T
Theo Coenen
Guest
Hier ben ik het niet mee eens, iedere club in NL mag naar eigen gelieven een wedstrijd organiseren. En dat ook nog op eigen voorwaarden doen, indien men onder de regels van de FAI wil vliegen is dat uiteraard mogelijk. Alles is beschreven in het wedstrijd reglement. Juryleden werven kan makkelijk buiten de SC om, het beschikbaar stellen van een lijst van huidige juryleden is uiteraard mogelijk. Maar het contracteren is een zaak van de wedstrijd organisatie. Het kader uitzetten is iets wat iedere wedstrijdvlieger moet kunnen, hoe kunnen zij immers anders trainen op hun eigen veld?
Als lid van de SC kan ik zeggen dat dit soort initiatieven zeer worden gewaardeerd en ook aangemoedigd zullen worden. Het kan echter niet zo zijn dat wanneer er een goed idee gelanceerd wordt op het forum dat de SC dan gelijk gaat rennen en aan het organiseren slaat. De SC leden hebben allen een baan en investeren het gehele jaar door al een hoop tijd om de huidige wedstrijden georganiseerd te krijgen. Daarnaast met het maken van nieuwe programma's, wijzigingen in reglementen door voeren, vergaderingen plannen/voorbereiden, websites beheren, promotie folders maken etc etc. En dit alles belangeloos en vrijwillig! En daarnaast willen deze mensen ook nog zelf met hun hobby bezig willen zijn!!!
Dus nogmaals, goed idee. Probeer dit rond te breien op persoonlijke titel! Dan heb je ook nog eens alle vrijheid qua organisatie, welke klassen je wilt uitnodigen enz. enz. En probeer het te plannen in de zomerstop. Voldoende mensen zijn dan beschikbaar, en zo frusteer je het wedstrijd programma ook niet, en verzeker je jezelf van een hoge kans op goed weer!
Denk je nu echt dat clubbesturen niets anders te doen hebben? Daarnaast zit ik ook nog in een werkgroep van de KNVvL. Aan zelf vliegen kom ik soms al bijna niet meer aan toe, we zijn een florerende club met veel nieuwe leden en heel veel beginners. Ik stond deze vakantie bijna elke dag op het veld om les te geven. Zelf vliegen was er vaak niet meer bij met 15 leerlingen.............
Daarnaast heb ik al vaker geprobeerd om een F3A workshop of zo hier te krijgen, maar schijnbaar is de afstand dan ineens een probleem, zelfs voor onze show wilden enkele F3A vliegers nog niet eens de moeite nemen om naar het zuiden te komen om een demo te geven. Een workshop op een fly-in is net de verkeerde opzet en werkt in mijn ogen niet omdat dan eigenlijk iedereen is gekomen om lekker te vliegen en te OH-en.
Stel wij investeren veel energie en geld hierin en dan ineens komen de vliegers niet omdat Limburg toch wel erg ver weg is, dan zitten wij met de strop, daar begin ik met mijn clubje op voorhand al niet meer aan. Als de SC wel mee wil organiseren en zorgt voor de deelnemers en een jury en aan verwante zaken dan kan het een andere zaak worden.