MCOL MultiCopter Outlawz Limburg

Discussie in 'Multicopters' gestart door DannyMetall, 15 nov 2013.

1. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    Ik ben zelf gestart met FPV..nadat ik Probeerde LOS tevliegen !!
    LOS vliegen ging voor geen meter bij mij .. nu zelfs nog niet :)
    krijg dat niet in de vingers .. dus heb me toen Volledig 100% geconcentreerd op FPV
    het is ff doorzetten in het begin .. gewoon veel Lipos erdoor heen draaien en crashen
    je Brains moeten ff wennen aan het beeld en je moet Oog en Duim Sync even balanceren

niet bang zijn om iets temollen .. want als je voorzichtig gaat vliegen lukt het helemaal niet (mijn mening)

"meestal" (uitzondering daar gelaten) kunnen de LOS vliegers niet (goed) FPV vliegen
    en de FPV vliegers niet (goed) LOS vliegen .. het zijn gewoon 2 verschillende dingen
    als LOS vliegers zich zelf zien staan (via bril/scherm) als ze FPV vliegen slaat de Brain weer om in Spiegelbeeld vliegen

@Arpione: Gewoon lekker blijven oefenen en FUN hebben , opeens lukt het het gewoon met FPV ;)
    geen 100'den meters wegvliegen maar gewoon 8-jes vliegen met je bril op
    beste om 2 boompjes want dan zie je hoe groot/ruim of scherp je bocht is
    eerst de basis (hoogte houden/bochten) dan pas rolls en flips

toen ik overstapte op NAZE32 heb ik zeker de eerste 40-50 lipos geen Acromoves gedaan ..alleen Oefenen op Basis

2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Op scherm vliegen terwijl ik mijn model vlak bij heb gaat bij mij slecht.

Dan probeer ik beide manieren van vliegen gelijk te doen en dat werkt dus niet.
    Kom uit het normale rc vliegen dus kan iig wel met beide overweg. Al zijn die quads lastig op oriëntatie.

Laatst bewerkt: 6 apr 2015
  3. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Misschien als de headplay binnen is dat het dan beter gaat voor mij.
    In ieder geval heb ik met de attitudes nu te vaak dat ik het net niet scherp zie en ga twijfelen. resultaat is dan vaak dat ik de quad moet gaan oprapen :D
    Een betere bril zou me waarschijnlijk iets meer zekerheid geven.

Ik ga me de komende weken eens goed op "vliegen" concentreren. figuurtjes vliegen, sturen etc. Ik merk nu al dat ik beide sticks tegelijk gebruik (deed ik eerst niet) en dat ik al geneigd ben om met het gas en de pitch te spelen in bochtjes om hem op hoogte te houden.

Ik merk wel dat de nano quad soms "drops" heeft. Na een bocht kan ik gasgeven wat ik wil, maar hij zakt dan eerst naar de bodem en komt dan weer omhoog. Lijkt wel alsof hij dan tijdelijk even niet genoeg lift heeft ofzo. Zolang ik de pitch naar voren houd blijft ie mooi op hoogte, maar zodra ik van richting verander of de quad achterover laat hellen om te "remmen" dan zakt ie als een baksteen.

Ik ga me daar nog eens in verdiepen. Ik wil het voor elkaar krijgen dat ie alle bewegingen met evenveel lift doet. Gelukkig heb ik flink wat filmpjes gevonden waar een en ander wordt uitgelegd en wat ik ervan begrijp is dat ik een soort van turbulentie veroorzaak onder de props (downwash) en dat de props daar in terecht komen en dan geen lift hebben.

Het is echt een kwestie van doen, doen, doen denk ik.

4. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013

haha .. volgens mij denk je dat wij nooit crashen
    ik zelf crash erg vaak hoor .. dat hoort er gewoon bij :p

als je geen Fouten maakt kun je er ook niet van leren !!
    gelukkig zijn de BO miniH's erg sterk en na het Prop verwisselen kun je zo weer verder

5. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Net 5 accu's fpv gevlogen met de nano. FPV ligt me beduidend beter dan LOS. Stuk of wat rondjes door de kamer gevlogen, onder stoelen en krukken door zonder 1 keer te crashen :D

Mijn honden vinden het maar niks, dus daar lekker achteraan gevlogen ;)
    Gelukkig zijn beagles niet agressief, ze keken allen zo van "moet dit??" en dan zijn ze maar in de bench gaan zitten zo van "bekijk het effe" :D

