Logo 800 XXtreme speling op de mainshaft

Goedeavond,

Na 1,5 week intensief sleutelen aan mijn nieuwe logo 800 xxtreme.
Kom ik tot de verbasing dat mijn mainshaf speling heeft.

Zie: nkLn_-IktxM[/media] - YouTube

Tot mijn verbazing staat letterlijk in de handleiding van mikado dat een beetje (weet niet als ze dit met beetje bedoelen) normaal is want op deze manier zou de pinion beter passen op de maingear.

Nah ik kan me zelf gewoon niet voor stellen dat mijn mainshaft lagers dit luk gaan vinden. Het is dan wel minimaal, maar dan nog, steeds die tik als je inverted gaat, of denk eens aan een tiktoc. Lijkt me niet gezond.

Heb nog niets aan mikado gevraagd. Ik dacht eerst even jullie reactie's afwachten.

Mvg,
René Verstegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn helis heet dat main-shaft-spacer,
da stel ik spelling van de main-shaft in,
ik denk bij jou helis ook, en ook bij de Logo
groetjes van Heli-Uwe

Bij mijn helis heet dat main-shaft-spacer,
da stel ik spelling van de main-shaft in,
ik denk bij jou helis ook, en ook bij de Logo
groetjes van Heli-Uwe

Dat begrijp ik.
Ik kan ze er zo tussen doen, maar dat in de handleiding staat dat het normaal is vraag ik het me af.

Mijn trex700e als voorbeeld heb ik geen speling/ netjes weg gewerkt. Daar zit schuine vertandingen op, Als daar de pinion 1mm te laag zit, dan loopt die iets lager door de maingear.

De logo 800 xxtreme heeft een V tandwiel. de pinion zal dus precies gelijk moeten lopen in die v van de maingear. Anders gaat er wat slijten. Maar de handleiding zegt dus beetje speling is oke omdat de pinion zich dan beter zet in een vlucht.

Maar ik vraag me af als het goed is voor de lagers in de mainblocks.

Het hoeft geen speling te zijn,
onder aan kan je corrigeren met ringetjes en boven met de spacer,
het moet niet strak lopen, maar zo veel speling ook weer niet,
geen speling en licht lopen,
T Rex 700e heeft hetzelfde met schuine tanden.
suc6
Uwe

De ringen er tussen leggen zoals in de handleiding,zorgen dat je pulley goed op zijn plek zit. As om hoog trekken en de lockring iets lager vast zetten.
Er zit play maar dat is op de maingear, dat hoort zo.

MrRigid haalt het al enigszins aan. In het filmpje zie je play op de mainshaft en dat moet er absoluut niet zitten, kwestie van hoofdas en lockring omlaag drukken en opnieuw vastzetten.
De speling die er wel hoort te zitten is die van de maingear/autorotation hub en dat is om de herringbone gear zelf centrerend te maken.

MrRigid haalt het al enigszins aan. In het filmpje zie je play op de mainshaft en dat moet er absoluut niet zitten, kwestie van hoofdas en lockring omlaag drukken en opnieuw vastzetten.
De speling die er wel hoort te zitten is die van de maingear/autorotation hub en dat is om de herringbone gear zelf centrerend te maken.
+1 Zelfde als op de Logo 700. As heeft geen speling, alleen de hoofdtandwiel.

+1 Zelfde als op de Logo 700. As heeft geen speling, alleen de hoofdtandwiel.

Danku allen!
Gister nog even gesleuteld en de ring juist gezet. Speling op mainshaft is weg. Nu heb ik die speling die op het filmpje te zien is alleen nog op de maingear. Maar dit is dus ook de bedoeling.

he rene mooie mooie machine wat je aan het bouwen bent :p
zeg maar waneer je de maiden gaat maken dan kom ik graag kijken ;)
waar vlieg je meestal?

gr Nick

he rene mooie mooie machine wat je aan het bouwen bent :p
zeg maar waneer je de maiden gaat maken dan kom ik graag kijken ;)
waar vlieg je meestal?

gr Nick

Ik wacht nog op kabels uit hongkong (A)
Ik heb gister even gehovert met 2 accu klemmen, maarja Ik wil mijn 2700€ heli niet de grond in boren door 2 accu klemmen die mijn v-bar van stroom voorzien los schieten (A)

haha, ja inderdaad dan zou ik ook niet durven te proberen :schrik:

maar uuh uit hong kong zijn ze niet in nederland verkrijgbaar dan?

en waar vlieg je meestal dan ik zoek ook nog een fijne vlieg locatie

bij de maas in baarlo/blerick heb ik het wel gezien :(

vlieg nu meestal in blerick bij trade poort west op een boeren weiland das al een stuk fijner vliegen ;)

gr Nick

haha, ja inderdaad dan zou ik ook niet durven te proberen :schrik:

maar uuh uit hong kong zijn ze niet in nederland verkrijgbaar dan?

en waar vlieg je meestal dan ik zoek ook nog een fijne vlieg locatie

bij de maas in baarlo/blerick heb ik het wel gezien :(

vlieg nu meestal in blerick bij trade poort west op een boeren weiland das al een stuk fijner vliegen ;)

gr Nick

Jawel, maar 5,50 voor 1 stuk kabel betalen of 1 dollar (A)
En voor 1 kabel maak me dat verschil niet uit. Maar heb nu veel kabels en krimpkous besteld. En scheeld me 65 euro en ja dan wacht ik liever even.

Ik vlieg meestal of hier: 51.384333, 6.056213
Of: 51.180379, 5.856893

Even invullen in google en je ziet de locatie's.

Verder vlieg ik nog wel eens bij jupiter, maar dan moet je natuurlijk lid zijn ;)

ja das inderdaad ideaal , zomers vliegen gaat het beste alleen dan heb je weer vaak last van het scherpe zonlicht , teminste op de locatie waar ik eerder altijd vloog :rolleyes:

waar ik nu vlieg stukken beter :)

laat maar eens weten waneer je weer gaat vliegen op de 1ste locatie dan kom ook eens langs met mijn heli's

vlieg nog wel geen 3-d of zo ,enkel inverted :cool:

nick

ja das inderdaad ideaal , zomers vliegen gaat het beste alleen dan heb je weer vaak last van het scherpe zonlicht , teminste op de locatie waar ik eerder altijd vloog :rolleyes:

waar ik nu vlieg stukken beter :)

laat maar eens weten waneer je weer gaat vliegen op de 1ste locatie dan kom ook eens langs met mijn heli's

vlieg nog wel geen 3-d of zo ,enkel inverted :cool:

nick

Ja ik laat het eens weten!
Moet mijn logo nog altijd maidenen!

Het is wat als je vriendin al thuis weg wil en opzich zelf wil wonen.
Dan weet je wel wat klussen is hehe.
Maarja het weer is toch nog niet denderend.

Ik laat je eens weten als ik ga vliegen.

haha ja die weg moeten we allemaal doorlopen, komt niet altijd goed uit :mrgreen:

ik hoor het wel Rene
klus ze :p
gr Nick

Back