Meld hier jouw zeillocatie!!

• Topicstarter Topicstarter Jan Kortbeek
  • Startdatum Startdatum
wij de vrijevaarders rotterdam varen elke zondag op de donker sloot.
we zeilen en varen ook met motor schepen.
dit uiteraard bij redelijk en droog weer
kom gerust ook eens varen je bent welkom.
vgr de vrijevaarder ,,tonsr.

door ziekte van mijn vrouw hebben wij al even niet meer gevaren op de donker singel,maar we laten het weten als we er weer zijn.vgr tonsr

van af nu varen we weer op de kralingse plas,zolang het weer het toelaat,elke zondag van af rond 11 uur
nabij het strandbad ,parkeerplaats aan wezig,vgr tonsr

Wat een leuke locatie is met ruim water en prettige (lage) walkant, Leeuwarden : de grote wielen.
Zeeland, tussen zoutelande en westkapelle, de kreek, bij diverse windrichtingen goed te zeilen :)

IMG_2138.JPG
Hallo
is net m'n nieuwe RG65 klaar, zit mijn sloot vol prut. Ik wil ook wel eens zien hoe hij het doet in vergelijking met anderen. Ik zoek dus een vaarlocatie in de buurt van Gouda waar ook RG65 of vergelijkbaar zeilen. (ik was we uitgenodigd via mijn zeilnummer voor Blokzijl, maar dat is wat ver van huis). Is er iemand die mij kan helpen?

Hoi Sikorsky,
Probeer de roeibaan in Zevenhuizen eens.Er liggen mooie grote vlotten om je bootje tewater te laten.Het is daar fijn zeilen en bijna altijd een stevige bries.Wordt er geroeid dan kan je zelfs nog uitwijken naar andere plassen in de buurt.Zie voor locatie deze link:https://www.google.nl/maps/@51.9885804,4.5660666,13.25z
Ard

Bijlagen

• DSCN6584-adj.jpg
    DSCN6584-adj.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 400
Hier in Barendrecht , ook leuk water om te zeilen.
1e ; in carnisse landen , is een heel groot en breed meertje aangelegt
afslag barendrecht op de A29 (bij de Heinenoordtunnel en Ikea)

2e Het waaltje , tussen Barendrecht en Heerjansdam

3e oude maas adres ;Achterzeedijk.
Is wel wat rumoerig met binnenvaarschepen daar.

Zijn er toevallig zeilers in de omgeving van barendrecht/dordrecht/rotterdam
ja ik woon in ridderkerk

Hier in het Baxpark in Hendrik Ido Ambacht achter het gemeentehuis kan je leuk varen. Er is zelfs een vlonder zodat je dicht bij het water kan komen.
bax park geweest veel vissers en had het wat grootter gedacht zeilboot is 1.30m lang.
moet veder gaan zoeken naar een mooie lokatie

Vechtesee in Nordhorn (Duitsland)

Bijlagen

• IMG_0123.JPG
    IMG_0123.JPG
    142,8 KB · Weergaven: 422
  • IMG_0125.JPG
    IMG_0125.JPG
    126,8 KB · Weergaven: 405
  • IMG_0128.JPG
    IMG_0128.JPG
    159,2 KB · Weergaven: 413
  • IMG_0129.JPG
    IMG_0129.JPG
    169,8 KB · Weergaven: 400
bax park geweest veel vissers en had het wat grootter gedacht zeilboot is 1.30m lang.
moet veder gaan zoeken naar een mooie lokatie
Beste f rombout,
In ridderkerk hebben we modelbouwvereniging smvr, kijk eens op de site.
Ik ben al jaren lid en zeil met ongeveer 10 leden wedstrijden op het waaltje in rijsoord, wij starten weer in april.
Wordt lid van smvr en je kan gezellkg mee zeilen, er worden boeien met een rubberboot uitgezet waar wij dan wedstrijden omheen zeilen.
Er wordt met diverse boten gezeild van standaard tot eigenbouw.
Gr,
Rene

Ik ben net begonnen met RC Zeilen en heb nu een paar keer gevaren in de Redichemse Waard tussen Culemborg en Beusichem.
Een oude zandafgraving zonder waterplanten. Er is een strandje en het loopt snel stijl af waardoor de DF65 makkelijk te water kan worden gelaten.
Op Google Maps is het niet te vinden maar in openstreet Maps wel.
https://www.openstreetmap.org/?mlat=51.9752&mlon=5.2384#map=15/51.9752/5.2384
Hier een foto van onze mooie zeil locatie waar ik samen met mijn zoon aan het zeilen ben.
342BBBE9-9497-4C84-9075-21C96936C420.jpeg

Back