Le Commerce de Marseille 1788 - 1801 scale 1:48 van Gerard Delacroix

Hoi allen, zie nu pas de berichten, alsnog bedankt!
Ik heb een update... Heb wat uitdagingen gehad betreffende het realiseren van het achterschip. Veel pogingen en tenslotte ermee gestopt met het idee, ik laat het zoals het nu is en ik herstel het later wel. Al het werk wat tot nu toe gedaan is, is straks niet meer zichtbaar. Maar goed, hierbij het resultaat...
20240513_195955.jpeg

En een mijlpaal, het laatste stukje van het frame van de romp...
20240518_204522.jpeg

Resultaat tot nu toe:
20240519_121334.jpeg

20240518_221037.jpeg

Denk dat ik nu een paar weken van schuren met de hand voor de boeg heb...

Hoi allen, zie nu pas de berichten, alsnog bedankt!
Ik heb een update... Heb wat uitdagingen gehad betreffende het realiseren van het achterschip. Veel pogingen en tenslotte ermee gestopt met het idee, ik laat het zoals het nu is en ik herstel het later wel. Al het werk wat tot nu toe gedaan is, is straks niet meer zichtbaar. Maar goed, hierbij het resultaat...
Bekijk bijlage 583136

En een mijlpaal, het laatste stukje van het frame van de romp...
Bekijk bijlage 583138

Resultaat tot nu toe:
Bekijk bijlage 583140
Bekijk bijlage 583137

Denk dat ik nu een paar weken van schuren met de hand voor de boeg heb...
Mooi om weer een bijdrage te zien, Ronald. En dat het toch gelukt is. Het schuren gaat je zeker nieuwe energie geven.
Gr. Peter

Hoi allen,

Ik heb het punt bereikt dat ik voldoende tevreden ben.....

Hier is het resultaat te zien.
Er zijn nog plekken wat ik later nog wat moet bijwerken zoals bij de boeg...
20240722_201705.jpeg

Ik ga nu verder met de versterking van de kiel. Dit houdt in dat er een balk boven de spanten boven de kiel komt te liggen. Zal later ter verduidelijking wat foto's toevoegen...

Hoi allen,

Ik heb het punt bereikt dat ik voldoende tevreden ben.....

Hier is het resultaat te zien.
Er zijn nog plekken wat ik later nog wat moet bijwerken zoals bij de boeg...
Bekijk bijlage 588171

Ik ga nu verder met de versterking van de kiel. Dit houdt in dat er een balk boven de spanten boven de kiel komt te liggen. Zal later ter verduidelijking wat foto's toevoegen...
Dat ziet er netjes uit, Ronald. Veel werk, maar met een mooi resultaat. En ja, altijd wel een plekje voor wat extra schuurwerk.
Gr. Peter

Ronald
Je bouw vordert gestaag. Het zou leuk zijn om je vorderingen ook in het echt te kunnen bekijken op 28 sept in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam, Net als vorig jaar toen je er ook was.
Denk er eens over om dit jaar weer te model te laten zien ?
Tot dan ???
Jan

Ronald
Je bouw vordert gestaag. Het zou leuk zijn om je vorderingen ook in het echt te kunnen bekijken op 28 sept in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam, Net als vorig jaar toen je er ook was.
Denk er eens over om dit jaar weer te model te laten zien ?
Tot dan ???
Jan
Hoi Jan,

Ik had dit graag willen doen maar heb in dat weekend al andere verplichtingen die ik niet kan combineren. Anders was ik er zeker geweest. Bij een volgende keer hoop ik wat meer te kunnen laten zien...

Hoi allen, kan weer een bescheiden update melden, de versteviging van de kiel is klaar, zie foto's...
20241012_211443.jpg

Dit zijn de drie onderdelen waaruit de versteviging gemaakt wordt. Het rechterdeel (boegdeel) bleek later, was nog niet af.. Zie een volgende foto..

20241012_220220.jpg

20241013_135208.jpg

Hier zie je dat er nog een onderdeel onder is geplaatst. Stond niet echt duidelijk in de beschrijving, het had geen onderdelennummer. Was meer op een aanname dat dit er bij hoort... Leek logisch, dat de versteviging wel tegen de romp aan moet zitten.

20241013_161453.jpg

20241013_161515.jpg

Nu ik het frame zo'n beetje klaar heb wordt het weer tijd om hem te slopen...
20241020_193814.jpg

20241020_193821.jpg

Weer een klus voor de lange adem, dit is de eerste van 118...

De volgende update zal wel even duren, ik ga verhuizen en zie heel veel klussen daarvoor op mij afkomen.... Niet in de minste plaats het bouwen van een nieuwe schuur die ik voor mijn hobby kan gebruiken...

Tot de volgende keer!

Hoi allen, kan weer een bescheiden update melden, de versteviging van de kiel is klaar, zie foto's...
Bekijk bijlage 597429
Dit zijn de drie onderdelen waaruit de versteviging gemaakt wordt. Het rechterdeel (boegdeel) bleek later, was nog niet af.. Zie een volgende foto..

Bekijk bijlage 597431

Bekijk bijlage 597432
Hier zie je dat er nog een onderdeel onder is geplaatst. Stond niet echt duidelijk in de beschrijving, het had geen onderdelennummer. Was meer op een aanname dat dit er bij hoort... Leek logisch, dat de versteviging wel tegen de romp aan moet zitten.

Bekijk bijlage 597433

Bekijk bijlage 597434

Nu ik het frame zo'n beetje klaar heb wordt het weer tijd om hem te slopen...
Bekijk bijlage 597435

Bekijk bijlage 597436
Weer een klus voor de lange adem, dit is de eerste van 118...

De volgende update zal wel even duren, ik ga verhuizen en zie heel veel klussen daarvoor op mij afkomen.... Niet in de minste plaats het bouwen van een nieuwe schuur die ik voor mijn hobby kan gebruiken...

Tot de volgende keer!
Mooi om je weer (even) op de werf te zien, Ronald. Een kleine update maar wel veel passen en meten.
Veel succes met de verhuizing en klussen.
Gr. Peter

Back