losi 5ive T,mijn nieuwe aanwinst update 15-1-2012

haha gaat niet om het winnen enz
maar is er met de wagen ook te sturen, op een grasveld enz lukt dat vaak wel.
Dan lijkt het vaak of alles klopt kwa stuur gedrag.
Maar als er zeg maar vangrail staat waar je tussen moet blijven,dan klopt er vaak niets van .
omdat het dan toch niet zo goed ingesteld is enz
 
Mooi alles wat je op je wagen zet (zeker).
maar kun je nu andere mensen bij houden als je een rondje op een circuit ofzo rijdt.
of zijn er mensen die er met minder toch nog harder rijden??????

ja er zijn mensen die met minder veel harder gaan.
daar lig ik ook nachten van wakker,lol.:)
de filmpjes die bij raco zijn genomen laten toch wel zien,dat voor iemand die voor het eerst op de baan rijdt, het niet slecht deed??? of toch wel?

op het forum zeikt u veel mensen af,maar bij raco als de mens voor je staat,bent u een stuk aardiger!!:)
 
Laatst bewerkt:
haha gaat niet om het winnen enz
maar is er met de wagen ook te sturen, op een grasveld enz lukt dat vaak wel.
Dan lijkt het vaak of alles klopt kwa stuur gedrag.
Maar als er zeg maar vangrail staat waar je tussen moet blijven,dan klopt er vaak niets van .
omdat het dan toch niet zo goed ingesteld is enz

je hebt fun rijders(gras veldjes enzo en je hebt wedstrijd rijders.
ik behoor tot de groep fun rijders.

vangrails,regeltjes,enz zijn op mij niet van toepassing,lol!!:)
 
ja er zijn mensen die met minder veel harder gaan.
daar lig ik ook nachten van wakker,lol.:)
de filmpjes die bij raco zijn genomen laten toch wel zien,dat voor iemand die voor het eerst op de baan rijdt, het niet slecht deed??? of toch wel?

op het forum zeikt u veel mensen af,maar bij raco als de mens voor je staat,bent u een stuk aardiger!!:)
Nou das dan mooi he hahahaah
WEET DE REST VAN HET FORUM DAT OOK HAHAHAHAH.
 
update aug 2013

na de losi bijna 2jr in mijn bezit te hebben werd het tijd om de aandrijving te upgraden.
ik heb voor de parts van phatdad gekozen.

de voor en achter diff cups en aandrijf assen heb ik vervangen,en de voor as,waarvan de dowel pin makkelijk verwisseld kan worden.



achter diff
Foto800-MKTNCPKS.jpg


Foto800-BTCIYQSR.jpg


Foto800-TSYDK8SU.jpg


Foto800-OKDQLJUY.jpg


Foto800-JZPBZ7FZ.jpg


Foto800-QEDHW3O7.jpg


achter fusse,
Foto800-SAJNSLDV.jpg


voor diff
Foto800-QUUWRCIF.jpg


voor as
Foto800-XOCJAZSG.jpg


Foto800-S46OBKHV.jpg


Foto800-AAVRWPE8.jpg


voor wiel
Foto800-QUXXYJBQ.jpg


Foto800-OEHVZHNJ.jpg


Foto800-UD8KH8FQ.jpg


Foto800-NJDTBVTJ.jpg


twee delige diff steunen,het diff kan nu nog makkelijker uit genomen worden.
Foto800-BUVXERN4.jpg


deze uitlaat is van de trekstart af,dus de motor zuigt minder hitte aan.
Foto800-JTAC6GSY.jpg


de luchthapper koelt de stuurservos,en in dit geval de koppelings klok een beetje.
Foto800-TNSB67J8.jpg


Foto800-CECOKWNU.jpg


Foto800-KOIGPFFV.jpg


Foto800-48H8GMKY.jpg



Foto800-RDLQ8AJ7.jpg


Foto800-KE3PTHAC.jpg


zijn nog in een test fase om de motor wat meer koeling tegeven,daarover later meer,zijn aan het testen als het idee echt werkt.

dit weekend de losi uitlaten ,en kijken als de upgrades zinvol zijn;)
 
Ziet er goed uit, zou aardig wat zooi tegen moeten houden bij de lagers vandaan. Doet me trouwens denken aan de hoesjes die ik op mn FG Mini had zitten.
 
