lipo's in een hpi e-savage?

heyik heb hier een e-savage van hpi met 2 motoren en daar staat op 14.4vwilt dat dan zeggen dat er baterijen in mogen van 2 keer 7.2 v? Of is dat per motor 14.4 volt dat daar in mag? zouden daar dus lipos in mogen gestoken worden of zou dat schadelijk kunnen zijn? mvg nick

neuh, dat gaat.

Maar van die vierkante bak lipo's passen niet in de houders, daar moet je dus wat op verzinnen.

volgens mij kun je met lipo's met een hoge C een stuk harder gaan dan met nimh batterijen

hangt af vd capaciteit

bv:
4000 mah, 25 C : 40x25
3000 mah, 30 C : 30x30

en dan zien welke het hoogste is :)

30 c is 90 A en 25 c is 75 A

Dus het verschil is 15 A, oftewel 15.000 mA

Dus je kan beter 30 C nemen dan 25 C

De TS heeft het hier over een volledig standaard e-savage. Deze zal toch nooit 75A of meer trekken?
Als je begint met zwaardere motoren e.d. is een hogere C waarde wel aan te raden. Voor een stock e-savage lijkt het me de meerprijs niet echt waard. Het verschil met de originele batterijen zal al behoorlijk merkbaar zijn.

De TS heeft het hier over een volledig standaard e-savage. Deze zal toch nooit 75A of meer trekken?
Als je begint met zwaardere motoren e.d. is een hogere C waarde wel aan te raden. Voor een stock e-savage lijkt het me de meerprijs niet echt waard. Het verschil met de originele batterijen zal al behoorlijk merkbaar zijn.

Ik wist niet hoeveel een savage trok. Maar als hij minder dan 75 A trekt dan kun je beter dat geld besparen

Back