LRP elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 18 apr 2012.

1. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Inderdaad even meten, heet voelt voor de een heel anders aan dan bij de ander.
    Totdat je het weet, zou ik niet met de vertanding omhoog gaan..

2. roger.zambon

roger.zambon

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Heren mede hobbiesten,
    Ik ben eruit. Het wordt toch de originele accu van LRP 3000 mah. Deze zijn niet veel duurder dan diverse namaak merken. Alleen jammer dat die in Duitsland EU 18,90 + EU 9,90 verzendkosten en in Nederland EU 27,90 + EU 3,- verzendkosten zijn. Waarom zo'n groot prijsverschil?

Verder wil ikÍndoorvlieger' bedanken voor de URL van de banden. Die zal ik ter zijner tijd gaan bestellen.

Hebben jullie nog een tip m.b.t. aanschaf van gereedschap. Is er ergens een klein basis set te koop of moet ik toch alles los gaan kopen. Ik ben geen freak en wil er niet dagelijks aan zitten sleutelen maar ik moet me wel kunnen behelpen als er iets stuk gaat.

Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjuzzz van Roger

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Roger, mooi dat je eruit bent. Verzendkosten had je je alleen kunnen besparen, bij Conrad is bij bestelling boven de 25 euro en betalen via iDeal verzenden gratis, dan was je met 30 euro klaar geweest. ;)

Maar die LRP accu zal, afgaande op mijn goede ervaringen met andere LRP NiMH accu's, misschien nog wel beter zijn, en is dan net zo duur. Waarom in Nederland het vaak duurder is, ik denk dat we dat aan de importeurs moeten vragen. Geldt ook voor bijvoorbeeld Lego, soms is het prijsverschil wel 20%, kost iets hier 49,95 en bij de oosterburen 39,95.

Basis gereedschap is, afhankelijk van de in de auto gebruikte schroeven, een goede kruiskopschroevendraaier en inbus 1.5 of 2.0 (afhankelijk van welke maat inbus er voor het pinion wordt gebruikt), of een setje inbus, 1.5 mm, 2.0 mm en 2.5 mm. Verder zijn een oude tandenborstel wel handig, en wat doekjes, om de auto schoon te maken.

Verder is een kruissleutel erg handig:

Groet, Henk

4. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    edit

kruis p1, p2
    inbus 1.5
    kruissleutel

(minder noodzakelijk)
    horloge makers schroevendraaier philips sleuf om de eclips van de pistons in de shocks los te wippen
    ballcup wrench

hiermee haal je dus je hele auto uit elkaar.
    als je het slagveld in gaat neem je een p1 schroevendraaier, inbus 1.5mm en een kruissleutel mee en klaar ben je

5. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Jurian, de TC is een onroad model, tuning parts voor offroad? Rally banden eronder! :p
    Vervolgens doet die het dan best wel leuk op het zand, heb zelf een TC chassis zonder kap die regelmatig los gelaten wordt op fijn gravel. Als het goed is krijg ik binnenkort pin-bandjes binnen, offroad banden voor een onroad model!
    Grt
    Paul

6. poebe

poebe

Lid geworden:
    8 jan 2012
    he das toevallig. die dingen worden hier op het forum verkocht! met moondisc velgen. interesse? dan zoek ik ze op in het verkoop forum.
    (ze zijn bedoeld voor tapijt)
    edje purple verkoopt ze <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  7. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Verassend, hij verkoopt er al 2 setjes minder :p

8. JurianKodde

JurianKodde

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Hoi, ik heb idd het thrust A10 setje. De temperatuur meten, kan dat met huistuinkeukenspul of moet ik daar zo een metertje voor kopen?
    Mvg

9. JurianKodde

JurianKodde

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Sorry ;p ik heb altijd offroad gereden en wilde nu wel eens wat anders :) kan hem altijd nog eens ombouwen naar een rally of gewoon een andere wagen kopen..

10. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010

Beter een infraroodthermometer nemem, zitten iets boven een tientje. Welke tandwielverhouding heb je nu? In de 2WD Jekyll wordt dit setje vertand op 9.90:1 en dan blijven de temps onder de 50 graden.

11. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    Gewoon gaan dan met dat ding, vanmiddag ook nog ff met de tc gereden.
    Achterop de voorbanden van de BX, voor bandjes van de Stinger, wel overal een ringetje tussen de meenemer en het wiel omdat ze anders aanlopen. De A10 met 10t motortje, 20t pinion en gaan met dat ding, rijd hard zat voor mijn speelplaats!

Oja, wordt niks te heet, kan alles gewoon vast houden en geloof me, de TC wordt echt niet gespaard dan.
    Enige tip die ik wel wil mee geven is dat je moet opletten met springen. Het zijn maar kleine schokbrekertjes en de toren is zo gescheurd.........(ervaring helaas)

12. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Verschil eis wel dat Paul een 20T gebruikt en Jurian een 26T. De totale vertanding is 2.92 (gear ratio van de diffs) maal het aantal tanden van spur (standaard 58) gedeeld door aantal tanden van het pinion. Bij 20 T komt dat op ongeveer 8,5:1. Bij 26T zit je op 6,5:1, flink hoger.

