Mercedes Arocs

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Cor, 1 jan 2016.

  1. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Maak je geen zorgen. Het komt allemaal goed :)
     
  2. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Utrecht
    Jou/u kennende komt dat helemaal goed.
     
  3. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Chassisopbouw voor de assen.

    [​IMG]
    Montage van de sleepas.

    [​IMG]
    De aangedreven achteras.

    [​IMG]
    Middenstuk van de sleepas verwijderd voor de doorvoer van de cardanas.
     
    Martijn1990 vindt dit leuk.
  4. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Met draaiende motor en de slijpschijf de motoras op de goede diameter brengen.

    [​IMG]
    Vlak gedeelte gemaakt voor de borging.

    [​IMG]
    Cardanas gemonteerd.
     
  5. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.514
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi Cor,
    schiet al aardig op zo !
    Leuk om je praktische oplossingen te zien om de as dunner maken.:koud:

    Groetjes, Charlotte :bye:
     
  6. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    De uitgaande assen van die vertagingsmotoren zijn helaas dikker dan de
    diameter van de aansluitingen van de Tamiya en overige cardanassen.

    Voor mij als metaalbewerking leek is dat de gemakkelijkste oplossing :)
     
  7. Da Gum

    Da Gum

    Lid geworden:
    11 jul 2013
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Amersfoort
    Herkenbaar probleem Cor. Ik heb het net andersom opgelost.....ik heb het gat van de aansluiting een milimeter opgeboord.
     
  8. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Achterbumper.

    [​IMG]
    Bevestiging van de cabine aan het chassis. Lange M3 bouten door de voorste
    chassisbalk en M3 schroefdraadgaten in de cabine bodem getapt.

    [​IMG]
    Koppelingschotel bediening.
     
  9. marcelinets

    marcelinets Guest

    Altijd leuk om te lezen dat je voor problemen altijd wel een oplossing weet te vinden.
    Als ik naar jouw motor kijk heeft die ook van die kleine stekkertjes welke maat schuif stekkertjes gebruik je daarvoor? Omdat servonaut ook van die kleine polen heeft.
     
  10. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Vaak soldeer je daar een draad aan, en kun je elk type stekker gebruiken die je wil.
     
  11. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    @marcelinets "welke maat schuif stekkertjes gebruik je daarvoor?"

    Ik gebruik geen schuifstekkertjes.

    Soms soldeer ik de draden met ronde stekkers er aan van een standaard 540 motor (afgeknipt), die dan weer
    op de stekkers van de regelaar passen.

    Soms soldeer ik de draden van de regelaar rechtstreeks op de motor.
     
  12. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Electronica gemonteerd.

    [​IMG]
    Aan-uit schakelaar.

    [​IMG]
    Het accugedeelte.

    [​IMG]
    De gesloten bak.
     
  13. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    De originele Bruder spatborden.

    [​IMG]
    Los gezaagd.

    [​IMG]
    Op maat gezaagd.

    [​IMG]
    Klaar voor montage.

    [​IMG]
    Spatborden op hun plaats lijmen.

    [​IMG]
     
  14. Nudinja

    Nudinja

    Lid geworden:
    30 jan 2014
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Twello
    Je gebruikt nu enkel lucht-banden achter. Gaat dit nog anders worden of laat je dit zo?? Hij wordt echt weer apart.
     
  15. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Blijft enkel lucht. Heb ik gedaan bij alle modellen van het afgelopen jaar.
    1. Meer druk per wiel/ betere grip (brug hellingen)
    2. Als er spatborden over de wielen zitten zie je dubbellucht toch niet.
    3. Spaart banden uit die ik weer voor een ander projekt kan gebruiken. :)
     
  16. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Chassis en voorvelgen in de primer.

    [​IMG]
     
  17. Nudinja

    Nudinja

    Lid geworden:
    30 jan 2014
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Twello
    ik snap nu waarom je enkel lucht neemt.. :D Komt wel goed! EN ziet er netjes uit...
     
  18. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Chassis in Action Antraciet glans.

    [​IMG]
    Wielen weer gemonteerd.

    [​IMG]
     
  19. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    De achterkant van het Bruder Mercedes chassis.

    [​IMG]
    Achterlichten met spatlappen er af gezaagd.

    [​IMG]
    Met de figuurzaagmachine vlak gezaagd.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Gemonteerd.
     
  20. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    [​IMG]
    Cabine gemonteerd.

    [​IMG]
    Chassis onderdelen gemonteerd.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina