loodaccu

hoi.
ik heb een vraagje.
ik heb 2 loodaccu.s van 6v 4amp.
deze laad ik met een imax b6.
nu het probleem ik heb ze eerst ontladen met de lader en daarna opgeladen met 0.6 amp.
nu krijg ik er niet meer als 1 ampere in en dat in beide accu.s.
iemand een idee?
gr
michel

Hallo Michel,

Waarom wil je een loodaccu ontladen vóór je 'm weer gaat laden?
Dat slaat nergens op...

Het is heel best mogelijk, dat je de accu's diepontladen hebt en dat ze nu rijp zijn voor het chemisch afval.

Zoals Ad al vroeg, welk Voltage meet je?

Groeten, Jan.

Hoi
ad nee dat heb ik niet gedaan.
maar hij laad precies hetgene wat hij aangeeft na het ontladen.
en waarom slaat het nergens op?
De lader die ik gebruik heeft een discharge progamma voor pb en deze trek niet de accu helemaal leeg dus niks chemisch afval.

maar hij laad precies hetgene wat hij aangeeft na het ontladen.

Het ontladen van accu's kan bij sommige typen gunstig werken, zoals NiMH die een tijdje opgeslagen zijn geweest, om ze weer "op te peppen". Bij loodaccu's heeft dit geen zin.

Ik zie in de handleiding van de B6 niet dat deze aangeeft hoeveel Ah er ontladen wordt. Allen de stroom (A) waarmee ontladen wordt, en de spanning tot waar ontladen wordt is om veiligheidsredenen niet instelbaar staat er. Hoe weet je dan dat hij er evenveel instopt als dat je ontladen hebt?

Aan het einde van het laden geeft hij aan wat de spanning is, hoeveel is dat bij jou?

Groet,

Ad Bakker

Hoi ad.
als hij klaar is met ontladen staat er rechts op het display hoeveel hij ampere eruit is.
in mijn geval geeft hij aan 0998.
daarna laad ik hem dan geeft hij weer rechts aan wat hij geladen heeft
dat is in mijn geval 1000 dus 1 ampere.

Iets meer dan 6.5 als ik het goed heb.
lader was al uit.

Zou wel wat hoger mogen zijn, slaat hij bij deze spanning af?

Groet,

Ad Bakker

EDIT Niet goed gelezen. Als hij al een tijdje uit was, kan hij wel wat gedaald zijn (6,5 tot 6,6 V). Met welke spanning je begon met laden weet je zeker niet meer

Oke
dit gaf hij net aan toen ik hem weer aanzetten maar naar 20 sec geeft hij dan al aan dat hij vol is.
is een set accu.s die bij me boot zaten.
dus kan ook een set zijn die gewoon op is heb nog een set nieuwe en die laad hij wel volledig.

Ik ken de details van deze lader niet, het is mogelijk dat die met 7,2 V begint te laden en later naar 6,9 terugschakelt.

Ik zou er gewoon maar eens mee gaan varen en kijken hoe lang dat je ermee vaart (tot rond de 6 V) in vergelijking met de andere accu. Als dat echt veel korter is, dan kan je denk ik concluderen dat ie z'n beste tijd gehad heeft.

Groet,

Ad Bakker

... ik heb 2 loodaccu.s van 6v 4amp. ...
Niet 4ampere (A), daardoor zou je kunnen denken dat die accu maar 4A kan leveren, maar vier ampereuur (Ah, capaciteit, 'inhoud benzinetank'). Belangrijk onderscheid
wikipedia...Ampère (stroom, aantal elektronen per seconde, 'liters per minuut')
versus
wikipedia...Ampère·hour (Ah, lading, capaciteit, leverbare stroom gedurende one hour, inhoud van accu, 'liter', 'aantal elektronen')

'Verplicht' leesvoer voor lood-accu gebruikers/laders, goed voor levensduur van portemonnaie/auto/garage/woning:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> [FAQ] Accu's en laadtechnieken
-> De LOODACCU. Hoe werkt hij en hoe ga je er mee om.

Laatst bewerkt:
Back