13. JurianKodde

JurianKodde

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Of zou het met een nieuwe brushless motor+rijregelaar van 6,5T of 5,5T ook beter gaan?
    Mij lijkt dit setje ook wel wat, op monstercars

EZRun 60A Brushless Upgrade Set [Motor+Regelaar!] SUPERDEAL!
    [EZRun 60A] en dan als extra optie voor de 9T kiezen voor €5.- extra

Laatst bewerkt: 26 aug 2013
  14. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Heb je ook al eens een kleiner tandwiel geprobeerd? Misschien knijp je de motor wel teveel af met die 26T, komt 'ie niet lekker op toeren, en vallen de prestaties daardoor tegen.

15. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Let bij die Ezrun setjes op dat je de halve ( ,5 ) Turns motoren pakt, dit zijn echte 540 maat motoren, de anderen ( 9T bijvoorbeeld ) zijn eigenlijk 380 motoren met een grote heatsink erom, waardoor het een maat van een 540 motor word.
    Maar de rotor en stator zijn dus veel kleiner, waardoor het sneller heet zal worden.

16. JurianKodde

JurianKodde

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Ik denk het niet, ik heb het langzaam opgebouwd.

17. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Welke snelheid haal je nu? Je kan de gegevens van je motor en auto in een berekening gooien, dan kun je zien hoe hard je in theorie kan gaan. Ik weet wel dat het A10 setje geen al te hoge kV heeft, dus niet veel toeren zal maken. Als de motor dan ook het koppel mist voor een 4WD (hoewel hij ook standaard in de Minion zit) dan zal het niet super hard gaan.

Iets anders, een duidelijke foto van de Blast 2:

Specs:

Volledig gemonteerd en klaar om te rijden
    Spatwaterdichte LRP Spin Pro RTR Brushless Regelaar
    LRP Vector K7 4300kv Brushless motor van de laatste generatie
    Spatwaterdichte ontvanger
    2.4 GHz FHSS LRP A2-STX Pro Remote Control
    Volledig gesloten versnellingsbak beschermt de aandrijflijn tegen rotsen, vuil en stof
    Volledig kogelgelagerd
    CVD aandrijfassen voor
    4 "Big Bore" olieschokdempers voor een optimale grip op elke ondergrond
    Stabilisator voor en achter voor een optimale wegligging
    Traploos instelbaar slipkoppeling voor verbeterde tractie
    Stalen differentiëlen voor en achter voor harde off-road gebruik
    Volledig verstelbare off-road race ophanging voor optimale bediening
    Links / rechts steldraad voor en achter
    Lage onderhoudskosten en een efficiënte universele aandrijflijn
    Versterkte voorvering
    Blauw geanodiseerd aluminium motor mount
    Blauw geanodiseerd aluminium draagarm houder voor en achter
    Wedsctrijd geinspireerd, agressieve 'cab-forward' body ontwerp airbrushed blik
    Race-bewezen VTEC high-grip banden
    batterijhouder voor LiPo en NiMH accu's

Specificaties
    - Lengte: 390mm
    - Hoogte: 145mm
    - Breedte: 245mm

Benodigdheden
    - NiMH of Lipo accu
    - Lader

Als ik trouwens naar het chassis kijk, dan valt het best wel mee met het extra gewicht op de voorwielen door het forward cab ontwerp, de ontvanger zit nu hoog en droog, maar eerder meer naar achteren dan naar voren...

Laatst bewerkt: 26 aug 2013
  18. paulv

paulv

Lid geworden:
    19 mrt 2013
    tss, daar heb ik de ontvangers al standaard zitten op onze Blasts
    Ik vraag me trouwens af of er überhaupt iets aan het chassis is veranderd. Lijkt me nml dat er alleen standaard nu een dustcover over de spur zit en dat er iets lompere voorschokbrekers gemonteerd zijn.
    (kap en electra buiten beschouwing gelaten)

Net de nieuwe spur ontvangen en de wielen/banden voor de TC.
    Vraagje: de meegeleverde inlays lijken me een beetje lang, ik neem aan dat die maar 1 keer rond de velg (of in de band) moeten en dat de rest eraf geknipt kan worden?

@jurian: laat me svp weten als je het idee krijgt het A10 setje te verkopen :p

19. Indoorvlieger

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Inlays inderdaad maar 1x rond de velg. Ze hebben waarschijnlijk 1 maat.

20. JurianKodde

JurianKodde

Lid geworden:
    11 mrt 2013
    hoi, hij haalt nu iets rond de 50. Ja, verkoop is mogelijk paulv :)

Deel Deze Pagina