Meld hier jouw zeillocatie!!

• Topicstarter Topicstarter Jan Kortbeek
  • Startdatum Startdatum
Zeillocatie

De Noord-Aa plas in Zoetermeer.
Voorbij de zeilvereniging en op de ronde steiger bij het Japanse restaurant.
Ik zie dat ik geen bijlage mag meesturen, anders had wat foto's laten zien van de locatie, helaas.
Gr. Anton

Hallo,

Ik ben nu de trotse eigenaar van een rc zeilboot. Ik ken wel paar vijvers in de buurt maar kennen jullie er en paar rond hengelo en enschede?

Onze twee kinderen willen ook graag samen met anderen zeilen (en varen).
Is er iemand in de buurt van Stadskanaal en Musselkanaal die eens samen wil zeilen? Bijv. in Sellingerbeetse, de visplas in Tweede Mond, of een kanaal??

Taco.

Ja, wij zeilen in Eindhoven op de visvijver bij Ekkerswijer. Meestal op woensdagavond. Dit seizoen nog niet van gekomen :-(

Weet iemand nog mooie plekken om te zeilen in de Noordoostpolder, of tussen de NOP en Harderwijk? Het gaat om MM zeilen, dus liefst niet te hoge golven en een wat constante wind.

Onze twee kinderen willen ook graag samen met anderen zeilen (en varen).
Is er iemand in de buurt van Stadskanaal en Musselkanaal die eens samen wil zeilen? Bijv. in Sellingerbeetse, de visplas in Tweede Mond, of een kanaal??

Taco.
Hallo Taco,

Ik zeil met enige regelmaat in de vijvers van het Borgerswold op de grens van Veendam/Wildervank en vaak in het kanaal tussen Annerveenschekanaal en Kielwindeweer.
Wil ook best in Stadskanaal (Pagedal) zeilen.

Mvg,
Piet

Ben al enkele keren wezen varen bij de Noord AA maar sta daar altijd alleen. Lijkt mij leuk om een keer met andere te varen.

Ziet er uit als een mooie locatie. Kun je verslag doen en foto's maken? Ik kom wel eens in de buurt van Nieuwegein, en neem sinds kort regelmatig een MM mee in de auto, om te kunnen varen als ik een leuk watertje zie.

de locatie nederreinse plas is opzich een goede lokatie. het was even zoeken naar een plaats waar geen waterplanten waren (gelukkig waren er al mensen aan het zwemmen)
uit eindelijk gevonden. zoals hier aangegeven op de kaart.
bij de A gemarkeerd kun je gerust de boot in het water leggen en gaan zeilen. veel ruimte en geen bomen (afhankelijk van de wind.

Wel een aardig stukje lopen, of lijkt dat maar zo?

Weet iemand trouwens een mooie locatie in de buurt van Oosterwolde of Veenhuizen?

Valt wel mee, is prima te doen. Ik vond het wel waard voor het plekje! Heerlijk uitzicht
d47bb1fc-b68d-910e.jpg

ik ga varen op de eem, bij baarn (eerst mijn boot drijvend en vooruit zien te krijgen). vanaf een vlot van de plaatstelijke watersport vereniging eventueel met balkon om van bovenaf te kijken, geweldige plaats.

Back