Mijn dynaflite super decathlon

Bij deze mijn dynaflite super decathlon. Er staat een saito fa-150 op.
Het gewicht is incl. motor precies 6 kilo.
spanweidte: 225cm
foto's:
full

full

Even een vraagje zijn de struts die bij een super decathlon van dynaflyte zitten noodzakelijk of zitten deze er net als bij de kleine varianten voor de sier op en hoeven ze dus ook niet perse gemonteerd te worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi dank je wel. Nu woensdag maar eens gaan vliegen. Staat nu een fa-150 op maar zit er sterk aan te denken deze om te ruilen voor een 160fx.

ik ben juist op het punt gekomen om de struts te positioneren en te maken!
succes met de maiden, laat wat beeldmateriaal zien!:p

Nog even even een ander vraagje. Moet ik nog ergens rekening mee houden voor dat ik deze grote vogel in de lucht zet? MAW. hebben deze decathlon nog waar nare trekjes waar je rekening mee moet houden?

als je op gras landt-stijgt
denk ik dat deze wielen net te klein zijn om een mooie goede landing te maken

Mooi kissie hoor.

Soms, heel soms verlang ik wel weer eens naar m`n ex-Decathlon, zo`n kist vliegt zo lekker :D

Wielen zijn inderdaad groot genoeg hoor, dus dat komt wel goed. Ik heb ook nog de wielkapjes er bij maar ik moet eerst eens kijken hoe ik die eens goed vast ga zetten.

Verder ben ik heel benieuwd of de motor genoeg vermogen heeft voor de 6 kilo. Op mijn 8 kilo zware at6 was een fa-150 te licht. Ben dus benieuwd wat deze 2 kilo uit maakt. En anders gaar er een 160fx op.

Ik heb zojuist de fg-36 van Hans gekocht en deze gaat op de decathlon gemonteerd worden. En als dit goed bevalt gaan al mijn methanol toestellen en motoren er uit. En houd ik het bij mijn bezine fg-20 en de fg-36.

En dan heb je ook de chiqueste benzine-techniek van het moment in bezit imo.
Verstand heb ik er niet van, maar heb me zitten vergapen bij de artikelen in FMT over deze Saito's.

Edit: Al zie ik dat je al flink wat problemen hebt gehad met je 20. Hopelijk heb je hem snel terug en is nog te zien wat eigenlijk het probleem was... In Japan hebben ze natuurlijk ook maandagochtenden, dus misschien ook wel de bijbehorende 'maandagochtendmodelletjes' ;-)

Laatst bewerkt:
ja ik ben inderdaad ook heel benieuwd en hoop met de fg36 meer succes te hebben. Maar dat gaat wel goed komen verwacht ik. gister avond wel meteen een probleem gevonden bij de decathlon. Het kopspant stond er wel wat los in. Dit meteen maar eens goed vast gezet en een paar verstevigings latten aangebracht.

Zo de motor heeft zojuist gelopen. Dat loopt echt heel erg mooi ben echt in een stevige hoera stemming. Geluid valt me alles mee. Dit is voor mij officieel het einde van mijn grote methanol motoren.

Toestel heeft gevlogen en ik moet zeggen de fg-36 echt een hele mooie match is. Niet te veel maar ook niet te weinig power. Gewoon precies goed voor arobatics.

Back