Mijn eerste stap richting een FPV Quad

• Topicstarter Topicstarter ampsource
  • Startdatum Startdatum
22,15 euro douane. 53 dollar zender, verzending iets van 23 en 35 voor smartieparts. Totaal 125 euro ongeveer? Dus dat valt mee ;).

En ben vanaf nu platinum customer op hobbyking, dus kan vanaf nu zelf de waarde van het pakket bepalen voor de douane :P.

En ben vanaf nu platinum customer op hobbyking, dus kan vanaf nu zelf de waarde van het pakket bepalen voor de douane :P.

En?, als je eruit wordt gehaald , maakt dat geen ruk uit , en is geen garantie dat nu alles wat je koopt uit pingpong land met lage waarde erop , door komt .....;)

@garbungel Tuurlijk kan iedereen dat, en ik doel ook niet dat platinum customer speciaal is. Enkel dat ik dit nog niet was en dus niet de waarde van de pakketten aan kon geven. Zoals toen ik de Turnigy 9x bestelde, waardoor ik 22 euro aan de douane moest betalen.

@motorsports Tuurlijk hou je altijd de kans om eruit gepikt te worden, alleen dan is er de kans dat je minder af hoeft te rekenen. Voor mij en de meeste mensen lijkt me het proberen waard. Tenzij jij iemand bent die graag 100% waarde op je pakketten aangeeft?

@motorsports Tuurlijk hou je altijd de kans om eruit gepikt te worden, alleen dan is er de kans dat je minder af hoeft te rekenen. Voor mij en de meeste mensen lijkt me het proberen waard. Tenzij jij iemand bent die graag 100% waarde op je pakketten aangeeft?

Lol.
Als je eruit wordt gepikt , moet je juist bewijs overleggen met wat er precies in zit met waarde , aantallen e.d , omdat ze ,mede ook, de waarde aan de buitenkant niet vertrouwen , daar doet de vermelde waarde op het paket , niks aan......... Let maar eens op als je wordt gepakt .....

Maar goed je kan het altijd proberen......:)

Leesvoer ;

pakketje-uit-het-buitenland-alleen-de-feiten-geen-gezeur-over-douane-ambtenaren-en-transporteurs

Laatst bewerkt door een moderator:
@motorsports. Zolang je niet te gek doet met de waarde naar beneden brengen is er niets aan de hand.

Lol.
Als je eruit wordt gepikt , moet je juist bewijs overleggen met wat er precies in zit met waarde , aantallen e.d , omdat ze ,mede ook, de waarde aan de buitenkant niet vertrouwen , daar doet de vermelde waarde op het paket , niks aan......... Let maar eens op als je wordt gepakt .....

Maar goed je kan het altijd proberen......:)

Leesvoer ;

pakketje-uit-het-buitenland-alleen-de-feiten-geen-gezeur-over-douane-ambtenaren-en-transporteurs

de customs declaration die HK bij jouw order online heeft staan is ook met verminderde waarde. dus je stuurt die op als ze erom vragen en de lagere kosten worden gebruikt in de berekening van de douane.

jep je moet betalen, maar nog steeds minder dan dat je 100% waarde opgeeft.

Tuurlijk jôh.......dat is de garantie van het niet er uit pikken :puppydogeyes: zeker als platinum member ......

tuurlijk niet, maar het scheeld wel in de kans (mits kleine doos) en minder btw.
:rolleyes:

maar jij geeft dus altijd 100% waarde op en word er altijd uitgepikt?
ik ben nu 4X eruit gepikt op ontelbaar veel zendingen.
mijn btw waarde zet ik meestal op 60%.

ow ja.. ik ben ook platinum.:puppydogeyes:

de customs declaration die HK bij jouw order online heeft staan is ook met verminderde waarde. dus je stuurt die op als ze erom vragen en de lagere kosten worden gebruikt in de berekening van de douane.

jep je moet betalen, maar nog steeds minder dan dat je 100% waarde opgeeft.
nope , je wordt eruit gepikt , dan heeft die customs declaration geen enkele nut, men wil weten wat de inhoud is van de zending ,omdat men gewoon de waarde die erop staat niet vertrouwd , aantallen en aanschaf prijs , daar heeft dat groene briefje geen reet mee te maken, tuurlijk kan de "order lijst "ook weer wijzigen met bedragen e.d , maar dan ben je strafbaar ;)
Misschien heb je geluk omdat men denk dat de btw waarde aardig overeen komt omdat jij 60 % gebruikt , i doubt it..

tuurlijk niet, maar het scheeld wel in de kans (mits kleine doos) en minder btw.
:rolleyes:

maar jij geeft dus altijd 100% waarde op en word er altijd uitgepikt?
ik ben nu 4X eruit gepikt op ontelbaar veel zendingen.
mijn btw waarde zet ik meestal op 60%.

ow ja.. ik ben ook platinum.:puppydogeyes:

wat je erop zet , 30 of 10 % of whatever , maakt geen reet uit ,pakketje wordt in NL eruit gehaald , staat erop dat de waarde maar 50% is , of custums declaration whatever ,als men dat niet vertrouwd, krijg je de bekende brief , met aantallen, aanschafwaarde ect ......, en aan de hand van dat bewijs(order ) wordt de waarde berekend die je moet bijbetalen ..........

en ja ook ik ben "eruit gehaald ", maar moest altijd de aantallen en waarde artikelen overleggen , 60% btw declaration of niet ......
lol, ik ben ook Platinum Member..... :banana:

maar goed , iedereen zijn eigen ervaringen er mee, lees ook maar eens in het modelcafe de draad met pakketten uit het buitenland en inklaringskosten ect ....

