Vermits ik tegenwoordig terug al eens meer aanwezig ben op het forum, zal ik ook mijn beginnerskunstwerk laten zien.
In December heb ik mij ingeschreven in een cursus modelbouw te Luik.
Deze wordt gegeven door Henry, voorzitter van Amarsenal, met de bedoeling om meer mensen warm te maken voor historische modelbouw. Spijtig genoeg wel in het Frans.Maar een mens kan ook niet alles willen.
http://amarsenal.be/fr/stages-apprentissage/principe-d-apprentissage
Bedoeling is om in 2 jaar zowel de voor als achterkant van een slavenschip te maken volgens de plannen van Ancre
2de keus perenhout en machines worden ter beschikking gesteld. Lessen gaan 1 keer per maand door.
Foto's van de boeg zoals ze er nu bijligt.
De scheg: bestaande uit 11stukken.
3x opnieuw gemaakt. Hoe perfectionistischer hoe gemakkelijker het is om dit allemaal te bouwen. Niet denken van och die 1 mm. Verderop kom je in de problemen en moet je opnieuw beginnen. Geleerd met schaam en schande.
goed zicht op de 10 vulstukken met de verticale openingen (nut weet ik niet)
Deze moeten elk onder een verschillende hoek gezaagd worden . Voor de andere kant moet je de plannen in spiegelbeeld laten fotokopieren .
zijaanzicht :
vooraanzicht :
de volgende uitdaging : het boegbeeld in boxwood
blokje boxwood van 3x4x8 cm , om een idee van de grootte te hebben
de binnekant :
terug opieuw een mooi zicht op de vulstukken
Indien elk onderdeel perfect gemaakt is, moet je nog maar zeer weinig schuren.
In December heb ik mij ingeschreven in een cursus modelbouw te Luik.
Deze wordt gegeven door Henry, voorzitter van Amarsenal, met de bedoeling om meer mensen warm te maken voor historische modelbouw. Spijtig genoeg wel in het Frans.Maar een mens kan ook niet alles willen.
http://amarsenal.be/fr/stages-apprentissage/principe-d-apprentissage
Bedoeling is om in 2 jaar zowel de voor als achterkant van een slavenschip te maken volgens de plannen van Ancre
2de keus perenhout en machines worden ter beschikking gesteld. Lessen gaan 1 keer per maand door.
Foto's van de boeg zoals ze er nu bijligt.
De scheg: bestaande uit 11stukken.
3x opnieuw gemaakt. Hoe perfectionistischer hoe gemakkelijker het is om dit allemaal te bouwen. Niet denken van och die 1 mm. Verderop kom je in de problemen en moet je opnieuw beginnen. Geleerd met schaam en schande.
goed zicht op de 10 vulstukken met de verticale openingen (nut weet ik niet)
Deze moeten elk onder een verschillende hoek gezaagd worden . Voor de andere kant moet je de plannen in spiegelbeeld laten fotokopieren .
zijaanzicht :
vooraanzicht :
de volgende uitdaging : het boegbeeld in boxwood
blokje boxwood van 3x4x8 cm , om een idee van de grootte te hebben
de binnekant :
terug opieuw een mooi zicht op de vulstukken
Indien elk onderdeel perfect gemaakt is, moet je nog maar zeer weinig schuren.