Met wat de sjablonen op balsa aanbrengen en er weer af halen

• Topicstarter Topicstarter anthony
  • Startdatum Startdatum
A

anthony

Guest
Ik vraag mij af met wat jullie bv. een uitgeknipt vleugelprofiel uit papier, op het hout aanbrengen, om dan je vleugelprofiel uit te snijden en dan het papier weer zonder resten van het hout te kunnen halen. IK heb al van alles geprobeerd en dat papier krijg ik er dan niet meer van en als je een vliegtuig wilt maken met doorzichtige folie staat dat niet echt mooi denk ik. Alvast bedankt.

foto kopie maken van het uit te snijden onderdeel, en met een warme strijkbout de inkt op het hout "strijken". :idea:
werkt niet met alle kopieers.

nico v kooten zei:
foto kopie maken van het uit te snijden onderdeel, en met een warme strijkbout de inkt op het hout "strijken". :idea:
werkt niet met alle kopieers.
Apparaat zo instellen dat kopie zo donker mogelijk is.

probeer is te printen op overhead projectie folie
daar blijft de inkt van je inkjet wel op liggen maar kan niet hechten is dus makkelijk op houd over te brengen let wel op dat je printer niet te veel inkt gebruikt anders verloopt het op de plastic

dat spul hebben we niet....... :cry: zal straks wel eens kijken of mijn broer het wel heeft (slaapt nog :lol: )

Wartexx zei:
Helaas lukt niet, vrees dat onze canon bubblejet en hp deskjet te goed zijn.
Een kopiëer apparaat werkt op basis van een laserprinter (dus met toner / hitte) en niet op basis van een inktjet printer (die dus druppeltjes inkt spuit op papier).

Met een laserprinter heb je waarschijnlijk meer geluk.

hoei hoei hoei , papie gaat mijn bouwteking kopieren op het werk, het werkt echt! ik heb het uit geprobeerd met een a-mail die hij nog in zijn zak had, en zijn naam staat nu mooi in spiegelschrift op een stuk restbalsa! bedankt voor de tip! ik hoop dat het kopieren goed gaat.

Ik doe dat altijd met carbonpapier 8) . Kweet niet of ik het goed schrijf maar dat werd vroeger altijd gebruikt om een duplo te maken met een ouderwets typemachine. Leg je tussen tekening en Balsa en met een sateprikker teken je over de lijnen die je op het hout gedrukt wil hebben. simpel snel en de tekening beschadigd niet. :P

Groetjes Robert

het beste kun je fotolijm gebruiken. Ik heb daar goede ervaring mee opgedaan. Het is lijm die niet in het materiaal trekt en na het snijden of zagen veeg je gemakkelijk de lijmresten weg. succes. ibj de hema te koop

meestal gebruik ik hiervoor bandenplak, even iets laten drogen en dan de tekening op het hout plakken. Daarna snijden of zaken en je kunt eenvoudig de tekening van het papier weer verwijderen.

Back