Mijn dynaflite super decathlon

Zo vandaag gevlogen en een hele prettige combinatie de motor met het toestel. kwa geluid ook perfect 78db rechts en 79,5db links. Dus ik ben weer helemaal tevreden. Ik heb alleen het probleem dat nu mijn landingsgestel te zwak is, en deze veel te ver doorbuigt. Iemand nog goede tips daarvoor?

hebben jullie de originele wielkappen en motorkap in gebruik. die motorkap ziet er niet makkelijk uit en zeer slap...

1%20%2839%29.jpg

als je goed kijkt hebben de echte ook een soort veersysteem op hun landingsgestel. je ziet dit ook vaak bij de rc piper cups enzo. een gespannen veer aan elke poot die naar de romp gaat, zou moeten de truck doen... stevig en nog wat schaal ook:p

Een veer???

Wat jij voor een veer aanziet is de remleiding die naar de wielrem loopt.

De poten zelf zijn iets gebogen en verend.

Zo`n Piper Cub veersysteem?

Kijk hier eens:
http://robart.com/RoboStruts/drawings/689.pdf ;-)

Maar dat poremt natuurlijk van geen kant onder een Decathlon :nooo:

Eenvoudiger systeem is een draad van de ene naar de andere wielas en dan in het midden een veer naar de romp toe.
Dit voorkomt het wijder gaan staan van het landinsggestel.

Mooier is wat stevigere poten eronder.

Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook een landingsgestel uitzoeken bij: KHK-Flugmodelle.de

Ik had daar toenertijd het landingsgestel voor mijn 1:4 Super Decathlon daar vandaan.

Ik weet niet hoe jij precies landt, maar het originele landingsgestel is sterk zat hoor:) (motorkap ook)

Ik heb inmiddels als een oud beestje en die al flink te verduren heeft gehad bij de vorige eigenaar. Dus het landingsgestel is gewoon flink slap. Dit is ook wat je in de diverse reviews tegenkomt dat het gewoon te slap is.

Na ongeveer 50 starts en landingen nog niets aan de hand hoor:) Het blijft wel aluminium natuurlijk, dus als je hem 3x hebt moeten terugbuigen, dan breekt ie.....

Back