Wat een lol met dat ding zeg :D
    Ik ben nu aant kijken voor een micro H setup, geschikt voor binnen.
    Zag een mooi frame van micro motor warehouse dat volgens de reviews vliegt als een micro blackout. Ja, dat zal wel. Maar voor binnen ben ik geïnteresseerd.
    Op dat frame kunnen iets sterkere motortjes en grotere accu voor meer vliegtijd, dat is altijd positief :D

Misschien iets voor blackout zelf: de Blackout Nano-H met een PDV met geïntegreerde nano-naze32 met geïntegreerde esc's en een setje killer 8,5mm nano-cobra's en de micro fpv cam van spectrum geschikt voor 700mah 1s accu's??

Shut up and take my money! Ik zou pre-orderen alleen al op die specs!!

Ik heb in de afgelopen dagen al meer gevlogen dan in het hele jaar daarvoor :D

6. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013
    ik zal em een Mail sturen :D

7. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    @arpione wat dacht je hiervan Micro H Copter v3 im Handel | quadFlyer

Alleen die is gemaakt voor inrunners.

Ik ben begonnen met een plan voor een micro met outrunners. Misschien een keertje afmaken :)

8. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Die lijkt als 2 druppels water op het frame dat ik bij mmw heb besteld, hij is alleen een goede 10 eu goedkoper!

Dat had ik net iets eerder moeten weten ;)

Nouja, 10eu da's een setje goede props op mijn flip260, dus zo erg is dat niet.
    Maar wel een tip voor anderen: Ga eens kijken op bovenstaande link, dat scheelt weer een tientje :D

9. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    Dagje fun bij Floriade

Lama

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Fint

Fint

Lid geworden:
    11 okt 2013
    Wat is dat een vette locatie zeg. Beetje meer blaadjes aan de bomen is wel wenselijk :) Nice gevlogen!

11. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    Zeker een Vette locatie Fint , helaas kun je hier bijna niet vliegen vanwege de drukte , nu was het er weer even rustig dus gelijk uitgepakt haha :D

12. Wishjuh

Wishjuh

Lid geworden:
    29 jul 2014
    @Arpione Is precies dezelfde :)

Heb er een paar gezien met outrunners. Kan een fpv setje op, dat leek me wel cool.
    Filmpje van oso grande die had er een Sparky board op zitten.

13. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    vandaag nog even een video gemaakt moet zeggen was leuk vluchtje gelijk even kunnen kijken of me pids goed stonden

14. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Heerlijk lijkt me dat een micro of nano met fpv...

Gaat goed Sander!

15. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    +1 , zolang ik niets dichtbij hoor gaat alles prima.. maar met ene straal van 0- 15/ 20 meter, oh, das lastig!

16. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Ziet er goed uit, strak! Vooral die 360 Yaw tussen de bomen door is gaaf.

17. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Ik heb het frame bij mmw besteld met brushed motoren, 8.5mm CL-0820-15 om precies te zijn. De -17 zijn sneller maar worden niet aangeraden voor fpv.

Liefst zou er een alienwii fc bij nemen maar die zijn inmiddels nergens meer te koop..
    Tot ze weer ergens opduiken doe ik het wel met mijn nano qx fpv 4in1 bordje. Ik las dat zou moeten werken, dus ik wacht het even af.

Ik las ook dat er al mensen bezig zijn om een afro naze32 mini bordje uit te breiden naar brushed. Kijken hoe dat bevalt bij die mensen.

Misschien stap ik wel over op outrunners en mini naze als dit bevalt, dat is ook nog een optie, maar dan wordt het gewicht wel drastisch hoger las ik.

Zodra alles binnen is zal ik wel een bouwverslagje maken voor de geinteresseerden. Heb vooralsnog alleen de props pas binnen. Ik heb er parrot drone props voor genomen, daar las ik goede dingen over, dus ik ben benieuwd!

18. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    Dankje, ja ik dacht laat ik het eens proberen :p
    Dankje het is weer lekker weer dus zullen nog vele vlieg uren bij komen en natuurlijk veel kapotte props

19. DaKluit

DaKluit

Lid geworden:
    8 jul 2012
    Afromini incl borstel regelaars werkt prima hoor. Ga je veel plezier aan beleven. Het is alleen een beetje priegelwerk

20. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013

Cool project zo te zien en kleurrijk :)

Ben je niet bang dat de hoge motoren eenvoidiger een klap krijgen?

Deel Deze Pagina