Hij lijkt erg veel op de Wanhao Duplicator, die in Nederland voor een veel hogere prijs verkocht wordt.
Die heb ik zelf gehad, maar daar was altijd wel iets mee, nu heb ik een Anet A6, een plexiglas frame printer (en je zou zeggen dat is echt minder dan de metalen Wanhao) maar het printresultaat van de Anet liegt er niet om.
Ik print zelf op een glasplaat die met heattransferpads op het bed zit (wel klemmetjes gebruiken, de pads gaan iets bol staan waardoor je glas niet meer vlak ligt tov het bed/de printer)
Daar spuit ik haarlak op, en dit werkt voor mij meer als voldoende.
Voordeel van de glasplaat is dat je (als je er meerdere hebt) je complete print kan verwijderen, en meteen de volgende glasplaat erin kan zetten.
Als je de glasplaat met print vervolgens onder lauw water afspoelt lost de haarlak op, en haal je je print zo los.
Vooral bij delicaat werk is dat een voordeel, je hoeft niet met een plamuurmes te raggen om je spullen los te krijgen.
Je flowrate kun je meten door bijvoorbeeld een stuk filament van 10 cm te markeren, en deze via het menu van je printer er door te draaien (met de extruder op temepratuur).
Als je bijvoorbeeld standaard 20 steps per cm materiaal hebt zou je 200 steps nodig hebben om je gemarkeerde 10cm er door te draaien. Als je nu ziet dat je na 200 steps slechts 5cm materiaal hebt verbruikt heb je dus een flow van 200% nodig.
Dit is slechts een voorbeeld wat makkelijk rekent, vaak kom je op bv een afwijking van 2% uit, die kan je eventueel standaard in je printer zetten, zodat je in Cura of Repetier niet hoeft te klooien met de flow, je kan dan alles standaard houden in je programma, de printer doet dan zelf de correctie.