Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Vanmiddag in de kou de gps getest. Begonnen in "gpsattitude" met "home lock mode": omhoog, voor en achter prima, maar als ik ter plaatse wil draaien, schiet de mc omhoog. Heel vreemd, moet toch gewoon kunnen draaien in deze stand. Wie heeft raad?

Uiteindelijk uit de "home lock" gezet. Nu kan ik wel draaien. Hierna wat gevlogen en zodra ik de kluts even kwijt was gestopt, mc blijft lekker hangen en waait gelukkig niet weg.

Met electric air module krijg je spanning, ampere etc en hoogte. Met GPS erbij krijg je ook afstand en positie

Ik heb vandaag de gps/vario module binnengekregen, de rest is in nabestelling.
Maar weet iemand op welke uitgang van de ontvanger de gps module moet worden aangesloten?
Ik had hem op de telemetrie uitgang aangsloten maar dan werkt die niet.

Servos Gimbal

Hallo Emil,

Ik ben bezig met het plaatsen van een Gimbal onder een F550 Naza
Welke servos mag ik aansluiten op de Naza . Digitaal of Analoog?

Ik heb beide n.l. liggen en wil testen welke het beste werken , maar
ben bang de Naza op te blazen als ik de verkeerde aansluit.
Of maakt het niet uit Analoog of Digitaal?

Heb je goede ervaringen met een bepaalt type servo voor de Gimbal.

Alvast bedankt voor je reactie.
P.s. Een super leerzame uitleg heb je hier geplaatst, zullen vele plezier van
onder vinden.
Tnx,

Groeten Kees

De naza kan gewoon met beide servo's overweg.. Dus je blaast niets op...
Kijk wel even of de naza de stroom kan leveren voor de servo's. Als het normale zijn is dat geen probleem maar als je dikke servos plaats voor bv een dslr cam, en ze lusten nogwel wat stroom kan het link zijn.

Een en ander hangt ook samen met welke gimball je hebt.. Veel is van elkaar afhankelijk,..Maar ik denk dat je dan beter even een apart topic kan openen... Omdat dat weer gimbal afhankelijk is...

Hey Emile,

Ik heb in januari een F450 gebouwd en hij vliegt prima (tot mijn crash zaterdag). Nu overweeg ik om om te bouwen naar een F550 i.v.m. stabiliteit. Wat zijn jouw ideeën daarover?

Groeten,
Michiel

Ik zoek even bevestiging. Ik zit met het aansluitschema van de GR12 Hott naar de Naza: ik vond dit schema op het net wat betreft de aansluiting:
A - 2
E - 3
T - 1
R - 4
U - 5
X1 of X2 - 6
Klopt dit van Gr12 Hott naar Naza of moet ik een ander schema gebruiken?

Back