Laat ons je heli zien!

@Uwe: De Mikado is inderdaad belachelijk duur. Geharde hoofdrotoras van de Logo 400 is bijvoorbeeld bijna 30 euro! Gaat echt nergens over :snipersmile:

Maar alle onderdelen zijn met minimale marges gemaakt en passen perfect! Verder is er goed over nagedacht hoe de heli in elkaar zit. Ze zijn enorm sterk en duurzaam gebouwd.

Maar nu ik de Logo 700 en de T-rex al heel wat vluchten heb gegeven vind ik het prijsverschil gewoon te groot. Ook al vliegt de Logo perfect :cool:

T Rex : Logo

Bedankt heren,

wat ik ook dacht over het verschil,
de Mercedes is wel stukken beter dan de Kadet,
maar dat beetje kost ook wat,

dus ik weet genoeg,

dank, Uwe

De Mikado is inderdaad belachelijk duur. Geharde hoofdrotoras van de Logo 400 is bijvoorbeeld bijna 30 euro! Gaat echt nergens over :snipersmile:

Zeggen dat die as belachelijk duur is, is het zelfde als zeggen dat jij belachelijk veel verdient.... die Mikado as is gewoon in west Europa gemaakt, en dan moet dat zoveel kosten....

Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met die prijzen, maar als wij Brussel nu eens afschaften, en weer eens een beetje normaal gingen doen met het belastingstelsel in het algemeen in Europa, dan kon zo'n as ook een stuk goedkoper zijn.....

Het is vast niet zo bedoeld, maar nu klinkt het net alsof ze bij Mikado waanzinnige winsten willen hebben, en dat is niet zo: Mikado heeft min of meer dezelfde kosten voor zijn personeel, als dat jouw baas voor jou maakt.

Ik weet wat ik verdien, zowel bruto als netto, en ik erger mij er groen en geel aan, dat dat bruto-bedrag voor mijn baas nog eens een keer bijna over de kop gaat aan extra heffingen en kosten. Met dergelijke werkgeversverplichtingen valt er voor ons werkbijen niet te concurreren met de lage lonen landen.

@ SnubForce: .... véél beter.... Alleen de rustige zondagsvlieger merkt daar niet veel van, beide vliegen gewoon goed.

Groet, Bert

Ja ja,
ook bij Vario betaal je belachelijk veel,
maar die helis en die onderdelen zijn goed doordacht,
en zij worden ook limiteert gemaakt,

..een handmade Rolls kost ook zijn geld,

en bij helis kijk ik voor kwaliteit en voor wat ik daarmee doe.

groetjes, Uwe

Ok, interessant....

Ik dacht namelijk altijd dat T-Rex kwalitatief de beste was... ook als je ze naast elkaar zet, de Logo is veelal plastic/kunstof en een T-Rex is grotendeels uit metaal gemaakt.
met andere woorden, T-Rex ziet er in mijn ogen veel beter uit.

Mvg

Jos

je hebt smaken, uiterlijk, kwaliteit, niet met elkaar te verwarren ook is een dure heli niet per defenitie beter als een goedkope dit is net wat Uwe zegt kwaliteit zoeken bij het doel. Dus niet met een formule 1 wagen boodschappen gaan doen:rolling:kan wel maar dan is er wat anders aan de hand

Ik begrijp jouw reactie volkomen... maar reden van laatste post was eigenlijk de keuze van een volgende heli... Mikado of T-rex... mijn voorkeur gaat uit naar kwaliteit...

Nu zit ik nog in een leer stadium, maar ik ben ook al een beetje aan het kijken naar de volgende stap...

Mvg

Jos

dat zijn altijd lastige keuzes zeker in een leerstadium al weet ik wel dat ik liever een trex prak als een mikado;)
Maar ik ben een buitenstaander hoor, ik vlieg Trabantjes(of beter nog Deawoo Nexia):mrgreen:

Ik begrijp jouw reactie volkomen... maar reden van laatste post was eigenlijk de keuze van een volgende heli... Mikado of T-rex... mijn voorkeur gaat uit naar kwaliteit...

Nu zit ik nog in een leer stadium, maar ik ben ook al een beetje aan het kijken naar de volgende stap...

Mvg

Jos

Als je kwaliteit zoekt (en geld even geen rol speelt) dan moet je juist als leerling Mikado of Vario o.i.d. hebben.

Metaal is niet altijd een pré: Vroeger maakte Schlüter de beginner heli's min of meer expres van zacht aluminium, want dat kon je zelf weer recht buigen en daarmee ging een beginnersheli een aantal crashes langer mee dan de concurentie.

Tegenwoordig zijn de hoogwaardige aluminium onderdelen zodanig, dat krom=krom.
Ook al is het maar een tiende mm krom, het is onbruikbaar geworden.
Dan zijn de "plastic" frames van Mikado en Vario toch beter, die overleven veel en veren terug.
Een as van Vario of Mikado is welliswaar duur, maar ook zodanig geconstrueerd dat hij sterk genoeg is om te vliegen, maar niet zo sterk dat de as alles kapot slaat als je crasht.

