Inmiddels heb ik mijn quad (Dquad iniminiH 5") uitgerust met FPV gear. De eerste vluchten zijn goed verlopen (op een paar gesneuvelde props na...). Echter trekt de quad in acro modus zo af en toe achterover. Om dit te compenseren en niet te crashen geef ik meer pitch naar voren, vervolgens trekt de quad weer recht. Dit gebeurt op willekeurige momenten wanneer ik rustig vooruit vlieg. Op hogere snelheid treedt het probleem niet/veel minder op.
De PIDs heb ik naar aanleiding van dit probleem getuned, echter treedt het probleem nog steeds op.
Roll: P 1,7 / I 0,030 / D 18
Pitch: P 1,7 / I 0,030 / D 16
Yaw: P 8,8 / I 0,055 / D 14
De quad corrigeert iets minder hevig door aanpassing van de PIDs, dat is logisch. Maar het probleem is hiermee dus niet verholpen, wat kan de oorzaak van het probleem zijn en hoe los ik dit op?
De PIDs heb ik naar aanleiding van dit probleem getuned, echter treedt het probleem nog steeds op.
Roll: P 1,7 / I 0,030 / D 18
Pitch: P 1,7 / I 0,030 / D 16
Yaw: P 8,8 / I 0,055 / D 14
De quad corrigeert iets minder hevig door aanpassing van de PIDs, dat is logisch. Maar het probleem is hiermee dus niet verholpen, wat kan de oorzaak van het probleem zijn en hoe los ik dit op?