Mijn dynaflite super decathlon

ZO inmiddels heb ik een mvvs 35 gekocht voor deze kist. En heb ik de ook het f3a toestel van Hans gekocht waar de fg-36 oorspronkelijk op stond. Dus de fg-36 gaat terug op de zijn oorspronkelijke kist. En de op de decathlon komt een mvvs 35. iemand nog tips voor een mooie kleine zeer goed dempende demper voor de mvvs?

Mvg,
Ruben

mooimooi!

wat weegt ie nu in het totaal??
mijne is bijna arc mode, maar ik moet nog folie enzo bestellen, dus zal wel nog wat duren.zeker omdat de cover momenteel niet beschikbaar is bij de shop. maar genoeg andere projectjes tussenin, dus geen haast, ging wel tof geweest zijn met ski's:p

een 26èr zou meer dan genoeg moeten zijn, maar met een 35èr erop kun je ongelimiteerd verticaal gaan mijn inziens.

Als je er veel mee wilt gaan slepen zou ik voor de 35èr gaan.

Ik zou zelf niet snel voor een 26 gaan, die van ons met ZDZ40 vliegt wel echt heel mooi:) (met een 19*11 3 blads prop op heeeeeeel veel toeren)

Aha mooi kissie hoor, ik heb er ook zo 1 ook 2e hands gekocht en zit te kijken wat voor motor ik erop ga zetten, ik wil wel graag een 4T en natuurlijk drijvers er onder, dan mag Berto er ook een keer mee vliegen:D

Iemand een idee welke 4T erop moet, ik wil wel meer vermogen als nodig is erop.

Gr Japioooooooooooooo

hallo.

hoe zit het met jou zwaartepunt? en waar zitten jou servo's voor hoogte en rudder?

ik wou die net onder de vleugelbevestiging achteraan doen. maar als ik de motor erop zet enzo is ie enormmm neuszwaar... wel nog ruwbouw klaar enzo maar op het eerste zicht is dit niet goed denk ik. ik denk van de servo's dan ook terug achteraan te steken waar ze normaal moeten komen...

hoe zit het met jou zwaartepunt? en waar zitten jou servo's voor hoogte en rudder?

CG ligt precies waar ze hem opgeven. Servo's zitten alle 3 onder dat luikje aan de onderkant, achteraan dus.

Binnenkort de Decathlon weer eens tot leven wekken, staat al veel te lang stil:)

oke. op rc groups zei iedereen dat ie staartzwaar was enzo en alles naar voor moest( sommige zitten zelfs met servo's onder de motorkap... toch maar verhuiznen naar de staartd dan. ik ben stabilo en rudder een eerste folielaag aan het geven! anders ligt dat hier veel te breekbaar:p
lijkt wat massiever nu:p

bedankt!

Ik heb ook mijn servo's en ontvanger accu's in de staart en dan balanceerd hij perfect.

@alex
Jullie vliegen hem dus echt zonder struts? Is daar nog wat aan verstevigd? Want volgens de handleiding van dynaflite zijn de struts wel noodzakelijk ook om de vleugels iet v-stelling te geven.

@alex
Jullie vliegen hem dus echt zonder struts? Is daar nog wat aan verstevigd? Want volgens de handleiding van dynaflite zijn de struts wel noodzakelijk ook om de vleugels iet v-stelling te geven.

Hebben we het wel over dezelfde kist dan?:mrgreen: Bij gebruik van een vleugelbuis zou het natuurlijk al niet meer mogelijk zijn om nog iets aan V-stelling te doen veranderen dmv struts.....

Alexx daar heb je helemaal gelijk in. Maar wat bedoelen ze dan met onderstaande text? Hoe lang is trouwens jouw vleugelbuis ook 61cm of zit er bij jullie een langere buis in?

Dit is wat de manual zegt:
Attach the wing to the fuselage and the struts to the wings. Place the aircraft upside-down and support as necessary so that the wingincidence measured at the fuselage is zero.
❏ 2. Use an incidence meter to confirm the 2 degrees of washout at the wing tips. Remove thestruts and epoxy the strut studs into the struts atthe exact length which gave you the properwashout.

Vleugelbuis is idd 61cm.

In de manual willen ze dat je de instelhoek van de vleugel controleert voordat je de struts op maat maakt. Die 2 graden "washout" is de verdraaiing van de tips die je tijdens het bouwen hebt gemaakt.

@alex dank voor je input. Dan van de week maar eens zonder struts proberen.
Vandaag voor het eerst de mvvs laten lopen. Bleek de ontsteking defect te zijn. Vanmiddag bij Pe Reivers langs geweest en daar voor een heel zacht prijsje een andere ontsteking op de kop weten te tikken. Motor loopt nu als een zonnetje en draait met een mvvs cannister en een houten 19x10 menz prop 6900 toeren daar ben ik heel content mee.

Back