logo 600 met uitvallende motor

man Frank,

Had jij niet hetzelfde probleem met de Align motor? Zoja, zou ik inderdaad eens gaan kijken naar statische ontladingen of uitval onder invloed van de krachten die een tictoc op al het materieel geven.

Steven.

Hey Steven
Met de t600 was het een overcurrent probleem en dat gaf de jive ook aan maar in dit geval gaf de jive helemaal niks aan.
Een spanningsdip door de servo's is het ook niet geweest omdat de spektrum sattelieten niet knipperen en gewoon besturing had

Als een Kontronik regelaar afschakelt, geeft hij ALTIJD een knipper-indicatie.
Ook als er een motordraad wordt onderbroken.

Ik zou dus even niet vliegen voordat je dit probleem boven water hebt.

Dan zou ik ook knipperende satelieten hebben(wat niet het geval is) omdat men spanning voor de servo's en v-bar ook van de jive komt doormiddel van de master en slave kabels

Ik vlieg mijn logo se ook met savox op 5,6 volt, geen problemen mee. En zonder bufferpack op de jive.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het mij goed herinner heeft iemand op de club zijn logo600 met jive redelijk kunnen autoroteren terwijl zijn 10S lipo geen contact meer had met de ESC. Op de een of andere manier kreeg de heli nog voeding uit de capacitors voor een seconde of 10. Tenminste zo begreep ik het van hem.
Of had de lipo slecht contact en koos de Jive om de bec in stand te houden en de motor uit te schakelen? Weet niet of de jive zo intelligent is.

Wat voor signaal geeft de Jive als de voedingspanning is onderbroken? En hoe lang moet die onderbroken zijn voordat hij het als een normale uitschakeling ziet?

edit, verkeerd ingestelde LVC mogelijk de oorzaak?

Ik zou toch nog eens goed aan de stekkers van de motor (en regelaar) trekken, om te zien of deze niet een slecht kontakt hebben. Een slecht kontakt doet de regelaar de motor bewust uitschakelen.

Mocht dat het niet zijn, dan zou ik wel een bufferpackje monteren. Zowiezo zou ik een bufferpackje monteren, het staat niet voor niets in de manual:
Kontronik manual zei:
Bei den JIVE Reglern ist es möglich die BEC Spannung in 0,2V Schritten von 5V bis 6V einzustellen.
Aus Sicherheitsgründen muss immer ein 4- Zelliger NiCd/NiMH Akku parallel zum BEC am Empfänger eingesteckt werden.
Ein Betrieb ohne BEC ist ebenfalls möglich. Das rote Empfängerkabel wird dazu aus dem Stecker gezogen oder durchtrennt.

de éne geeft nooit "problemen" zonder bufferakku, de andere wel. Ik koos eieren voor m'n geld, en monteer een bufferpackje!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ga zo alle stekkers controleren en de ferrietkernen

Ik heb de ferriet ring zo dicht mogelijk tegen de ontvanger geplaatst, ook de 2de kabel (slave) heb ik voorzien van een ferriet ring. Sindsdien geen probleem meer gehad en ook de "out of range" errors in de vstabi logfile zijn verdwenen.

Ik heb nu ook een jive 80, maar ik lees er vaak dit soort dingen over. Ik ga lekker eneloops bestellen en een buffer packje maken.

vrijdag avond even naar remon geweest om samen even te kijken wat het probleem is.
we hebben de connectoren van de regelaar naar de motor opnieuw gesoldeerd en van de regelaar naar de accu.
gisteren samen met remon even getest op het veld in vriezenveen en het kwam niet weer:-)
dankje remon voor de hulp:D

Ja, laten we hopen dat het voorbij is Frank.

Ik heb je heli behoorlijk uitgemolken wat ampere trekken betreft, en hij bleef gewoon doorgaan.

En nu oefenen voor de wedstrijden, hup hup.....

Remon

PS: Die logo`s vliegen wel behoorlijk licht zeg...

nou vandaag weer een paar vluchten gemaakt en niks geen uitvallen gehad:D hopelijk is het probleem over but time will tell

lekker he die lichte logo :D

Wij hebben hier al gehad dat het uitvallen kwam doordat de kabels van Jive naar motor te dicht langs de regelaar lagen. Het probleem was over toen er wat meer ruimte tussen zat. Het kan zijn dat je de kabels nu onbewust ook anders hebt liggen.

Deze tip komt trouwens van Kontronik zelf, raar dat ze het niet rondbazuinen.

Het zal waarschijnlijk wel goed zijn nu Frank, fijn om te horen.

Duurt trouwens altijd heeeeel lang voordat fabrikanten dat soort tips erbij gaan zetten.
Spektrum bijv. heeft onlangs een aardige inhaalslag gemaakt, zelfs brandstof slangetjes om de antennes te beschermen en recht te houden (heb ik altijd al gedaan) zijn nu gepromoveert tot een officieele aanbeveling :)
Wel fijn als je dat soort dingen weet, liefst voor je gaat crashen om erachter te komen.

Back