Le santisima Trinidad 1:50

bedankt alllemaal ,kogels zijn de hagelbolletjes van een jachtpatroon.

collega is jager en bezorgde ze me,zelf begin ik hier niet aan wegens te gevaarlijk.

de nagels en de railing zijn gekocht.
 
luc,
ik volg uw werk van in het begin van de bouw,
en ik vind ook dat ge uw forum naam zeker moet veranderen.
als ge nu nog zegt ik ben een beginneling,ja man
mogen er veel eens een poging ondernemen om dit na te doen.
petje af voor wat ge hier laat zien
groetjes,ronny
 
allereerst iedereen bedankt voor de complimenten.

Geeft moed om door te gaan.


Wat betreft mijn forumnaam, als ze controleerbaar zeilt,dan pas heb ik bereikt wat ik wilde en ga ik mijn nicknaam veranderen.

wat betreft de boot,iedereen kan dit als hij maar tijd neemt.

daarbij alles is geverfd waardoor je wat fouten kunt wegmoffelen.

de volgende boot wil ik blank hout maken . niks verf meer behalve goud en koningsblauw.
 
respect

hallo, ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen:
ik ben lesley en ben 14 jaar oud.
ik heb de bouw van jou boot zitten bekijken VOL VERBAZING dat iemand zoo mooi kan bouwen. het is echt O N G E L O V E L I J K alle mooie detailes, de lichtjes de luiken van de ruimen G E W L D I G.
WERKELIJK WAAR RESPECT LUC.
groeten lesley
 
Hoi Luc,

Wat kan ik hier nog aan toevoegen? :D

Dit is een echt kunstwerk dat je hier presenteert.

Echt klassewerkt!!!


Droop
 
bedankt Geert

ze wordt te groot/hoog om aan te werken dus op de grond gezet om aan de bovenste marsen te werken



de nagels nagebootst, gewoon met de losse hand geen mal.



de lijspieren gemaakt.
ik denk dat ik de ra's volledig ga zwart maken



bevestiging voor de paarden

 
Nog eens een kleine update :

Al de stengen ,ezelshoofden en zalingen zijn gemaakt



je ziet al vislijn hangen omdat ik bezig ben ben het rc-gedeelte. Meer vallen dan opstaan.



sorry voor de slechte foto



alles moet demonteerbaar zijn als er iets gebeurt (stukken)




voor het slechte schilderwerk is mijn uitvlucht macrofoto en verkeerde belichting :grin: :grin: (latjes zijn 3mm breed)

 
bedankt Abe


mijn zelfgemaakte mislukte juffers.

Het plan schrijft 9mm voor.

Ik maakte ze 10mm ,maar met het ijzer errond komen ze op 11.3mm

Ik kon ze nog juist op de rusten krijgen,dus alles voorgeboord.

Nu merk ik dat ik ze niet schuin kan zetten, maw niet in de dezelfde richting als het touw dat naar beneden komt en door alles iets op te schuiven zit ik soms kompleet voor het onderste kanonsgat.


Ga dus alles maar weggooien en ook de rusten afbreken.

(44 onderdelen bestaande uit 4 onderdelen en alles gesoldeerd en gezwart met brass black)

goesting is momenteel ver zoek.








een andere stommiteit die ik begaan heb , is dat ik dit heb opgevat als serieproductie.

maak niet dezelfde fout als ik.

30 van de 44 kan je gebruiken als een serie product,de rest moet allemaal apart opgemeten worden.

Is nodig als ge de ijzers overal op dezelfde lijn wilt laten beginnen.


ik zie juist dat hamedal (een bekende russische meestebouwer) zijn juffers ook gewoon naar onderbreng en niet in het verlengde van het touw.
Maar op mijn plan staan ze onder een schuine hoek dus weggooien.


 
Al de ra's in de masten zijn voorzien van hun paarden.

Alles voorlopig vastgezet met collstropbandjes.







nu ga ik stilletjes aan de boegspriet beginnen
 
Hallo Newbie,

Ik wist niet dat dat paarden heten, wel voetschoten. De paarden zijn zeker de metalen afstandshouders waar de draad doorheen looopt? Het wordt een imposant model.

groeten Paul
 
Ik wist niet dat dat paarden heten, wel voetschoten. De paarden zijn zeker de metalen afstandshouders waar de draad doorheen looopt

Paul , eventjes Wolfram zum Mondfeld bijgehaald"historische scheepsmodelbouw"

Het touw noemde men "paarden".
De afstandhouders, normaal touw, noemde men de "springpaarden" en indien er nog een kort stuk extra touw aan het uiteinde van de nok was noemde men dit de "nokpaarden".

en ronny en paul nogmaals bedankt voor het compliment.
 
Back
Top