:cool:

We zien het allemaal met de douane etc. Iedereen zijn eigen feestje.

@garbungel, simpelweg om te testen of het verschil maakt. Die dingen kosten niets, dus is het proberen waard ondanks dat ik er verhalen over lees dat het geen fuck uitmaakt :P Dus mocht het niets uithalen dan maar eens kijken voor cloverleaf of om deze zelf te maken. Is voor in het begin nog niet belangrijk aangezien ik nog niet van plan ben verre afstanden te gaan vliegen.

nope , je wordt eruit gepikt , dan heeft die customs declaration geen enkele nut, men wil weten wat de inhoud is van de zending ,omdat men gewoon de waarde die erop staat niet vertrouwd , aantallen en aanschaf prijs , daar heeft dat groene briefje geen reet mee te maken, tuurlijk kan de "order lijst "ook weer wijzigen met bedragen e.d , maar dan ben je strafbaar ;)
Misschien heb je geluk omdat men denk dat de btw waarde aardig overeen komt omdat jij 60 % gebruikt , i doubt it..

wat je erop zet , 30 of 10 % of whatever , maakt geen reet uit ,pakketje wordt in NL eruit gehaald , staat erop dat de waarde maar 50% is , of custums declaration whatever ,als men dat niet vertrouwd, krijg je de bekende brief , met aantallen, aanschafwaarde ect ......, en aan de hand van dat bewijs(order ) wordt de waarde berekend die je moet bijbetalen ..........

en ja ook ik ben "eruit gehaald ", maar moest altijd de aantallen en waarde artikelen overleggen , 60% btw declaration of niet ......
lol, ik ben ook Platinum Member..... :banana:

maar goed , iedereen zijn eigen ervaringen er mee, lees ook maar eens in het modelcafe de draad met pakketten uit het buitenland en inklaringskosten ect ....

:cool:

dus heb jij het fout gedaan...
mijn customs invoice die ik uit kan printen en naar de douane sturen is echt gebaseerd op de artikel prijzen met mijn gekozen waarde.
op deze lijst staat precies wat ik gekocht heb, hoeveel en wat het kost volgens de door mij opgegeven waarde.

ff copy pasten:

Code Qty Description Unit price Total
T5000.4S.20 4 Turnigy 5000mAh 4S 20C Lipo Pack $6.00ea $23.99
Q005 1 FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount L-Size $1.00ea $1.00
RX-9X8Cv2 1 Turnigy 9X 2.4GHz 8Ch Receiver (V2) $1.80ea $1.80
OR013A-02701 1 Transmitter Neck Strap Balancer (Futaba) $0.96ea $0.96
F-20A 4 Hobby King 20A ESC 3A UBEC $1.39ea $5.58
B16A483-06 4 Turnigy Pure-Silicone Wire 16AWG (1mtr) BLACK $0.26ea $1.03
9001-AB 1 3.5mm 3 wire Bullet-connector for motor (5pairs/bag) $0.72ea $0.72
DL-Volt-Alarm 1 On Board Lipoly Low Voltage Alarm (2s~4s) $0.36ea $0.36
HS Code: 95030099
MADE IN CHINA
HOBBY PARTS
INVOICE TOTAL: $35.44USD
SHIPPING: $48.55USD

dat was dus een bestelling van $ 225,77 in de echte wereld.
deze bestelling moest ik toevallig dus bewijs voor sturen.
uitgeprint, opgestuurd en 2 weken...:mad: later netjes volgens die waarde betaald.......

Hey Mark, ik weet niet of je al begonnen bent, (of dat je uberhaupt al je spullen al binnen hebt) maar ik zat je draadje door te lezen en zag dat je het had over het doorknippen van de + draden van de esc's. Je kunt dit ook anders doen. Gewoon de rode draad eruit halen, omvouwen en met krimpkous aan de rest krimpen. Zo kun je altijd de esc's weer met een andere flight controller gebruiken die wel stroom via de regelaar krijgt. Hieronder een videotje met wat ik bedoel.

Thx Lennie. Zat ik inderdaad ook al over na te denken, zou zonde zijn om ze daarn niet meer ergens anders op te kunnen gebruiken.

Nog wat kleine nieuwe aankopen gedaan. OSD is btw binnen gekomen samen met SMA verlengkabel 1 meter. Kijken of ik dit weekend aan het grondstation kan beginnen.

Transmitter neck strap balancer - eBay
Turnigy neck strap - eBay
Alloy transmitter control sticks, long - HobbyKing
Alloy transmitter control sticks, short - HobbyKing
Ob-board lipo low voltage alarm - HobbyKing

Nog wat kleine nieuwe aankopen gedaan. OSD is btw binnen gekomen samen met SMA verlengkabel 1 meter. Kijken of ik dit weekend aan het grondstation kan beginnen.

Transmitter neck strap balancer - eBay
Turnigy neck strap - eBay
Alloy transmitter control sticks, long - HobbyKing
Alloy transmitter control sticks, short - HobbyKing
Ob-board lipo low voltage alarm - HobbyKing

Wat zijn nou jou totale kosten voor dit hele project om en nabij?

@holysmoke. Ik denk dat ik nu totaal rond de 1200 euro zit. Heb het niet bijgehouden, maar ik schat rond die koers.

Back