Bouwverslag Laatste loodjes dji 450

Die vergelijking met de auto klopt denk ik niet. Dat geeft alleen aan dat hij in eerste instantie nog geen goede fix heeft op de satalieten. Dat geeft de naza aan met de statusled.


Dat is niet helemaal waar, je kan met een naza die volle fix heeft nog steeds een fly-away krijgen. Net zoals een wagen die alle satellieten heeft gevonden nog steeds kan aanduiden dat hij naast de straat staat, totdat je begint te bewegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog geen tijd gehad.
Morgen ga ik even vliegen en als hij doet wat ik wil wat hij doet ga ik eerst de zagometry aan de praat maken.

Ik heb vanaf dinsdag vrijedagen en dan moet het gebeuren
 
Ik zat te wachten op de moeren om de propellors te monteren.
Tevens op een gpstracker voor de drone.
Beide zijn vandaag binnen gekomen.

Hij vloog goed maar ik ben ontevreden over 1 ding
Ik heb de ioc nog niet werkend gehad.

Tevens heb ik besloten dat ik zonder gps moet kunnen vliegen.
Mijn collega is zijn phantom kwijt, reden niet geheel bekend.

Daarom de gps tracker.

Maar om een drone van 250 euro te verliezen compleet met gimball van 200 en een gopro4 gaat me te ver.

Vandaar dat ik die laatste 2 pas monteer als ik zeker weet dat de drone doet wat ik wil.
Ik wil morgen eerst weten of de ioc en homelock werkt.
 
Welke tracker ga je er bij plaatsen? Niet bang dat dit voor extra storing zal zorgen? Zo plaats je een extra gsm en gps band er op.
 
Die laatste loodjes werken niet bepaald mee.

Wederom werkt ging er wat fout en lag hij ineens op de kop.
Dus 2 props kapot.

Langzamerhand begin ik er de pé in te krijgen.
Komende week maar weer eens kijken wat er fout gaat.

Wel ben ik er van overtuigt dat de gps werkt.
Het duurt even een poosje maar na enige tijd wachten heb ik 1 enkele groene led die knippert.

Dan gaan ze heel snel knipperen.

Vervolgens telkens een enkele groene led.
 
Wat gebeurde er precies?

Ik had in de software bij de slider vd E daar staat norm of rev achter.
Die stond op rev, volgens het plaatje in de gekende topics staat die op norm dus daar heb ik hem ook op gezet.

Toen kon ik hem gelijk op een normale manier starten alleen lag ik na de start snel op de rug.

Ik vermoed misschien 2 redenen? Wat meer wind en ik ging maar een klein beetje omhoog. Had gelijk wat sneller moeten gaan.

Ik vraag me af waar dat norm en rev voor staat, en wat het doet.
 
Tevens probeerde ik telkens de virtuele neus in te stellen.
Want ik wilde dat als ik de rechterstick naar me toe trek dat hij dan naar zijn homepoint vliegt.
Links is links en rechts is rechts.
Om het even wat zijn exhte neus is.

Dat probee ik steeds in homelock, maar krijg nu het gevoel dat ik dit in courslock moet doen.
 
Ja ik snap wel dat je hem dan niet onder controle had. Rev staat voor reverse. Als je in de naza assistent je E naar rechts ziet bewegen terwijl jij naar links doet dan zet je hem op reverse zodat het wel klopt. Net als je doet bij je trottle. Als je gas geeft moet de slider naar rechts gaan. Gaat de slider naar links.. dan zet je hem op reverse.. snap?
 
Ja ik snap wel dat je hem dan niet onder controle had. Rev staat voor reverse. Als je in de naza assistent je E naar rechts ziet bewegen terwijl jij naar links doet dan zet je hem op reverse zodat het wel klopt. Net als je doet bij je trottle. Als je gas geeft moet de slider naar rechts gaan. Gaat de slider naar links.. dan zet je hem op reverse.. snap?

Yepp.
Ik was er al achter dat ik de bediening ahw omdraai.
als ik de rudder naar links doe, moet de slider dan ook links? want die gaat ook andersom dus nu naar rechts.
 
Testen in de software kun je ook zonder props..
(en met alles max bedoelde ik dus de balkjes in de configurator tool.)
 
En om wat props te sparen kun je hier eens naar zoeken:
2014-09-13170158_zpsdc282d89.jpg


Heeft mij een paar sets prop's uitgespaard.
 
Sticks naar rechts boven.

full


Sticks links beneden.

full


Zo was het niet maar nadat ik alles op norm gezet had wel.

Vervolgens de ioc
Schakelaar op de zender op homelock.

full


Schakelaar op courselock

full


Schakelaar op off

full

Ik zou denken dat dit allemaal oke is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de nieuwe propellors op tijd zijn ga ik straks nog even testen.

Als hij doet wat ik wil, ga ik de zaggometry er in bouwen.
Alles in etappes dus
 
Back
Top