Landingsgestel wel of niet lijmen?

• Topicstarter Topicstarter Benno Z
  • Startdatum Startdatum
B

Benno Z

Guest
Het landingsgestel van mijn Cessna moet volgens de handleiding gelijmd worden in de geboorde gaten. Het landingsgestel is 4mm en de gaten zijn ook 4mm voorgeboord. Achter de romp zit een plaatje hout gelijmd, dus genoeg vlees. Die wielen zitten nu dus heel stevig vast en ik vraag me af of het zinvol is om ze te lijmen, ik kan ze nooit meer loshalen als ze zijn gelijmd.
Heeft iemand een heel goede reden om ze alsnog te lijmen? Anders laat ik het lekker zo:

IMG_2441.JPG

IMG_2443.JPG

Benno Z zei:
Tja, een beetje lastig met een hoogdekker :wink:

Why, Cessna zelf heeft daar geen problemen mee gehad .... van de 172,177,182,210 en 337 hebben (of zijn er) retracts versies (van) ....

Cessna_182RG.jpg

Cessna 182 RG terwijl de pootjes naar binnen gaan .....

Hee Dirk,

Wij wachten nog steeds op een Cessna met retracts van jouw ;-)
Al enige vorderingen...................

Yo Benno,

Als ze goed vastzitten zou ik ze niet lijmen, zoals de constructie eruit ziet is dat ook niet nodig als er genoeg "vlees"aan de binnenzijde zit.
(morgen alsnog invliegen???? ;-) )

waaromtap je binnin in het vliegtuig op het landingsgestel geen schroefdraad , dan doe je daar een ring op en een moer en voila.
kan je hem er ook nog afhalen :D

Berto zei:
Hee Dirk,

Wij wachten nog steeds op een Cessna met retracts van jouw ;-)
Al enige vorderingen...................

Berto, op papier werkt alles en ook de testversie werkt ..... :P

Ik zoek nu alleen nog een betaalbare Cessna 172--177-182-210 die zich makkelijk laat modificeren .... span ca. 1,5 M dat met +2KG nog goed vliegt (zodat je met redelijke standaard "spullen" kunt werken en niet op elk grammetje hoeft te letten) en liefst ook met een electro aandrijving uit te voeren is .....

Dirk zei:
Cessna zelf heeft daar geen problemen mee gehad .... van de 172,177,182,210 en 337 hebben (of zijn er) retracts versies (van) ....
Aaargh, wat lelijk :wink:
Nee hoor, leuke optie maar ik laat hem toch maar met vaste wielen :P

Berto zei:
Als ze goed vastzitten zou ik ze niet lijmen, zoals de constructie eruit ziet is dat ook niet nodig als er genoeg "vlees"aan de binnenzijde zit.
(morgen alsnog invliegen???? )
Okee, dan laat ik ze mooi op deze manier zitten. Op de Calmato Sport zit het ook op deze manier en zitten ze ook niet gelijmd volgens mij.
(ik heb nog geen uitlaat, ga ik vanmiddag of morgen proberen te zoeken dus morgen wordt het geen invliegen helaas)

mikman zei:
waaromtap je binnin in het vliegtuig op het landingsgestel geen schroefdraad , dan doe je daar een ring op en een moer en voila.
kan je hem er ook nog afhalen
Dat is geen optie, ze komen aan de binnenkant niet tevoorschijn. Er zit een blokje hout in van ongeveer 2cm dikte en dat is dezelfde lengte als het landingsgestel.

IMG_2461.JPG

mikman93 zei:
kan je hem er ook nog afhalen :D

Een landings gestel is normaal uit Staaldraad en daar snij je niet zo maar effe een schroefdraad op. :oops:

en omdat het gestel in de gleuf moet blijven onder het vliegtuig en daar gehouden word door 2 kunstof plaatjes met 4 schroefen kan hij er zowiezo niet uit vallen. :wink:

Mvg Johan

Lijkt me dat je inderdaad niet hoeft te lijmen maar waarom zou je je landingsgestel er ooit weer onderuit willen halen?

Als hij bijvoorbeeld na een harde landing of crash verbogen is, of uit de romp gebroken, als ik drijvers wil monteren, enz. enz. dan is het handig om ze eraf te kunnen halen 8)

Back