Mijn eerste stap richting een FPV Quad

• Topicstarter Topicstarter ampsource
  • Startdatum Startdatum
@Holysmoke. Persoonlijk hou ik van zelf dingen bouwen en alles daar omheen. Tevens wil ik gegarandeerd zijn dat ik alles zelf kan doen aan mijn Quad. Dus als er spullen kapot gaan kan ik het zelf fixen. Ik als nieuwkomer ga dus juist om deze reden niet voor een RTF pakket.

Ontzettend leuk en je kunt meteen aan de gang, maar de reis er naar toe heeft voor mij persoonlijk ook heel veel waarde.

@Holysmoke. Persoonlijk hou ik van zelf dingen bouwen en alles daar omheen. Tevens wil ik gegarandeerd zijn dat ik alles zelf kan doen aan mijn Quad. Dus als er spullen kapot gaan kan ik het zelf fixen. Ik als nieuwkomer ga dus juist om deze reden niet voor een RTF pakket.

Ontzettend leuk en je kunt meteen aan de gang, maar de reis er naar toe heeft voor mij persoonlijk ook heel veel waarde.
Daar geef ik je ook groot gelijk in maar ik kan echt niet solderen en daar loopt t bij mij op spaak :p

YES Camera is binnen. Action Pro Cam. Via een forumlid gekocht, en ik ben er zeer over te spreken. Beeld kwaliteit ziet er goed uit, en kwa extra spullen zeer uitgebreid.

Onderstaand 2 pics van het nieuwe apparaat.

cam1.JPG

cam2.JPG

Daar geef ik je ook groot gelijk in maar ik kan echt niet solderen en daar loopt t bij mij op spaak :p

Solderen is echt niet moeilijk, een setje kost 20 euro ofzo, met temperatuurcontrole. Ik heb t me ook in een week (redelijk) aangeleerd, zijn goede tutorials op internet.
Scheelt een hoop geld en /of vriendendiensten.
Plus als je net even dat ene kabeltje nodig hebt, kan je het zelf maken i.p.v. weer wachten ;)

En ziet er goed uit Ampsource!!

Zal morgen als het licht is even een filmpje uploaden. Raw materiaal.

Zoals beloofd een kwaliteit test van de Action Pro SD20F. Gisteren nieuwe auto opgehaald, dus daar is ook het filmpje van haha :)

RAW is stukken betere kwaliteit als op Youtube.

RAW filmpje

[URL="
[/URL]

Valt me op dat rode kleuren niet realistisch worden weergegeven, en dat er toch wel wat ruis in het beeld zit. Maar ondanks dat toch zeer tevreden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Duurt lang jongens... Zit vol smacht te wachten op alle spullen. Omdat ik erachter kwam dat de 12dbi antennes van HobbyKing geen reguliere SMA aansluiting hebben heb ik me kapot gezocht naar een koppelstuk, en uiteindelijke gelukkig gevonden.

Onderstaand de bestelde spullen.

SMA Adapter, Reverse Female to Female - eBay
JST kabels 10x - DealExtreme

Zoals beloofd een kwaliteit test van de Action Pro SD20F. Gisteren nieuwe auto opgehaald, dus daar is ook het filmpje van haha :)

RAW is stukken betere kwaliteit als op Youtube.

RAW filmpje

[URL="
[/URL]

Valt me op dat rode kleuren niet realistisch worden weergegeven, en dat er toch wel wat ruis in het beeld zit. Maar ondanks dat toch zeer tevreden.
Is een beetje te vergelijken met Gopro Hero1 qua beeld hier. Ik zou wel op 720p proberen, aangezien in deze beelden de jello gehalte vrij hoog is op 1080p.
Ondersteunt deze ook 60fps?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zal ik straks eens even proberen. Jello is behoorlijk idd.

Hij is 60fps ja, wanneer 720p geselecteerd wordt. Morgen even een nieuw filmpje testen.

Goed nieuws. De eerste spullen beginnen binnen te druppelen. Helaas nog niets uit China, dus nog geen frame of niets. Nog even geduld ;)

parts1.JPG

SmartieParts board, om de Turnigy 9 te flashen zonder te solderen en Backlight aan te sluiten.
parts2.JPG

LIPO's voor scherm en vRx + Witte led strip
parts3.JPG

JST, Turnigy 9x backlight, SMA verlengkabel
parts4.JPG

Mooie spullen! Doe gelijk de backlight modification. Dan gaat de verlichting op je Turnigy 9x na een instelbare tijd uit.

@Cor ja dat is als het goed is al mogelijk met het smartieparts bordje :)

Yes de DJI Naza is binnen. Ik schrok van hoe klein dit ding is. Ik dacht dat dat ding veel groter zou zijn. Alleen maar gunstig natuurlijk :P.

En mijn soldeer spullen waren kwijt of incompleet, dus meteen maar ff een meuk setje besteld. Goed genoeg om alle mee te doen straks :).

parts5.JPG

parts6.JPG

Hatsenflats! E-Store Rotterdam heeft vandaag pakketje afgeleverd met nog wat ander spul van eBay.

E-Store FPV Rx en Tx, 200mw 5.8ghz. Heb even snel halvenbak getest, en het werkt. Nog compleet geen afstand test ofzo gedaan. Denk dat dat pas gaat gebeuren als de quad gebouwd is.

Het beeld is over een afstand van een meter kwa scherpte goed (mag ik hopen op 1 meter afstand ;) ). Alleen de kleuren zijn zeer flets, alles lijkt zeer zwart wittig. Heb zelf het vermoeden dat dit door het kunst licht komt. Morgen dus even opnieuw proberen. Iemand hier ervaringen mee?

En nu nog wachten op de 12db 5.8ghz antennes. Kijken of dit verschil gaat maken met de afstand uiteindelijk. Ben benieuwd :)

parts7.JPG

parts8.JPG

parts9.JPG

Zojuist is het 5inch schermpje ook binnen gekomen. Meteen de beeldkwaliteit getest, en icm met minder kunstlicht en dit scherm ziet het er allemaal veel belovend uit :D

Grondstation kan ik nu gedeeltelijk aan beginnen. Dan is dat alvast af voordat ik de quad kan gaan bouwen ;).

parts10.JPG

parts11.JPG

Nou mijn Turnigy 9x is sinds 12dec in Nederland aangekomen. Maar TNT kan niets vinden op het tracking nummer. Tevens een pakketje van RCTimer binnen gekregen die ik een stuk later had besteld als de motoren, frame en esc's.

Hopen dat alles komende week binnen begint te druppelen zodat ik kan beginnen. Hoop dat iig de zender binnenkomt zodat ik daar alvast mee aan de slag kan.

Afwachten helaas.

Back