Met kap erop rijden zorgt voor problemen

• Topicstarter Topicstarter Oregon
  • Startdatum Startdatum
O

Oregon

Guest
hoi , ik heb nog een klein mankementje... namelijk : als ik mijn body van m'n wagen erop zet , dan valt hij na een tijdje rijden stil...., terwijl hij dat niet doet als ik zonder rijd.
Volgens mij ligt dat aan de menschroef... er zou iets meer lucht moeten zijn , maar moet ik daarvoor die mengschroef iets uit-of indraaien?
Dankuw :)

even meer info :
-Nitro fun 12 ( 2WD versie)
- 2.11 cc motortje
- er zijn gaten in de kap gemaakt :
http://users.pandora.be/oregon/Rc Heaven/Protech nitro fun 12 ( 2WD )/P1010366.JPG

Help mij... want ik wil m'n body ook wat showen bij de geïnteresseerde mensen in de buurt.... danku

( nog een klein vraagje... bij de vinnen van m'n koelkop , daar zit nogal wat vuiligheid tussen .... maar ik krijg dat er op geen enkelemanier vantussen.... en ik weet niet hoe ik die eraf haal :lol: , zou ik die dan in het water mogen leggen? :? )

Heey... de gaten van je kap zijn goed, Maar zet hem anders iets rijker als je met de kap erop doet.. Enne over die cylinderkop... kan makkelijk neem ik aan.. heb t zelf ook wel eens gedaan.. alleen zorgen dat ie wel droog is bij het monteren op de motor..! Andes komt er water in de motor en dan gaat roesten... hoordee ik ergens :wink:

Suc6.. Rick

Je bent iets vergete te zeggen :wink:
Had u pa nie aan de stationair naald (dat ding IN de carb) gedraaid ? :wink:

Ik heb het dus ook gehad (nu niet meer).
Als ik dus mijn kap wou monteren blijf hij moeilijk draaien en als ik dan vertrok was er teveel brandstof in de motor en sloeg hij af.
Daarom heb ik een startgat gemaakt in de kap waardoor ik met kap kan rijden, maar ik heb sinds kort er geen last meer van, ik denk dat het komt (ben er zelfs zeker van) omdat het warmer weer is nu 8)

maak nooit motor onderdelen schoon met water! altijd met terpentine, wasbezine of gewone benzine. diesel kan ook, maar nooit met water!

succes

met water kan wel als je 't daarna maar doospoelt met je brandstof.... zelf heb 'k m'n motor weleens onder de kraan gehad e.d. lagers schoon, weer in elkaar en daarna goed doorgespoelt met brandstof, dat ging prima :)

Wat ik niet snap is dat je je koelgat in de voorruit precies aan de andere kant van je koelkop hebt gemaakt. Of lijkt dat nu maar zo?
In dat geval kan de motor nog steeds overhitten, omdat er geen directe koellucht van voren komt.
Op deze manier helpt een gat in de vooruit nog niet echt heel veel. Maak altijd een gat die in het verlengde van je koelkop zit, dan is het goed. Bovendien kan je inderdaad proberen je hoofdsproeier wat vetter (linksom) te zetten.

Volges mij staat hij echt heel vet hoor, ik heb zojuist enkele filmpjes gezien en dat ding rookt als een stoomtrein, zeker bij het vertrekken.

kzie juist ook dat dat gat idd nie voor de koelkop zit, maar zijn zijruiten zijn er toch uit, dat maakt toch ook al veel ?
En bij zijn lambo kap steekt de koelkop er zelfs uit.

het kan ook nog liggen aan slecht koeling, je zegt dat er vuil tussen de vinnen zit, dit kan ook uitmaken

ik spuit het bij mij een aantal keren in met remmenreiniger, dan loopt al een hoop eruit,

dit herhaal ik een paar keer en neem dan een grote blokkwast om alles nog eens weg te vegen

misschien kun je ipv remmenreiniger ook wd40 of zelfs gewoon brandstof gebruiken (ik heb het nog niet geprobeerd) maar GEEN water gebruiken!

Back