Qua vliegen zal er niet echt heel veel verschil zitten tussen T-rex en Logo, maar als je voor kwaliteit gaat kan ik je echt de Logo aanraden: Tandwielen, pasvorm, crashbestendigheid, levensduur, het is gewoon allemaal duidelijk beter.

Het enige wat Align beter doet zijn de schreeuwerige "flitsende" kleuren van de canopy, en de carbon look.... (maar Align is ook gewoon goed spul hoor)

Groet, Bert

Mooie foto Bullet!

En dan mijn laatste bericht over kwaliteit: voor mij is het ontbreken van de speling in de Logo een zegen! De heli stuurt zo enorm direct en precies dat je het echt merkt. En zoals Bert ook al aangeeft zit het gewoon beter in elkaar. En het kunststof dat ze gebruiken is van zeer goede kwaliteit.

Ja Joop,

inderdaad is het lastig bij T Rex als je veel en hard vliegt,
dan krijg je vroeger of later toch speling,
die erg negatief in het vlieggedrag mee speelt,

mijn 700er heeft wel wat spelling in de swash gekregen,
maar nog niet voelbaar bij het vliegen,
zijn ook enorme krachten, die da aan zitten,

maar voor mijn vliegen is de Rex goed genoeg,
en als die maar oud is, is ook weer wat nieuw op de markt,
of mijn voorkeuren verandert ....

dus het blijft altijd moeilijk het kiezen :confused:

groetjes, Uwe

@Bullet3030: echt mooier vogel !!

Laatst bewerkt:
een troost als je kan vliegen met een heli die speling heeft ,vliegt een logo bijna vanzelf :rolling: dus gewoon ff door vliegen met onze trexjes Uwe :yes::mrgreen:

Nick

een troost als je kan vliegen met een heli die speling heeft ,vliegt een logo bijna vanzelf :rolling: dus gewoon ff door vliegen met onze trexjes Uwe :yes::mrgreen:

Nick

Haha.... maar dat is altijd zo:

30 jaar geleden met veel moeite leren vliegen met een brandstof FP.... moeilijk, moeilijk, moeilijk....
Daarna een aftandse Bell Trainer uit '79 gekocht en WOW... wat vloog dat goed.... Alle speling ten spijt, het vermogen en de collectieve bladverstelling, nou, dat was me toch wat, zeg?

De daaropvolgende nagelnieuwe MFA Sport 500 Collective was na die Bell opnieuw een openbaring qua vlieggedrag (is naar huidige maatstaven een absoluut gedrocht), maar twee jaar later een Hirobo Shuttle.... Nou, dát was je van het, het kón niet beter....

Tot er mijn allereerste (alweer, aftandse en versleten aangekochte) Vario Star Ranger kwam.... opnieuw een "Aha-erlebnis" :D
En zo bleef het maar doorgaan, al is er na die eerste Star Ranger eigenlijk nooit meer iets anders als Vario in huis gekomen (kleine 450 tussendoor projectjes, maar geen "hoofdzaken").

Die eerste Star Ranger is reeds lang versleten en opgevlogen (niet eens door mij), maar alle daarna komende Vario's heb ik nooit weten te verslijten en zijn er nog allemaal (al is er ééntje volledig op gekannibaliseerd, die leeft dus voort in zijn soortgenootjes)

EDIT: ik lieg.... er is er ook ooit ééntje verkocht (Bell UH-1D) en die is kort na verkoop bij de nieuwe eigenaar total-loss gegaan, daarna heb ik nooit meer een heli verkocht.

Groet, Bert

Zo, wat een heli @Tf-zuid:

by the way,

bij b.v. Logo en Gaui is het Canopy aan de achterzijde dicht,
bij T Rex niet,
is bij de T Rex negatief in snelle achteruit vlucht,
eens ging die Canopy bij mijn 700er zelfs open
(ik heb geen canopy-clips in gehad,
maar wat ik bedoel is die verwerveling van de lucht)

hou hem heel @Tf-zuid:
en dat video kan je via YouTube hier plaatsen, ha ha
(nee, rustig maiden en het is goed)

groetjes van Heli-Uwe

Zo, wat een heli @Tf-zuid:

by the way,

bij b.v. Logo en Gaui is het Canopy aan de achterzijde dicht,
bij T Rex niet,
is bij de T Rex negatief in snelle achteruit vlucht,
eens ging die Canopy bij mijn 700er zelfs open
(ik heb geen canopy-clips in gehad,
maar wat ik bedoel is die verwerveling van de lucht)
[..]
De gaui is met die formula kappen (iig op x5) wat dat betreft toch meer afgesloten zoals een henseleit tdr, vind dat er wel mooi uit zien. Het zal ook wel iets meer aerodynamisch zijn.
Bij de logo 600 komt die kap ook wel eens los kwam ik toevallig tegen Logo 600 Canopy coming off / logo 600 - Page 1

Hier mijn heli's naast elkaar aan een beugel in een kast(ikea, keukenafd), beide compass heli's met rcbooya mounts :)
298642_10151432286219196_119099356_n.jpg

Intussen met andere canopy (en castle edge esc):
992950_10151972221334196_853499212_n.jpg

Back