Mijn 2e Helijaardag!

Aangezien ik vorige week precies 2 jaar aan modelbouw doe werd het weer eens tijd voor een filmpje.

Afgelopen weekeind was het gelukkig mooi weer. En lekker weer eens een paar vluchtjes kunnen vliegen. Het jammere van het gefilmde vluchtje is dat de uitlaat los zat waardoor de motor veel vermogen verloor. (Align 50 pipe met de schroefdraad kapot) Hierna wel nog weer vastgedraaid met moeren na het bijvijlen van de mount.

Gelukkig gister mijn GP Energy 57 binnengekregen. Dus dat probleem is opgelost.

De heli zelf vliegt wel de sterren van de hemel. Wat vliegt hij lekker zeg! Licht en zeer precies!

Hier mijn filmpje !
Pi781p8kU9k[/media] - Compass 3Dplus

Een filmpje met een fatsoenlijke uitlaat (die ook goed vast zit) hebben jullie nog van mij tegoed.

Reacties welkom :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wie had dat in 2008 verwacht toen jij naar de Workshop van Pitch-Play kwam in sittard. Zoals je bewijst er zijn altijd weer mensen met talent die het gewoon in de vingers hebben om te vliegen!!! (ha ha en potje goede kennis opgedaan)

Super, ga zo door, IK doe het je in elk geval al niet meer na..

Groeten
Roel

Hoeveel helikopters in de prak gevlogen?

Even denken,

2008:
2x crash lama 4; muur geraakt(bladen vervangen)
1x crash minipred 3D; linkjes schoten los (linkjes vervangen)
2x crash trex 500; met name linkjes en locktite problemen (alle soorten schade)

2009:
1x crash gaui 200 FES; onbestuurbaar door FBL unit(bladen + nog wat dingentjes)
1x crash trex 250; tailboom schoof terug in de heli en toen pakte de riem niet meer (bladen + tailboom + flybar en nog wat dingetjes)
1x crash trex 500; brownout op 50+ meter hoog (alle soorten schade)

2010:
1x crash met 3Dplus; staart raakte de grond en toen draaide hij wel veel pirowetjes (bladen vervangen, flybar vervangen | de boom + mainshaft e.d nog recht!)

Ik heb ook helis gevlogen zonder problemen; Trex 600N met 0 crashes, Vibe 90 met 0 crashes.

Dus de crashes die eigenlijk de moeite waard zijn om op te noemen: 2x de trex 500. Voor de anderen was het maar een paar onderdelen vervangen en weer vliegen.

99% van de crashes eigenlijk door slecht bouwen (in het begin vooral) Van de 3Dplus zou je kunnen zeggen dat het een stuurfout was, maarja ik zat ook de hele vlucht toen ZOoooo laag. Hierdoor een stuk hoger gaan vliegen zoals te zien in de video. :-D

En dit achter 2 jaar vliegen...Top man! Ben je er wss veel mee bezig?

Valt opzich wel mee. Heb het nu al maanden veel te druk (2 bijbaantjes, nu gelukkig maar 1, afstuderen 40 uur in de week, rijles, vriendin:-D) Het heli vliegen heb ik niet zoveel tijd voor als ik zou willen.

Hoi,

Wie had dat in 2008 verwacht toen jij naar de Workshop van Pitch-Play kwam in sittard. Zoals je bewijst er zijn altijd weer mensen met talent die het gewoon in de vingers hebben om te vliegen!!! (ha ha en potje goede kennis opgedaan)

Super, ga zo door, IK doe het je in elk geval al niet meer na..

Groeten
Roel

Bedankt voor de complimenten Roel. Het was inderdaad pitchplay 2008 waarop ik mijn NET afgebouwde trex 500 liet nakijken. Ik had echt veel fout gedaan. Maar gelukkig van toen tot nu veel geleerd. :mrgreen:

Wijs hoor Paul! Gefeliciteerd, er zijn er maar weinig die in het echt makkelijker vliegen dan op de simulator, jij bent er eentje van ;) Ben benieuwd wat het Dutch3D je gaat brengen.

Enig idee hoe je snel progressie maakt? Heb het idee dat ik op het zelfde niveau blijf steken ondanks dat ik redelijk veel vlieg... Achterwaarts vliegen bvb heb ik steeds problemen mee...of gewoon blijven oefenen:)

Enig idee hoe je snel progressie maakt? Heb het idee dat ik op het zelfde niveau blijf steken ondanks dat ik redelijk veel vlieg... Achterwaarts vliegen bvb heb ik steeds problemen mee...of gewoon blijven oefenen:)

Ik denk dat er niet veel zijn die zo kunnen vliegen na 2 jaar! ook het "crash lijstje" valt reuze mee ;-). Er zijn jongens die binnen een paar weken al enige figuren kunnen vliegen en ander een doet er maanden over.

Het is gewoon zo dat sommige het in no time in de vingers hebben en er aanleg voor hebben. Maar voor degene die dit niet hebben (zoals ik) dan is geduld een schone zaak. Ik merk zelf dat als ik 3 avonden in de week vlieg dat het met sprongen vooruit gaat, dus bij mij is het toverwoord "sticktime" en niets anders!

Er zijn in elke hobby mensen die gewoon beter zijn, het belangrijkste is dat je plezier en ontspanning in je hobby hebt.

Gefeliciteerd man! :mrgreen:
Ik ben al drie jaar heli-authist, en vind vooral het plezier en dat je altijd wel wat bijleerd het leukste aan deze hobby.
Lekker veelzijdig, technisch, en veel buiten spelen.
Ik hoop alleen dat ik nog meer tijd voor het vliegen krijg de komende jaren.
Sommige vliegen in twee maanden de uren bij elkaar waar ik een jaar voor nodig heb helaas.
Want het helivliegen zelf blijft toch het allermooiste wat er is.

Back