damn dat ziet er goed uit die aandrijfassen
en die luchthapper die is echt gaaf man
heb je die zelf gemaakt of zijn die zo te koop

en die red race
merkte je daar nou echt veel verschil mee of niet
de ene zeg van wel en de andere weer niet

gr johan

sorry voor de late reactie.
de luchthapper( en achter spioler en spatboarden), zijn gemaakt door een goede vriend (MisterE) van het bigscale forum(Eric hofwijk).
op aanvraag leverbaar.

de redrace,daar merk ik wel verschil mee(op de leopard).
op de losi zelfs heb ik geen redrace zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het loopt niet verkeerd zo, en de overtoeren vallen gelukkig mee... :)

Heel gaaf de luchthapper.. dat staat echt gaaf op de auto !!
 
na de laatste ritjes bleek dat de achter dempers totaal geen werking meer haddden.
tijd voor onderhoud dus,en dat heb ik ook gedaan,nieuwe olie,rubber enz, goed ontluchten.
monteren en testen....
nog steeds onder de maat!!
tijdens een eerdere onderhoudsbeurt hab ik de nieuwe zuiger van elkaar los getrokken,en daarmee geen rekening gehouden dat de (lipjes) waaraan ze vast zaten,schade konden aan richten:mad: ja dom van mij.

Foto800-L6SDZHUQ-1.jpg


Foto800-R7Q3JED4.jpg


Foto800-JJTUUB7T.jpg


op de fotos niet zo goed te zien,maar als je met je vinger overheen gaat,dan zijn de gleufjes goed voel baar.

was balen!!!!!!!:mad: nieuwe aan geschaft,maar dan de hard Anodized versie.
Foto800-3B3XYEN8-1.jpg


laten ontluchten
Foto800-BFJRPDS8.jpg


gemonteerd.
Foto800-Z3SUDSCO.jpg


voelt weer goed aan;)
Foto800-JUY7J4CN.jpg


nog af te ronden zijn,de tourex koppeling en het nieuw powerblok:)
eerst ff wat tankjes op rijden,daarna de volgende fase in.
las/zag dat de boosterpipe op komst is:).... wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Had hetzelfde met de achterveren. Binnen kant voelt wat ruw aan. Benieuwd of de updates standhouden....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja het was ff stil aan deze kant;)

een verhuizing die gepland stond en inmiddels voltooid is:D
onze zoon(nu 10,5 maanden) die natuurlijk alle aandacht krijgt:!:
werk,enz enz.

heb dus sinds de laatste upgrades nog geen meter gereden:(
intussen wat wel parts ontvangen.

dubbele servo-saver deel,die ik ga monteren.
alu diff,ja uit NL, ,voor de volgers is bekend dat het alu diff dat ik eerder gemonteerd had,geen succes was.

diff locker,las er wat over,zag ook filmpjes,dus dat wil ik nu zelf ervaren hoe of wat( ja voor de fun),ben tenslotte een fun rijder:D.
( grote diff tandwiel van (GPM), is iets lichter dan de stock versie.

tussendoor 1 van mijn vliegtuigjes repareren(verhuis schade:mad:

zal dus nu en dan in de hobby kamer bezig zijn:yes:

Foto800-R7SKO48N.jpg


Foto800-IFAMVJTS.jpg


wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
hehehe, same here alleen de mijne is dan 20 maanden en mijn helicopters en vliegtuigen hebben het allemaal wel overleefd.

Aan die dubbele servohevel van n-r-p ga je veel plezier beleven , werkt erg goed met een enkele servo.
Ben wel benieuwd naar je bevindingen van de alu diffhuis die je trouwens niet nodig hebt als je de difflocker gebruikt.
Ik heb die monster locker ook en fantastisch ding, zit op mijn brushless 5ive en op de 70cc.
Met je auto op de zijkant rijden , erg leuk om te proberen , mijn record is nu 6 meter.
 
tussendoor wat tijd vrij gemaakt om verder te sleutelen.

Foto800-EXWGVALW.jpg


Foto800-XKNQFEQO.jpg


het demonteren van de diff steunen gaat nu een stuk sneller,dus het uit wisselen van diff locker en diff kan ook op het veld gebeuren;)

Foto800-SEESWXDQ.jpg


Foto800-DB7DEQNJ.jpg


nu maar afwachten als huidig diff van NRP beter is als het alu diff die ik eerder had gemonteerd.

volgende klus zijn de schokdempers,nieuw product proberen
Foto800-YESYLFI4.jpg


daarna een andere stuur setup(dubbel servo-saver)
 
Back
Top