Laat ons je heli zien!

Hallo allen,

Hierbij wil im mijn gereed gekomen Battlehawk die ik van een 600 size BlackHawk kit heb gemaakt laten zien.

Incl, belly Gun, schuivende deuren, onder 20 graden scheef staande 4blads hekrotor 140mm scale blades, CCW draaiende vierblads hoofd rotor met asymmetrische 620 mm bladen. En is van 152cm lengte naar 163cm gegroeid

Het begin,

P8078921.jpg

De bedoeling,

863k.jpg

En het eind resultaat,

Hekrotor heeft een direct drive elektro motor

2014-04-20131213.jpg

2014-04-26143554.jpg

2014-04-26143510.jpg

2014-04-26143705.jpg

En hier samen op de trampoline met zijn broertje de Apache,

2014-04-20132619.jpg

En het vliegt ook nog prima al is het een hand vol :yes:

Groeten,

Jan,

Je hebt je staartroto heel mooi gemaakt op 20 graden.

De Apache heeft een cascaderende staartrotor. Die staan op 55graden van elkaar.

Moet je eens kijken op foto's, misschien een mooi mini projectje voor je om die Apache echt de schaal look te geven

Mvg.Thomas

Je hebt je staartroto heel mooi gemaakt op 20 graden.

De Apache heeft een cascaderende staartrotor. Die staan op 55graden van elkaar.

Moet je eens kijken op foto's, misschien een mooi mini projectje voor je om die Apache echt de schaal look te geven

Mvg.Thomas

Hoi Thomas,

Mijn Apache heeft een zelf gemaakte X tail rotor al staan de bladen niet 55 graden ten opzichte van elkaar want dan kwam ik in de problemen dat het ene stel bladen een ander hoek ging aannemen dan het andere stel wat wel een hoop lawaai maakte maar weinig stuurkracht op de tail gaf wat echt vervelend was :rolleyes:

P9018975.jpg

P8318970.jpg

Heb dit werkend gekregen en betrouwbaar en het is niet volledig schaal maar mij prima genoeg. Hierbij dan ook nog wat foto's van mijn Apache:D

Het begin met de Trex waarvan het mechaniek en elektronica in de Apache zal komen,

29052011390.jpg

P8287577.jpg

Mijn test mechaniek,

PC117981.jpg

Vlucht met het mechaniek toen.

[media=youtube]UgMBP7UTGXQ[/media]

Mijn toenmalige vloot op display,

P5198519.jpg

Test frame en romp,

IMAG0347.jpg

Eerste test vlucht,

[media=youtube]eFKYcTyHAk8[/media]

Tweede test vlucht,

[media=youtube]qD5ZlAbE43E[/media]

Wat detail,

PB029069.jpg

PB029067.jpg

PC139321_zpsb332f841.jpg

P1010179.jpg

P1010186.jpg

P1010191.jpg

En een betere film, Note na 2 min 30 begin ik wat sneller te vliegen maar de camera man krijgt gelijk wat meer moeite :rolleyes:

[media=youtube]uhePS21uxU8[/media]

Have fun,

Jan,

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met de 450 3d geoefend
Maar ging iets te laag tijdens het inverted vliegen
4u3ymudu.jpg

Staart beetje krom
Maar heb hem al gerepareerd.
Ff batterijen opladen en we kunnen weer verder

Dit is mijn mikado logo 500:

full
full
full

Groeten Hessel,

Die Logo komt me bekend voor...

Waar vlieg jij in Heerenveen, Hessel?

Zelf vlieg ik af en toe op het industrie terrein aan de A7, en daar vliegen wel vaker helivliegers....

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Logo komt me bekend voor...

Waar vlieg jij in Heerenveen, Hessel?

Zelf vlieg ik af en toe op het industrie terrein aan de A7, en daar vliegen wel vaker helivliegers....

Groet, Bert

Ik vlieg vaak voor huis en soms op het veldje in mijn straat.
En ik kom soms wel eens bij helischool Oldeberkoop.
waar precies op het industrie terrein bij de a7 lijkt me gezzelig om een keer langs te komen :)

Groeten Hessel

En ik kom soms wel eens bij helischool Oldeberkoop.

Wanneer ben je daar geweest dan? Ik ken je niet voor zover ik weet, maar ik ben de afgelopen 6 weken niet wezen vliegen.

Waar precies op het industrie terrein? tsja, ik rij er geblinddoekt naar toe, maar als je me vraagt hoe die straat daar het....:confused:

Het is in elk geval op het nog braak liggende gedeelte, in de buurt van die motorzaak die daar zit. Welke dagen dat wisselt nogal, maar meestal vanaf een uur of zeven tot het daglicht uitgaat...

@ Ingoo: ik dacht werkelijk even dat jij de jouwe verkocht had.... :D
Maar het is ook zo, jij hebt een 400....

Groet, Bert

Die weg achter die motorzaak dat is de Ceres.
Zelf ga ik ook wel eens op de hoek Saturnus/Venus staan. Maar net hoe de wind waait.

Wanneer ben je daar geweest dan? Ik ken je niet voor zover ik weet, maar ik ben de afgelopen 6 weken niet wezen vliegen.

Waar precies op het industrie terrein? tsja, ik rij er geblinddoekt naar toe, maar als je me vraagt hoe die straat daar het....:confused:

Het is in elk geval op het nog braak liggende gedeelte, in de buurt van die motorzaak die daar zit. Welke dagen dat wisselt nogal, maar meestal vanaf een uur of zeven tot het daglicht uitgaat...

@ Ingoo: ik dacht werkelijk even dat jij de jouwe verkocht had.... :D
Maar het is ook zo, jij hebt een 400....

Groet, Bert

Hallo Bert.

De laatste keer dat ik geweest ben is een half jaar geleden volgens mij heeft u mij toen een lesje gegeven.

Oh, wacht even... ik geloof dat er nu vaag een lampje begint te branden (er passeren ook zoveel gezichten de revue....:rolleyes:)

Anyway, dan zie ik je vast nog wel weer eens deze (na)zomer....

Groet, Bert

Oh, wacht even... ik geloof dat er nu vaag een lampje begint te branden (er passeren ook zoveel gezichten de revue....:rolleyes:)

Anyway, dan zie ik je vast nog wel weer eens deze (na)zomer....

Groet, Bert

Vast wel ik kom zeker nog wel een paar keer langs dan neem ik mijn logo 500 ook wel mee naja me vader brengt me dan wel even :p:p

Groeten Hessel

Back