Mercedes zetros bluswagen offroad voertuig

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Marc w, 6 mrt 2023.

1. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Marc, om het geheel wat 'stoerder' te maken zou ik voorstellen om wat imposantere wielnaven/velgen te (laten) printen, die je op de bestaande velgen kan monteren.
    Ik vind deze velgen er een beetje "jeep-achtig" uit te zien, met die 5 bevestigingsschroeven.
    Verder een mooi geslaagd ontwerp!
    Cor

Marc w vindt dit leuk.
  2. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Marc ik vind het een imposant brandweermodel. Rode lak doet veel goeds.
    Zie wel een "foutje" in de zijwanden, maar dat zien alleen de kenners denk ik.

vGenLheftruck_Maarten en Marc w vinden dit leuk.
  3. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Wordt zeker een mooi model. Wil mijzelf geen kenner noemen maar zie wat Fred bedoelt.

Marc w vindt dit leuk.
  4. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Heb het achteraf ook gezien toen ik foto's aan het bekijken was, maar ik behoor tot de groep van "geen kenner" vandaar waarschijnlijk.
    Maar ik amuseer me best met de bouw , dus wie weet doen we er nog wel eens eentje, maar dan met meer kennis van zaken.

Herby63 en AHoogendijk vinden dit leuk.
  5. benson

benson

Lid geworden:
    17 feb 2024
    die slangkoppelingen vind ik wel interessant voor op mijn tanktrailer te monteren. weet je waar ik die kan vinden

6. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    De derde regel in dat verhaal:

"
    Zelf geprint dus.

7. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    was enkel weken off line wegens vakantie, vandaar geen reactie.
    Maar zoals Helicor meld, zelf getekend en geprint in resin. waren te klein om in PLA of PETG te printen.

Herby63 vindt dit leuk.
  8. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    De Stl bestanden zijn beschikbaar via de NVM. Maar een paar stuks kan ik je wel leveren.

vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  9. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Afgelopen weken tussen het varen en scheepsonderhoud ook tijd genomen om nog wat te wijzigen en verder te werken aan het kleurtje.
    Met enkele foto's meteen duidelijk waar ik sta.
    20240614_134934.jpg 20240614_134923.jpg 20240616_135434.jpg 20240620_213109.jpg

Spuitbus nep aluminium staat reeds klaar voor de rolluiken en traanplaat, maar eerst deze laagjes maar eens goed laten uitharden.
    Tot later, Marc

Herby63, ozy, Marceline en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Dankzij ons Belgisch regenweer ben ik genoodzaakt , met een grote :D, om verder te werken aan de truck.
    Het is vooral afplakken , schilderen en opnieuw uitpakken,
    Geschilderde onderdeeltjes kunnen natuurlijk weer samengevoegd worden tot een groter geheel en stilaan zie je de vorderingen.
    Naast het knutselen dient er echter ook nog wat Arduino geprogrammeerd worden en een printplaatje in elkaar gesoldeerd.
    Voor beide begint er stilaan ook iets tastbaars te verschijnen maar we zijn nog niet klaar.

22 (4).jpg

22 (3).jpg

22 (1).jpg

22 (2).jpg

22 (5).jpg
    zo, pauze is voorbij terug naar de schilder tafel.....
    tot later , Marc

Laatst bewerkt: 2 jul 2024
    Herby63, ozy, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Voorruit zit er ondertussen na 3 pogingen netjes in zonder lijmdampen of verf resten, nog wel wat vet vingers van het aandrukken maar die poets ik er nog wel af voor ik de boutjes van het dak er opnieuw inschroef.
    Schilderwerk zit er voorlopig ook op, hier en daar nog enkel kleine onderdeeltjes plaatsen maar die dienen zelfs nog getekend en geprint te worden en dienen toch geschilderd te worden voor plaatsing.
    bestickering is eveneens getekend maar dient nog geplot te worden en dan natuurlijk nog kleven.

23 (1).jpg 23 (5).jpg

23 (2).jpg

23 (3).jpg

23 (4).jpg

Voor enkele die zouden denken dat hiermee de eindmeet in zicht komt, HELAAS, nu alle LEDS en bijhorende bekabeling nog plaatsen als ook het hele RC gebeuren nog bekabelen en werkend krijgen.

