lehner 3080 aansluiten op YGE 200 navy

Hallo allemaal, motor is terug van lehner, gefikst, enkel lagers vervangen, oude esc is vervangen voor een nieuw exemplaar een 300A hobbyking. Alles aangepast op 12S, motor draaid, maar om nu te zeggen, wow, niet echt, krijg 44 volt van de lipo,s naar de esc, zender gaat naar vol als ik de trikker vol intrek, geeft het display aan op de zender, zender is gecalibreert voor eerste gebruik, motor start op wat vreemd, om daarna met flinke vertraging naar vol gas te gaan, wat heet volgas, ik mis heel veel rpm,s, als ik nu zou gaan varen, zou het me verbazen als die 50 km/u zou varen. Alles in de manuals van de zender en esc door gespit. ESC heeft nieuwe firmware erop staan. Heb de draden van de esc, op elke mogelijkheid gedraaid, maar niets veranderd, de star configuratie is toegepast. Alle standaard instellingen op de zender zijn niet aangepast, op de stuuruitslag na.

Helaas test is niet zo gegaan zoals gehoopt, kan in de app zien dat de esc word voorzien van 44 volt. Alles staat ingesteld op 12S.
Vreemde is dat bij opstarten, de esc 3 of 4 piepen geeft, wat betekend dat de motor word voorzien tot max 4S, en niet de benodigde 12S, want dan zou de esc immers 12 keer piepen. Laat het voor nu rusten, heb nog meer dan genoeg andere dingen te doen.

Ik ken deze ESC niet, maar kan u in de app niet standaard 12S instellen in plaats van de auto detectie?

Het is een 3080/15 , dat is een 350kv motor in de Delta schakeling , en nog lager in de Ster schakeling. Ook op 12s gaat dat niet waanzinnig veel toeren draaien. Pakweg 17000 toeren onbelast bij een vers/vol 12s pack en de Delta achakeling.

Wil je dat een beetje speedboot toepasselijke toeren laten maken moet je richting de 20~22S gaan denken.

Aansluiten is vrij simpel, op het achterste lagerschild tussen 2 aansluitingen/spoelen staat een nummer dat setje hou je als eerste paartje en vanaf daar ga je verder met 2 spoelen per keer.

Qua piepjes even de handleiding checken....
Sommige regelaars willen vanaf een bepaald aantal cellen nog weleens "opnieuw" beginnen met tellen.

Het is een 3080/15 , dat is een 350kv motor in de Delta schakeling , en nog lager in de Ster schakeling. Ook op 12s gaat dat niet waanzinnig veel toeren draaien. Pakweg 17000 toeren onbelast bij een vers/vol 12s pack en de Delta achakeling.

Wil je dat een beetje speedboot toepasselijke toeren laten maken moet je richting de 20~22S gaan denken.

Aansluiten is vrij simpel, op het achterste lagerschild tussen 2 aansluitingen/spoelen staat een nummer dat setje hou je als eerste paartje en vanaf daar ga je verder met 2 spoelen per keer.

Sommige regelaars willen vanaf een bepaald aantal cellen nog weleens "opnieuw" beginnen met tellen.
Bedankt, maar de esc is beperkt tot 14S, dus 22S kun je dan wel vergeten, aansluiten maakte volgens lehner niets uit waar je begint, heb alle standen geprobeerd tot helemaal rond, elke aansluiting gehad, geen enkel verschil in toeren of loop. Maar als de motor dan maar 17.000 toeren draaid moet je verrectes groot gaan proppen om snelheid te genereren, als ik het geod begrijp uit je bericht, of een prop met hele andere spoed? Elke keer een stapje verder, bedankt voor het meedenken gr.

wat de piepjes betreft krijg eerst 3 of 4 piepjes dan even rust, en dan volgen er nog wat piepjes maar niet tot 12 piepjes. Zal de gebruiks aanweizing er nog eens op nalopen, gr.

Bedankt, maar de esc is beperkt tot 14S, dus 22S kun je dan wel vergeten, aansluiten maakte volgens lehner niets uit waar je begint, heb alle standen geprobeerd tot helemaal rond, elke aansluiting gehad, geen enkel verschil in toeren of loop. Maar als de motor dan maar 17.000 toeren draaid moet je verrectes groot gaan proppen om snelheid te genereren, als ik het geod begrijp uit je bericht, of een prop met hele andere spoed? Elke keer een stapje verder, bedankt voor het meedenken gr.
Klopt... Deze motor heeft op 12s niet genoeg toeren voor in een boot zonder een onbruikbare joekel van een prop te gaan draaien of genoegen te nemen met een beperkte snelheid.

Op 12s is 650~800kv de gebruikelijke norm , pakweg het dubbele van de Lehner dus.

Wil je een dergelijke motor bruikbaar hebben in een boot moet het aantal cellen flink omhoog.

Eigenlijk is het gewoon een verkeerde combinatie als je dit in een single opstelling wil gaan gebruiken en snelheid wil gaan maken.

In een twin opstelling met contra-roterende props zou je nog wegkomen met grotere props , in een single opstelling wordt de boot dan op 1 oor gedrukt door de wielwerking.

Is het dan wijzer om voor een 4092-1550KV te gaan, van SSS bv, meeste andere motoren van formaat lehner gaan onder de 1000KV de SSS 57104 heeft 1000KV, ook deze zou wel passen naar mijn idee de: 56104 1400KV zelfde asdikte als de lehner

Laatst bewerkt:
Is het dan wijzer om voor een 4092-1550KV te gaan, van SSS bv, meeste andere motoren van formaat lehner gaan onder de 1000KV de SSS 57104 heeft 1000KV, ook deze zou wel passen naar mijn idee de: 56104 1400KV zelfde asdikte als de lehner
Waarom zo hoog in de toeren gaan als je op 12s wil gaan varen ??
Ergens tussen de 650 en 800 is meer dan genoeg toeren voor een grote mono.

Zelf vaar ik in mn mono's rond de 700~800kv en dan op 10~12s.

Dit is een 730kv motor op 10S :

Waarom zo hoog in de toeren gaan als je op 12s wil gaan varen ??
Ergens tussen de 650 en 800 is meer dan genoeg toeren voor een grote mono.

Zelf vaar ik in mn mono's rond de 700~800kv en dan op 10~12s.

Dit is een 730kv motor op 10S :
Loopt mooi, ik ben opzoek naar 150 plus, maar zal het zeker in overweging nemen, bedankt voor het filmpje. Welke prop gebruik je?

Leuk, bedankt voor het meedenken,maar wat zou een heel serieuze esc zijn?
Dit zou een optie kunnen zijn.

1745471551003.png

Back