend.

Ik neem aan dat je hem nu wel af hebt, vliegt ie lekker?

Hij vliegt prima! Heb em zelfs al een keer de grond in gestort en de schade was minimaal(motormount los). Dus hij werkt prima. Ben er echt heel tevreden mee.

Hoi Jo.
Toestel vliegt leuk maar is geen toppertje hoor.
Dat EPP is zo flex als wat en ondanks de Carbon latten die erin zitten houdt het vlieggedrag niet over.

Heel flexibel is mijn swift niet. Heb er ook een carbonstaaf in zitten. En dit heeft toch wel bijna alle flex eruit gehaald.

Laatst bewerkt:
Hij vliegt prima! Heb em zelfs al een keer de grond in gestort en de schade was minimaal(motormount los). Dus hij werkt prima. Ben er echt heel tevreden mee.

Ik heb die van mij helaas ook in de grond geboort gisteren, ik deed een high speed low pass toen mijn verbinding verbrak. Met full speed de grond in. Vleugel gebroken propellor stuk, plastic aan de neus stuk en motormount los.

Lijkt erg maar is het niet hoor. De vleugel en motor mount zijn al gelijmt. props had ik al bij voorbaat gekocht. wil nu alleen nog even wachten op windstil weer voor een testvlucht. En natuurlijk heb ik de nosecone al besteld bij hk en komt komende week binnen.

Gr Jo.

P.s. je hoeft geen "beste" tegen me te zeggen hoor, je bent ouder dan mij (als je leeftijd klopt), kom op zeg :D

Ik heb die van mij helaas ook in de grond geboort gisteren, ik deed een high speed low pass toen mijn verbinding verbrak. Met full speed de grond in. Vleugel gebroken propellor stuk, plastic aan de neus stuk en motormount los.

Lijkt erg maar is het niet hoor. De vleugel en motor mount zijn al gelijmt. props had ik al bij voorbaat gekocht. wil nu alleen nog even wachten op windstil weer voor een testvlucht. En natuurlijk heb ik de nosecone al besteld bij hk en komt komende week binnen.

Gr Jo.

P.s. je hoeft geen "beste" tegen me te zeggen hoor, je bent ouder dan mij (als je leeftijd klopt), kom op zeg :D

pff klinkt inderdaad als veel schade maar gelukkig is het makkelijk te repareren. Sorry van het "Beste". ik let nooit op de leeftijden bij de forumleden en spreek dan altijd iedereen maar zo aan.
Sommige mensen in het auto forum doen nog wel een lastig als je het niet doet:P.

pff klinkt inderdaad als veel schade maar gelukkig is het makkelijk te repareren. Sorry van het "Beste". ik let nooit op de leeftijden bij de forumleden en spreek dan altijd iedereen maar zo aan.
Sommige mensen in het auto forum doen nog wel een lastig als je het niet doet:P.

Snap ik, maakt niet uit hoor :)

Als je echt met me wil vliegen moet je maar mailen hoor. Ik sta er open voor. Ik heb nog wel een andere vriend van wie ik zijn bixler heb gevlogen, maar mijn relatie met hem is niet meer zo goed als het was helaas (doet er niet toe waarom) dus ja, Je snapt het wel wat ik hoop denk ik.

Back