Maar grote veranderingen ga je niet meer merken,
    dus toch nog tot een volgende,
    Marc

Herby63, ozy, gerard v Beuningen en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Ziet er echt geweldig uit; nu nog even bijpassende naafdoppen printen; daar mogen best 10 of 12 bouts velgen op, en evt. naaf reducties:koud:
    Cor

vGenLheftruck_Maarten en Marc w vinden dit leuk.
  13. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Gaat zeker nog wat met de velgen moeten gebeuren want de banden lopen er af bij draaien onder last :confused:

Herby63 vindt dit leuk.
  14. vGenLheftruck_Maarten

vGenLheftruck_Maarten

Lid geworden:
    4 jun 2020
    Knap stukje werk hoor!

15. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Heb een weekje aan zee gezeten en elke avonds het vrouwtje lastigvallen zou niet goed gekomen hebben :) dus maar wat getekend en gepiekerd en opnieuw getekend met volgende als resultaat
    wieldeksel voor v2.jpg
    Deksel voor voorwiel heb ik al een proefversie van geprint en de mankementen zouden in deze versie opgelost moeten zijn. ( midden dop is uitneembaar om bij de moer te komen ) achtervelg v5.jpg
    De velg bestaat uit 4 afzonderlijk te printen onderdelen, geen idee of het gaat goed komen maar daar komen we dit weekend wel achter. achterband v2.jpg

De band zou mijn probleem moeten oplossen met de voorste as om de draaicirkel naar behoren te krijgen , huidige band is eigenlijk te breed.
    Maar ook hier geen idee wat het op de printer gaat worden.......

Zodra ik meer weet ,weten jullie het ook, tenzij er iemand is die nu reeds enkel tips wil delen :)
    tot later Marc

Herby63, ozy, Leo Broers en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    meerdere print uren , wat opkuis en montage van de nieuwe velgen verder kunnen we jullie wat meer laten zien.
    Getekende achter velg en deksel voor op de bestaande velgen vooraan zijn mijn inziens zeker geslaagd.
    Maar jullie mogen zelf kijken wat je er van vind.

25 (1).jpg

25 (2).jpg
    printer moet nog wel beetje verder printen om ook de laatste velg af te leveren.
    hieronder de velgen zoals ze van het printerbed komen zonder opkuis.

25 (4).jpg

Naast de velgen ook enkel ruiten wissers geprint en gemonteerd als ook nog een winch toegevoegd vooraan voor het wat stoerdere uitzicht.

25 (5).jpg

En als tijdverdrijf tijdens het wachten op de printer ook de bestickering gekleefd.

25 (3).jpg

Later deze week nog een poging ondernemen om 2 smallere voorbanden uit de printer te krijgen zodat de stuurinrichting wat verbeterd en zo schuiven we steeds dichter naar de verlichting en RC montage.
    tot later ,Marc

M@rcel, Herby63, ozy en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. benson

benson

Lid geworden:
    17 feb 2024
    waar heb je die stripping laten maken of heb je dat zelf gemaakt

18. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    zelf getekend in fusion en de dochter uitgesneden met cricut

Herby63 en vGenLheftruck_Maarten vinden dit leuk.
  19. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Die velgen zien er zeker veel beter uit. Misschien nog een zwart schijfje achter het voorwiel deksel plaatsen, zodat je de originele velg niet meer ziet?
    Die achtervelg is netjes, maar niet echt 100% goed volgens deze kniesoor: je hebt fraaie steekas bouten geplaatst, maar er zijn geen wielmoeren/bouten te vinden....
    Je hoeft je hier niets van aan te trekken hoor!
    Cor

Marc w vindt dit leuk.
  20. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Je laatste raad ga ik dan ook netjes volgen, sorry voor degene die echt het puntje op de i willen , vond het voor een eerste project als leek al een hele klus om dit voor elkaar te krijgen.
    Maar..., ik heb al veel bij geleerd en neem het allemaal mee voor een volgend project.

Herby63, Leo Broers en Helicor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina