Het aantal KV's zegt niets over het vermogen van het motortje, het geeft alléén aan dat het ding 1400 omwentelingen per volt maakt Dus bij een 2S lipo draait hij met 7,4 x 1400 = ruim 10.000 toeren en met een 3S lipo 11,1 x 1400 = 15.500 toeren.
Of het motortje genoeg vermogen heeft moet je het aantal watts weten. Het gewicht van het vliegtuig bepaalt of het aantal watts van het motortje genoeg is om te kunnen vliegen.
Een tabelletje voor het benodigde vermogen:
Foamie, motorzwever, Piper Cub; 100 watt per kilogram
Trainer ; 150 watt per kilogram
Sport, warbird; 200/ 250watt per kilogram
3D, Racer ; 300 watt per kilogram
EDF (Electric Ducted Fan), Jet ; 400 watt per kilogram
Nog meer "getallen voor modelvliegers": Getallen
De vleugelbevestiging die je in gedachten hebt wordt veel toegepast. Meestal zie je aan de voorzijde 2 pennen.
Een Spitfire is over het algemeen niet de meest voor de hand liggende keuze als eerste model. Dit soort kisten worden meestal erg snel gevlogen en de schaal-eigenschappen zorgen ook niet voor een goedmoedig vlieggedrag
Of het motortje genoeg vermogen heeft moet je het aantal watts weten. Het gewicht van het vliegtuig bepaalt of het aantal watts van het motortje genoeg is om te kunnen vliegen.
Een tabelletje voor het benodigde vermogen:
Foamie, motorzwever, Piper Cub; 100 watt per kilogram
Trainer ; 150 watt per kilogram
Sport, warbird; 200/ 250watt per kilogram
3D, Racer ; 300 watt per kilogram
EDF (Electric Ducted Fan), Jet ; 400 watt per kilogram
Nog meer "getallen voor modelvliegers": Getallen
De vleugelbevestiging die je in gedachten hebt wordt veel toegepast. Meestal zie je aan de voorzijde 2 pennen.
Een Spitfire is over het algemeen niet de meest voor de hand liggende keuze als eerste model. Dit soort kisten worden meestal erg snel gevlogen en de schaal-eigenschappen zorgen ook niet voor een goedmoedig vlieggedrag
