lucht onder sticker

Ik heb met zeepwater een grote sticker op de vleugel van mijn zwever geplakt.
Het betreft een met Oracover bespannen ribbenvleugel.

Inmiddels is het zeepwater opgedroogd.
Helaas is er wat lucht onder de sticker achter gebleven hetgeen de sticker ontsiert.
De lucht weg wrijven lukt niet.
Een gaatje prikken met een speld lijkt mij geen optie omdat je dan vrijwel zeker ook door de Oracover heen prikt.

Weet iemand een oplossing om de lucht onder de sticker weg te krijgen?

Alvast bedankt en de groeten van Jan

Ik zou een heel scherp mesje pakken, die zijn wat scherper dan standaard naalden.

Een pricisiemesje of een chirurgemesje :)

hoe scherper het mesje hoe beter.

Naalden voldoen prima. Met een mesje heb je sneller de kans dat je een groter gat maakt dan eigenlijk de bedoeling is. En mocht je met een naald door je oracover heen gaan dan is er nog niets aan de hand. Zie je eigenlijk niets van.
Zag pas een methode waarmee ze gebruik maakten van een injectie spuit om de lucht eronderuit te zuigen.

wilco1985 zei:
Naalden voldoen prima. Met een mesje heb je sneller de kans dat je een groter gat maakt dan eigenlijk de bedoeling is. En mocht je met een naald door je oracover heen gaan dan is er nog niets aan de hand. Zie je eigenlijk niets van.
Zag pas een methode waarmee ze gebruik maakten van een injectie spuit om de lucht eronderuit te zuigen.

Dan zijn de punten van je mesjes bot! Want wat dat betreft heeft Michiel het niet eens zo bij het verkeerde eind. De hobbymesjes die ik heb zijn vele malen scherper dan die van welke naald ook! Ik heb ook met sommige stickers wel eens last van een verdwaald luchtbelletje en die werk ik weg door heel voorzichtig met een puntig gloednieuw hobbymesje een gaatje te prikken zonder door de Oracover heen te gaan. Zo heb ik tientallen luchtbelletjes weggekregen.

Mijn ervaring met spelden of naalden is dat deze niet de scherpte bezitten van een nieuw puntig hobbymesje waardoor je door de kracht die je zet om de naald door de sticker heen te duwen al snel groter is waardoor je een grotere kans loopt door de gehele heen bekleding te gaan.
En als je dan toch voor naalden gaat, je geeft het zelf al aan, loop dan eens de eerste de beste EHBO binnen en vraag injectienaalden, die zijn ook zeer scherp, in ieder geval vééél scherper dan een speld, en hebben dus een lagere 'inbrengweerstand', redetemeer om de pijn bij het prikken zo laag mogelijk te houden voor de evt patient..... maar of je ze mee krijgt :| Het is mij in elk geval in het verleden wel eens gelukt en kreeg ik er een paar mee.

Zie maar :wink:

Ieder zo zijn eigen manier.
Ik geef zelf de voorkeur aan naalden omdat je hiermee een klein gaatje krijgt wat je niet ziet.
Met een mes, of hij nou scherp of bot is, is de kans simpelweg groter dat je een snee gaat maken. Daar zijn messen immers voor he.

Een snee scheurt uit en een rond gat niet.
Dus prikken maar.
Gewoon recht zo die gaat verticaal.
Alles wat je anders probeerd lukt niet is mijn ervaring.

Let wel dat je het gaatje aan de rand van een blaas maakt.
En van de andere kant de lucht eruit drukt.
Je druk namelijk snel de sticker net om het gaatje vast en dan kan er weer geen lucht meer uit.
Dan blijf je gaatjes prikken :wink:

Back