mijn arsenaal

Modeljet.
Hoe je je koggellagers maak snap ik niet.
Kun je iets duidelijker zijn.
wat voor lagers gebruik je hier voor?
De binnen ring laat je die in takt?
gr Gerrit Jan

:idea::idea:... dat is waar , buitenste ring moet worden geslepen , binnenste ring blijft in takt , ik gebruik c4 lagers ( ze bestaan is het betje moelijk te vinde , ze geven betere resultaten dan c3 ) ... modeljet :proost::zon:

Ik vertrek vanaf de parkeerplaats van mijn werk, rijd de poord uit en raad eens wie ik tegen kom:cveto.

Volg turbine topic al een tijd en ging dus een kijkje wagen. Man wat heeft deze man een kennis van turbines. Alles werd tot in de puntjes uitgelegd en gedemonstreerd. Duidelijke uitleg en ook waarom voor bepaalde oplossing zijn gekozen. Super.

Groet ralph

Turbine onderdelen

Dit zijn de tunnels van de assen van mijn turbines....:yes:8O8O:zon:

afbeelding436.jpg

afbeelding435.jpg

afbeelding433.jpg

afbeelding432.jpg

afbeelding429.jpg

afbeelding442.jpg

@ Gerrit Jan,

in welke volgorde zit dit in de turbine? veer-bus-veerring-lager?
Wat voor functie heeft deze veerrring? Voordruk krijg je immers toch al van de veer?
En welke functie hebben de rubber O-ringen? Deze O-ringen heb ik in mijn KJ66 niet.

@Cvetko,

Erg mooi gemaakt! Misschien zijn die stalen bussen in de astunnel ook wel een goed idee voor mijn volgende gasturbine;).

@ Gerrit Jan,

in welke volgorde zit dit in de turbine? veer-bus-veerring-lager?
Wat voor functie heeft deze veerrring? Voordruk krijg je immers toch al van de veer?
En welke functie hebben de rubber O-ringen? Deze O-ringen heb ik in mijn KJ66 niet.

@Cvetko,

Erg mooi gemaakt! Misschien zijn die stalen bussen in de astunnel ook wel een goed idee voor mijn volgende gasturbine;).

hallo Patrick in mijn turbine volgorde is veerring / kuglager functien van deze veerring voordruk an lager (beter da vlinder veerring )
o- ringen hebben als een betere kuglager afstemming in de as tunel , op hoge snelheiden bal draaien beter aan de vand van kuglager . Zin nog een paar redenen , maar het schrijven van Nederladse , heb ik een klein probleem sory ... modeljet :pc::pc: :( :bye:

Jets

Hey Svetko,

Heb je "arsenaal" eens doorgenomen na ons gesprek van verleden weekend op Pampa...
Leuk!

Heb gelijk ook maar een accountje aangemaakt op deze forum, zo kunnen we wat meer met elkaar "chatten".
:proost:

PS: staartje van de jet gemaakt intussen?
Groetjes,
Dirk.

kerosine pomp van modeljet

:zon::pc: :idea: .... kerosine pomp praktich ; met 6 volt pomt 1,2 l .. ..
per minut ... druk per 1 volt tussen 0,9 / 1,1 bar .. maximale druk met
6 volt 7 / 8 bar .. 0p 3 bar druk gebruikt 1,5 A .. pomp kan worden gerepareerd , als de druk er nit is , kan andere tandwielen zetten en al het andere kan worden gewizijgd als het gebroken is pomp is eigen ontwerp
pomp is in gebruik al 4 jaar ......:yes::teacher::yes::zon:

kerosine pomp van modeljet

:zon::pc: :idea: .... kerosine pomp praktich ; met 6 volt pomt 1,2 l .. ..
per minut ... druk per 1 volt tussen 0,9 / 1,1 bar .. maximale druk met
6 volt 7 / 8 bar .. 0p 3 bar druk gebruikt 1,5 A .. pomp kan worden gerepareerd , als de druk er nit is , kan andere tandwielen zetten en al het andere kan worden gewizijgd als het gebroken is pomp is eigen ontwerp
pomp is in gebruik al 4 jaar ......:yes::teacher::yes::zon:

afbeelding529.jpg

afbeelding543.jpg

afbeelding546.jpg

afbeelding533.jpg

afbeelding544.jpg

afbeelding542.jpg

afbeelding541.jpg

afbeelding540.jpg

afbeelding539.jpg

afbeelding537.jpg

afbeelding534l.jpg

printjes

afbeelding548.jpg

:yes::halfrobot::yes:.... Ik heb nu PWM - controller woor mijn kerozin pompen , (printjes worden gemaakt door elektoniche specijalist genaamd dragonflay, hartelijk dank sir ) ... modeljet:music::zon::zon:

zware crash

t

p8090099small.jpg

take-off turbine vliegtuigen alles ok :):p;):D
p8090108small.jpg

p8090118small.jpg

p8090105small.jpg

in de lucht alles ok. :D:D
p8090119small.jpg

horizontalno stabilo is gebroken in de lucht .. :o:help::help:
p8090120small.jpg

per total ... 8O8O:bad-words::-(:-(:nooo::onweer::agrue: