Mayflower 1620 Artesania latina

Bezig met de masten en hier heeft AL toch wat foutjes gemaakt . De grootte van de gaten in de mars klopt van geen kanten . Zelf vergroot dan maar , ook is het hout van zeer slechte kwaliteit . Breekt zeer snel bij uithalen uit frame . Waarschijnlijk lasercut niet diep genoeg? En dan ook nog de gaten waar de hoofdtouwen van het want moeten door komen ook veel te klein .
Om er dan maar meteen met de Metabo disksander op te zitten is toch wel een beetje overkill. :D

Ach kom nou , mijn fijnste boortje genomen :banana:

P5310001 (2).JPG

Pas op als je je staande want bovenaan de mars zo vastmaakt.
Zie dat de bovenkant goed vast zit aan de onderkant.
Als je de touwtjes te strak aantrekt, kan de bovenkant gewoon loskomen...
Op een ander forum al meegemaakt :eek:

Screenshot_20240603_213200_Chrome.jpg

Je kan de juffers net zo vastzetten als onder op de rusten. Maar dan laat je het touwtje doorlopen maar het onderste want. Officieel hoort het ook zo te zitten. En worden de krachten op het want niet op de rand/leuning van dat kraaiennest gezet maar doorgegeven naar het want eronder.
IMG_0460.JPG
IMG_0461.JPG

En weeral iets bijgeleerd , bedankt voor de mooie duidelijke foto's heren . :bye: Ik ga zien of ik kan veranderen naar deze voorbeelden .

Ter afwisseling aan het achterste want begonnen . Eventjes de mastworp weer aanleren en vertrokken . Zen werkje , knoopjes leggen , 1 na 1 na 1 :). De blokken zijn niet op gelijke hoogte maar voor mij hoeft dat niet perse . Wat is meer realistisch ? Gelijke hoogte of niet ? Ik denk dat de meningen uiteen lopen hier of toch niet ...

20240807_192823.jpg

Back