Mijn eerste airbrush stappen.......

Die "3DDaniel" is geen standaard font, dit is een aangepaste font "Brussels" die ik met veel knippen en plakken heb gemaakt.

Mvg,

Zit toevallig mee te kijken naar deze discussie en weet wat van lettertypes. Het gebruikte font is de Brush script. Is alleen 24 graden naar links gecursiveerd en iets versmald. Is in illustrator een fluitje van een cent. Het spijt me Daniël, maar dit zijn publieke fonts en kennis delen is voor iedereen prettig. zie http://www.mijnalbum.nl/Foto-K743CZEF-D.jpg

This maar net hoe je het leest denk. Zoals ik de logo gemaakt heb is het geen standaard font meer........Het is dus inderdaad een aangepaste Brush MT lettertype die ik met veel knippen en plakken gemaakt heb. This al weer een tijd geleden dat ik deze logo gemaakt hebt en in mijn achterhoofd dacht ik dat het een "Brussels" font type was. Maar nou om gelijk te zeggen dat ik geen dingen wil delen........:-(:-(:-(

Mvg,

Hallo,

Weer een stapje verder. Het landingsgestel van mijn GB gespoten. Beide kanten mooi gelijk en het tussenstuk met een kwastje geverfd. Het spuiten met de mallen ging goed, maar toen ik het tussensutk wilde verfen ging het fout. Door te veel verf op de kwast zoog het depron het verf op waardoor het rode verf naar de zwarte lijn trok. Dit is de tweede poot waarbij het wel goed ging.

Airbrush6.jpg

Mvg,

Hallo,

Weer eens aan het testen geweest en toch wel een paar dingen tegengekomen wat niet mooi is geworden. Als ik een sjabloon op een gespoten vlak plak en daarna verwijder trek ik er ook verf er mee af. En bij de tweede foto bij het tweede blokje van onderen neemt de sjabloon ook weer verf mee. Wat ik nu denk is dat ik daar teveel verf in een keer heb gespoten. Wat ik nu eens ga proberen is een grote sjabloon voor de hele romp te maken in plaats van allemaal aparte.

Airbrush7.jpg

Airbrush8.jpg

Mvg,

Zou het niet te proberen zijn om een sjabloon te maken welke niet geplakt hoeft te worden? Gewoon een die je op je onderwerk neer legt (en desnoods laat oversteken, zodat je het vast plakt op je achtergrond (hardboard oid)

Zou het niet te proberen zijn om een sjabloon te maken welke niet geplakt hoeft te worden? Gewoon een die je op je onderwerk neer legt (en desnoods laat oversteken, zodat je het vast plakt op je achtergrond (hardboard oid)

Of probeer anders het paarse tape van action..... werkt goed (low-tac)

Hier heb ik ook al aan gedacht om mallen met een CNC freesmachine te maken. Maar het moet natuurlijk ook met folie kunnen.

Of probeer anders het paarse tape van action..... werkt goed (low-tac)

Oke zal dat eens proberen. Maar hoofzakelijk snij ik sjablonen met mijn snijplotter dus dan werk tape helaas niet.

Wat gebruik je als sjabloon material .?

Mvg Johan

Ik gebruik P-288 van NBC-online. Er staat wel een foto op de eerste pagina.

Mvg,

Heb een test met "kip" tape gedaan wat toch zeer low-tac is. Ook hier blijven toch wel resten verf aan plakken. Zou er dan een probleem met het hechten van de verf zijn. Ik ontvet het depron met glassex en misschien is dit niet voldoende. Wie o wie kan hier meer over vertellen.

Mvg,

Voor mijn depron kisten gebruik ik gewoon mallen van een A4'tje geplakt met spuitlijm van 3M, ik trek er dan nauwelijks iets af...

Ontvetten doe ik ook altijd met glassex, werkt goed.

Grtzz

De Tamiya afplaktape werkt vaak ook goed. Ik neem nooit de verf mee, maar heb het nog nooit gebruikt op Depron. (trouwens bedankt voor de tip van het lettertype ;) )
Schaalmodellen ontvet ik altijd met een sopje van gewoon afwasmiddel.

airbrush

Ik verdun mijn Fascolor met water en heb nooit problemen. Ik heb ook wel eens gelezen dat men het verdunt met Glasex maar ik ben zo bang dat de blauwe kleur van dat spul de verf een blauwe waas meegeeft. Hoe dun? Ik kan met de faskolor zo dun gaan als ik wil door het hoge pigment gehalte.

Hoi,
Welke airbrush gebruik je?

Back