Lizard extreme vaart niet recht

Andy heeft weer contact gehad met MHZ naar aanleiding van mijn bevindingen.
De boot is terug gestuurd naar MHZ, waar ze ermee zullen gaan testen.

Andy heeft de vulringen tussen de strut houder en de spiegel verwijderd, dus de propwalk zal weer extreem zijn.

We zijn benieuwd wat hier uit komt.

Groeten, Jan.

Goede keuze retour gedaan. Volgende keer boot zelf opbouwen dan zijn de kosten ook stukje lager nu maar wachten wat mhz er aan doet/verandert.
Ik heb zelf nog niet eerder klachten gehoord over de rtr lizard maar die zullen dan ook wel zelden verkocht worden.

Ik ben inderdaad heel benieuwd wat de conclusie is van MHZ. Hoe hun conclusie ook uitvalt het is niet vrijblijvend. Het is niet "nu maar wachten wat zij aan het boot doen". Deze keuze heeft MHZ niet. Het boot mag opgestuurd worden mits
genoemde issues (van Jan) opgelost zijn.
Of
Het aankoopbedrag wordt door MHZ terug gestort.

Besproken voordat ik het boot opgestuurd heb.

In het laatste geval koop ik een klein boot en ga het opbouwen en voor al leren.

Groeten Andreas

Mocht je dat geld terug krijgen(had je niet vermeld in je andere topic dat je 1200 euro gespendeerd hebt? ) dan zou ik eens kijken naar de HPR 010 mono die momenteel op marktplaats te koop staat

Lijkt me het koopje van dat maand! En dat meen ik,geen ironie
1000€, 2 x LMT 's,180 v2 esc en sls lipo's....Als dat geen waar voor je geld is dan weet ik het niet meer

Die hull zal niet zwabberen hoor

Heb zon mono hpr romp gehad maar vond m vreselijk een Lizard vaart imo beter.

Bijlagen

• IMG_3037.JPG
    IMG_3037.JPG
    265,5 KB · Weergaven: 262
Hoi Ben,
Klopt, 1200,- was de totaal prijs incl regler, ontvanger en lipo's.
Bedankt voor je tip, heb op marktplaats gekeken ziet er mooi uit. Maar weet niet of ie ook zo vaart?

@focused
Wat vond jij vreselijk?
Niet doen dus? Lizard vaart beter?

De romp is veels te hoog , er is nooit een nieuw speciaal model van gemaakt maar dit is een experiment geweest uit 2 drijver delen aan elkaar geplakt van een cat romp van boven de 180cm op deze manier krijg je een veels te diepe kiellijn icm 2 steps. Het feit alleen al dat deze romp een beetje vaarbaar te maken was deze 2 motorig op te bouwen en dat is natuurlijk de grootste onzin want op die manier komt de boot dieper in het water te liggen . Had de hpr 010 nou gewoon een plattere bodem gegeven was deze stabieler op het water gaan liggen en single drive ook op te bouwen. De hpr 010 rolde over zijn lengte as bij gas geven mono opgebouwd. Mooie boot maar zeker niet het beste ontwerp.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 184
  • 2.jpg
    2.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 183
  • 3.jpg
    3.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 174
Hi focused,
Dank voor je heldere uitleg en fotos.
Heb het boot idd gereserveerd. De fun factor
tussen Lizard en HPR is dus niet te vergelijken en jij zou mij van het boot afraden?

En wat is dan jou/jullie advies voor en goede stabiel vaarende mono?

Wat jij doet moet jezelf weten ikzelf zou m meer kopen , ik heb m gehad en deze viel mij tegen maar dat kan bij ieder weer anders zijn. Als jij m mooi vind gewoon kopen alleen voor een beginner in boten raad ik dit soort boten altijd af want dan zul je nooit de beginselen van speedboten snappen. Al mijn varende boten boten heb ikzelf opgebouwd en liet mij leiden door jaren ervaring en gewoon proberen en luisteren naar adviezen. Een RTR of compleet opgebouwde boot door een ander kwam er bij mij nooit in.

Hallo Andreas (of andere lezers),

Is mijn Tenshock Scord III iets voor je? Maatje kleiner (ong 60 cm), maar dan ook een stuk goedkoper en toch stabiel en supersnel.
Klaar voor NK elektro wedstrijden (3e in 2016, toen nog wit), maar voor nog meer fun met een andere setup nog sneller te maken.
20161007_001 Scord III.JPG IMGP2301.jpeg
Vraagprijs RTR ong. €225,- afhankelijk van setup (keuze uit meerdere motoren, schroeven e.d.).

Groeten, Roy

Michiel, kan jij hem niet aan een bouwboot helpen? Je hebt toch nog een mooie romp over?

Uit eigen ervaring weet ik dat met wat coaching uit de fora je prima in de wintermaanden een goed lopende boot kan bouwen met twee linkerhanden :-)

Nee sorry heb geen boot meer over bijna alles verkocht en die ik over heb wil ik niet verkopen omdat dat modellen zijn die ik niet varend heb gehad (Dr Psycho Speeder , HobbyKing houten rigger en een MHZ Miss Exide) . Heb net ook de laatste mono verkocht een H&M NoStep 4 compleet met hardware maar dat was geen beginners boot daar moest een serieuze setup in.

Opo marktplaats staat dit nog wel om lekker mee te knooien http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr&pos=66 leuk om mee te beginnen.

Of deze als basis http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr&pos=90

Laatst bewerkt:
die Toysport triton is van een kennis van me en 110% (is er ook altijd bij Henschotermeer met zn catamarans)
daar hoeft alleen nog maar een regelaar in en een prop op (die had je toch al gekocht voor de Lizard?

hij kan hem zeker (goed ;-) )varend laten zien

anders net als ik nog een MMP star bouwen, die heb ik als 2e boot gemaakt voor mn zoontje

130 euro voor een romp + ingebouwde kantelkamer en aandrijfas
45 euro voor motortje, 45 voor regelaar, goedkoop roertje, propje er op en servo' tje er in.

heb je het wel zelf gemaakt en veel geleerd.

Dit bootje vaart als een kogel op 3S.

ik krijg hem volgende week binnen en zal een stap voor stap bouwverslag maken

Reactie MHZ (Ernest Z. )
1. Nergens onder het boot zijn oneffeheden van 2 of meer mm.
2. Qua boot zijn er geen enkele issues te zien.
3. Het is mogelijk dat er digitale issues zijn ( BEC), mogelijk zou een externe akku en het niet gebruiken van de interne voeding al een oplossing kunnen zijn.
4. Sender Spektrum DXS3 en ontvanger mr4000 lijkt geen profi system te zijn.
http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMMR4000

Het is in Duitsland -11 graden en helaas kan er niet gevaren worden.

Aangezien ik geen kennis heb hou ik mijne gedachten maar bij mij.

Vraag:
Ik zou graag willen weten wat jullie mening is over mijn sender/ontvanger.
Of
Zou dit echt beter zijn dan mijn setup?
http://www.modelbouwforum.nl/threads/futaba-4pls-2-4ghz.247180/

Met vriendelijke groet,
Andy

Laatst bewerkt:
Zender/ontvanger is niks mis mee. Alsof daardoor een boot niet recht vaart.

Conclusie: "het ligt aan jou" en ze doen er niks aan?

De spektrum zenders worden wel minder vaak gebruikt bij speedboten , deze is storing gevoeliger dan het futaba systeem maar idd lijkt mij sterk dat deze er voor zorgt dat je boot niet rechtuit gaat.

Back