Helaas, het fit niet meer als een glove...
Bij het plaatsen van de horizontale delen paste het eerste deel niet goed, zie onder:
Bekijk bijlage 513555
Het lijkt erop dat de tekening niet klopt, naar achteren plaatsen leek ook geen optie want ik had de onderdelen precies conform tekening gemaakt, en de vorm van de ligger leek precies goed te liggen met de 'rabbit', de inkeping waar de planken in komen te vallen.Ik dacht, foutje, en maakte een nieuwe...
Bekijk bijlage 513556
Links de bestaande, rechts de 'gecorrigeerde'...
Deze geplaatst, en de overige liggers ook geplaatst en gelijmd.
Resultaat:
Bekijk bijlage 513557
Ik dacht, opgelost.... Vervolgens het verticale deel geplaatst:
Bekijk bijlage 513559
En hier kwam ik erachter dat de eerste ligger toch correct was, deze past niet goed op de verticale balk, maar ik dacht: ik ga daarvoor niet alles meer weghalen, de buitenkant kan ik goed vorm geven, alleen de binnenkant is niet helemaal correct. Ik kan dit later herstellen met opvulstukken, of er gaan planken overheen. Niet de moeite waard alles weer te slopen. Dit was fout nr 2. Wat ik niet opmerkte, of in ieder geval niet de gevolgen hiervan goed overzag, was dat de hier geplaatste staander te ver naar voren stond....
Bekijk bijlage 513560
Het scheelt 3 á 4 mm. Op deze foto is echter ook te zien dat de bovenste ligger correct is geplaatst op de kiel als je kijkt naar de inkeping hierin en de vorm van de ligger....
Ik had alles gelijmd, het zat verder goed in elkaar, en dacht dat slopen en weer in elkaar zetten niet tot een beter resultaat zou leiden (dat maakte ik mij iig zelf wijs).
Ik maakte de volgende fout, de volgende stap is het laatste frame passend maken op het geheel:
Bekijk bijlage 513561
Maar nu zit ik met een dilemma.... 3 á 4 mm is best veel kijkende naar wat er nog allemaal komen gaat. Wanneer ik dit wil herstellen moet ik, ervan uitgaande dat alles loshalen goed gaat, alles vernieuwen t/m de vervanging van het laatste frame. Ik weet echter niet exact waar ik fout ben gegaan, kijkende naar:
Bekijk bijlage 513562
Lijkt dat alles naar achteren plaatsen ook weer problemen geeft.....