Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 5 mei 2012.

1. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    DJI Hexa 550 Naza Lite

Hallo,

Op de club bij ons vliegen er 3 stuks 550 Hexa's.
    Bij 2 van hen is het al diverse malen voor gekomen dat opeens uit het niets de hexa schuin weg glijdt naar de grond.
    Alle 3 zijn in de elektronica gelijk.
    Wat kan een oorzaak zijn??
    Alvast bedankt

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oh, dat kan heel veel zijn....
    Net als ik je vertel dat mijn auto soms trilt. en die van de buren ook ;)

3. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Hee Emil zo'n antwoord ben ik van jou niet gewend.
    Jij als top bouwer zal er vast meer van weten.
    Niks vervelender dan een hexa die zijn eigen gang gaat.
    Ik hoor het graag.

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Klopt, normaal ben ik ook niet zo, (was in een flauwe bui, mijn excuses)maar je geeft wel weinig info.

Houd iig de kp index in de gaten!
    Laatste firmware erop ? Toevallig een spectrum zender ?, en stoor bronnen aanwezig ?) Met name deze combi wil nog wel eens mis gaan, met uitzondering van de dx9 is mijn ervaring.

Alles goed checken.. ook eens zonder GPS vliegen! Kijken wanneer hij het doet, op vaste punt ergens op veld, of iets anders wat, in ene vaste modus ?

Vreemd is dat ze het alle 3 doen. Dus dat is wel een patroon...
    Zelfde opgebouwd ? Zelfde accu, accu draden bij de gps, storing, etc etc etc,,,

5. Helitony

Helitony

Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Bedankt weer een stapje verder.
    Nog even op weg helpen met die kp index wat bedoel je daarmee?
    Toevallig wel 1 spektrum zender.
    Firmware gaan we checken ik dacht dat de lite geen update had.
    De rest gaan we in de gaten houden.

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hallo,

ik ben momenteel ook bezig met een q450 (cloon dji f450) te bouwen. hier komt een tarot 2d gimbal onder. dus wil ik hem zo licht mogelijk bouwen.

de meegeleverde tarotbevestigingsplaten 2stuks, zou ik niet gebruiken. zelf een carbonnen plaatje maken op maat met de bijgeleverde rubbers erop en dan monteren op de basisplaat van de quad.
    mijn vraag is, kan en mag ik in deze basisplaat gaten boren?
    4gaten voor de rubbers (8 a 10mm diameter)
    4gaten voor het vastzetten van de controller met schroefjes ( 2mm diameter)

8. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Ik weet niet of bij jouw cloon dji f450 de onderplaat ook gebruikt wordt als spanning/stroomverdeler? Als dat zo is zou ik er niet in boren.
    Bij mijn (originele) F550 bestaat de basisplaat in feite uit een dubbelzijdige koperen printplaat die bedoelt is om elke esc bij de arm van energie te kunnen voorzien.
    Ga je er in boren dan verklein je het koperoppervlak waardoor de stroom een omweggetje moet maken en tevens de ohmse weerstand iets zal stijgen. Ook kun je op een ongelukkig gekozen plek een doorverbinding van de ene naar de andere zijde doorboren waardoor er ergens de spanning wegvaltt.

Het is allemaal theoretisch, in de praktijk zal het misschien (goed) blijven werken, maar ik zou het niet doen.

Evert

Verzonden vanaf mijn mobiel.

9. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    dit zou de bedoeling zijn...

de 4 rubbers in de voorziene gleuven steken(maar wat uitboren)

op de 4 rubbers een carbonnen plaatje, waar dan in het midden de volledige gimbal aan komt te hangen.

het boardje met sturing zou ik dan aan de andere kant(bovenkant) ergens zien te bevestigen op een ander plaatje, en dan dit plaatje met dubbelzijdige tape op de frameplaat kleven....

10. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    even geprobeerd zonder gaten te boren, maar de rubbers lossen te snel + wellicht beweegt het plaatje nu te veel ( heb ik een groter opp nodig...??)

het boardje ligt er los op o de foto!!

indien ik een groter opp nodig heb, dan zou ik mss het plaatje wel doen over de volledige lengte van de onderplaat, en zowel gimbal als accu aan de rubbers hangen? of zijn er betere voorstellen?
    groeten Chris

11. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Als ik je foto bekijk maak je een elementaire fout mbt het klemmen van de rubberen demper, in een rond gat oefent de demper naar elke kant evenveel kracht uit waardoor hij stevig blijft zitten.
    Nu zit de demper in een gleuf en heeft nergens houvast als er wat krachten op komen te staan. Op deze manier verlies je de Gimball voor hij fatsoenlijk in de lucht is.
    Ik vrees dat je een op zich zelf staande constructie moet maken/hebben om dat vervolgens aan je frame te monteren.

12. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    idd dat is waarop ik doelde, nu valt hij er gewoon uit. ik zou uit een dun 1mm carbon plaatje 5x4cm kunnen maken met de juiste gaten en bovenop plaatsen, dan is dit probleem opgelost... toch zal hij denk ik teveel bewegelijkheid hebben...

wat ik gevonden heb is eventueel nog deze oplossing(wel een pak zwaarder want de geprinte plaat + de 2 tarot platen komen er nog bij...) kan allemaal niet zo veel zijn, maar het is toch extra gewicht...

F450 Mount for Tarot RC GoPro Brushless Gimbal by ver2go - Thingiverse

13. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller +...

Een carbonplaatje van 1 mm dik kan te dun zijn, je moet even de afstand meten van de ruimte waarmee hij in het plaatje zit.
    Het is een demper, dus deze zal pas optimaal kunnen werken als hij zowel horizontaal als verticaal goed opgesloten zit.

14. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    idd maar je moet de dikte van de bodemplaat er ook bij tellen... ik probeer het uit, seffens wel een pic:)

15. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    hangt er nu veel steviger aan, toch denk ik dat de rubbers niet krachtig genoeg zijn,of het opp moet groter naar achteren toe...

mag ik dit feitelijk allemala hier posten, of liever een nieuwd draadje starten?

16. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Nog niet helemaal goed. De rubbers staan nog steeds niet rond doordat ze in de gleuf van het frame zitten.
    Beter is het om de zaken los van elkaar te zien, letterlijk en figuurlijk.

Maak een bovenplaatje ( of de plaat die je net hebt gemaakt) waarvan de dikte gelijk is aan de ruimte in de demper (zie mijn Tekening) monteer dit op de rubbers zodat je een dempende mounting hebt. Plaats deze aan je frame middels afstandsbusjes of boutjes.
    Dan zal de demping optimaal kunnen zijn. Het is misschien niet wat je voor ogen hebt, maar aan de (originele) demping moet je niet sleutelen.

Evert

17. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    oke ik zal idd de standaard opstelling gebruiken... komt wel goed,

daarom was ook mijn eerste vraag... het is ook mogelijk zonder extra plaat en met de standaardplaten van de gimbal, maar dan moeten er 4 gaatjes geboord worden in de bodemplaat; maar blijkbaar kan dit problemen opeveren.. dus dit zullen we maar niet doen:)

18. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    De gaten in de grondplaat op die plaats zal geen nadelig elektrisch effect hebben zoals ik eerder beschreef, ik ging van montage in het midden van de plaat uit.

Beter is het om je bestaande Gimball constructie middels een verantwoorde constructie aan de grondplaat vast te maken en dat kan mogelijk met alleen 4 afstandsboutjes, dus een geringe gewichtstoename.

Evert

19. babipsylon

babipsylon

Lid geworden:
    5 okt 2014
    prijs

hoi

Ik had graag de prijs geweten voor alle onderdelen en of deze quad een aanrader is voor beginners, en zo nee, welk uitgebreid bouwverslag daar wel voor in aanmerking komt?

Dank u wel!

r

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Even zoken bij diverse winkels die deze verkopen ?
    digitech ,vnix, toemen, etc, etc

Je kan kiezen voor de naza lite, of de v2. De lite heeft GEEN canbus.

Deel Deze Pagina