Mijn eerste airbrush stappen.......

Hallo,

Het moest er een keer van komen had, de spullen al tijden in huis en dan nu toch maar de eerste stapjes gemaakt. Wat ik nog wel wat moeilijk in te schatten vind is de dikte van de verf. Ik lees dan zo dun maken als melk maar dan krijg ik toch wel eens spinnewebben.
Volgens Airbrush Almere kun je de verf verdunnen met reducer 4010 en illustration base. Wie gebruikt dit ook (of niet) en in welke verhouding.

Airbrush1.jpg

Airbrush2.jpg

Mvg,

Ik verdun mijn Fascolor met water en heb nooit problemen. Ik heb ook wel eens gelezen dat men het verdunt met Glasex maar ik ben zo bang dat de blauwe kleur van dat spul de verf een blauwe waas meegeeft. Hoe dun? Ik kan met de faskolor zo dun gaan als ik wil door het hoge pigment gehalte.

ja, dat snap ik ook frederik, was me opgevallen;) maar meer van heb je die uitgesneden, of heeft iemand die geplot ofzo of van die standaard letertjes;)

Volgens Airbrush Almere kun je de verf verdunnen met reducer 4010 en illustration base. Wie gebruikt dit ook (of niet) en in welke verhouding.

hoi daniel

ik gebruik deze verduner ook met uato air en de wicked colors van kreatex in verhouding 1 op 3 ongeveer
je kunt het ook gewoon met water verdunnen aleen droogt de verduner de verf sneller.
vgr Frans

Hallo,

Zo weer aan het testen geweest. Ben er nu wel achter dat je heelveel met druk en hoeveelheid verf kan doen. Begint steeds leuker te worden. Dit is een test voor het landingsgestel van een GeeBee (wel bekend elders op het forum)

Airbrush3.jpg

Mvg,

Slabloon problemen

Ben weer aan het testen geweest, nu heb ik het volgende probleem. Als ik de sjabloon er aftrek gaat er ook wat verf mee. Ik heb het in vier dunne lagen gespoten en tussentijds met een verbrander lichtjes gedroogd. Wat gaat er fout.

Airbrush5.jpg

Mvg,

Normaal gesproken moet je het sjabloon / de tape verwijderen net voordat de verf helemaal droog is. Is natuurlijk wat lastiger als je meerdere lagen nodig hebt. Welk lettertype had je trouwens gebruikt voor je eerste voorbeeld "3D Daniël".nl? Ziet er mooi uit. Ook de rood zwarte sjabllon voor de wielkasten ziet er fraai uit. Ik heb nog een Denight Special waar dat ook mooi bij zou staan!

Normaal gesproken moet je het sjabloon / de tape verwijderen net voordat de verf helemaal droog is. Is natuurlijk wat lastiger als je meerdere lagen nodig hebt. Welk lettertype had je trouwens gebruikt voor je eerste voorbeeld "3D Daniël".nl? Ziet er mooi uit. Ook de rood zwarte sjabllon voor de wielkasten ziet er fraai uit. Ik heb nog een Denight Special waar dat ook mooi bij zou staan!

Die "3DDaniel" is geen standaard font, dit is een aangepaste font "Brussels" die ik met veel knippen en plakken heb gemaakt. Met airbush moet je wel met meerdere lagen werken anders gaat het ook weer onder je sjabloon lopen.

Mvg,

Daniel,
Ipv direkt zwart in de onderkant van de sjabloon/template te spuiten, hou dat rood in de spuit en mix een paar druppels zwart (beter nog transparent zwart/grijs) er door heen en dan rustig opbouwen. Dan krijg een mooier effect, overloop van licht naar donker en betere schaduw werking. Dat "zwart" alleen is nogal dominant.

Daniel,
Ipv direkt zwart in de onderkant van de sjabloon/template te spuiten, hou dat rood in de spuit en mix een paar druppels zwart (beter nog transparent zwart/grijs) er door heen en dan rustig opbouwen. Dan krijg een mooier effect, overloop van licht naar donker en betere schaduw werking. Dat "zwart" alleen is nogal dominant.

Oke, geen we eens proberen.

Mvg,

Die "3DDaniel" is geen standaard font, dit is een aangepaste font "Brussels" die ik met veel knippen en plakken heb gemaakt. Met airbush moet je wel met meerdere lagen werken anders gaat het ook weer onder je sjabloon lopen.

Mvg,
Zit toevallig mee te kijken naar deze discussie en weet wat van lettertypes. Het gebruikte font is de Brush script. Is alleen 24 graden naar links gecursiveerd en iets versmald. Is in illustrator een fluitje van een cent. Het spijt me Daniël, maar dit zijn publieke fonts en kennis delen is voor iedereen prettig. zie http://www.mijnalbum.nl/Foto-K743CZEF-D.jpg

Back