Laat ons je heli zien!

Dat begint er al meer op te lijken maar dat kan toch lang niet alles zijn :P:-D

CB op de scorpion Remie? Weet shawn dat je zn sig gebruikt? ;)

Nee geen CB (counter bearing) meer op de scorpion, schijnt niet nodig te zijn met mod1 tandwielen.
Ik heb nu alleen nog de behuizing erop zitten, ik heb deze laten zitten om de accu's te beschermen voor de pinion, (laatst mijn straps vergeten vast te zetten, dus ik ben blij dat ik hem erop heb laten zitten).

Ik heb mijn sig inderdaad van helifreak, of het shawn was weet ik niet, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik dan maar;)

groeten remie
 
Och...Shawn (OICU812) is niet zo'n verkeerde canadees, en een hele goede piloot trouwens, maar best wel heetgebakerd en een beetje erg LOGO minded af en toe...
Wel een leuke sig :)

Kom op met die plaatjes mensen! :)
 
Laatst bewerkt:
Och...Shawn (OICU812) is niet zo'n verkeerde canadees, en een hele goede piloot trouwens, maar best wel heetgebakerd en een beetje erg LOGO minded af en toe...
Wel een leuke sig :)

Kom op met die plaatjes mensen! :)

Och hij heeft een hoop heli's. Logo is het enige wat hem kan bekoren. Geef hem eens ongelijk :-D
 
durf het bijna niet te plaatsen na al dat moois maar ben er toch nog erg trots op
full


full


het is nog niet veel maar ben hard aan het sparen voor een trex 500/600


groet tom

(ik hoop dat de foto's te zien zijn zo miss gelukt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Barrrt Misschien erbij:rolleyes: moet eerst maar eens meer gaan vliegen,heb nieuwe BLS servo besteld en hopen op een "strakke staart". Moet vertrouwen gaan krijgen in de heli met stabi.
 
@tom: ik kan je plaatje niet zien?

@vinnie: Staart is meteen strak met een servo die het doet ;) Aan de vbar zal het niet liggen. Lekkah knallah!
 
En de mijne...

De T-Rex250SE Mini VBar :



Setup = stock power setje, 3 x Align DS410 (stock), staart = JR DS290G met Mini VBar. Align 205D blades en Torsion 205 blades, maar nog niet voldoende kunnen testen om te weten welke mij het meest aanstaan.

De Logo500 Maxi VBar :



Enkele (grondige) wijzigingen aan de Logo intussen : hij is nu voorzien van een carbonnen staartbuis en een volledig alternatief frame (KAOS) :

si850036.jpg


Setup = Jive 100+LV met Scorpion 4020-1100 op 6S, 3 x Futaba BLS252, staart = BLS 251. V-Stabi. SAB Red Devil 550 mm blades.

Hij is nu volledig klaar, en zal donderdag zijn maiden krijgen met het nieuwe frame.
 
Ik heb vernomen dat je daar terug interesse in hebt ;)

Maar das dan ook geen standaard align banaan :) En alleen als de prijs ok is. Ben erg tevreden met de protos en de logo. Mooie 500 trouwens. Ik PB je even over dat frame ;) Nieuwe MSH 450 gezien? Op HF staat een filmpie. 600 gram! Ben benieuwd wat een 600 zou wegen van MSH.

@tom; Lekker oefenen met de Bee joh! Mag je best trots op zijn op jou leeftijd. Goed volhouden en als je dan met een align of een andere nette heli aan de slag gaat. Dan ben je niet meer te stoppen!

p.s funky, wat is het verschil in gewicht zoals ze daar staan op die foto? ( of is het daar te laat voor ;) minus bls251)
 
Laatst bewerkt:
Blijft mooi zo'n 47. Is het staartframe ontzet of valt het mee?
Misschien leuk om de restauratie in beeld te brengen met een bouwdraadje?
In elk geval succes met het herstel!

Gr, Roy

Hoi Roy,

Frame was nog volledig recht (landingsgestel was helemaal verfrommeld en heeft dus erg veel energie vernietigd). Verder was de hoofdrotoras 0.2 mm krom, dus vervangen, en de rotorbladen en paddelstang (die niet meer gebruikt gaat worden, want =>Rigid) naar de eeuwige vliegvelden. Bladhouder-as was zelfs nog recht! De cockpitruit aan gruzelementen en de tankjes zijn eraf geslagen. De cockpitbodem was onbeschadigd maar is om een of andere reden zoekgeraakt tijdens een dakrenovatie van mijn huis denk ik. Hekrotor in zijn geheel volledig intakt, eigenlijk valt de schade nog heel erg mee.
Restauratie is niet echt een klus om te beschrijven: cockpitbodem en ruit, landingsgestel en tankjes zijn koopdelen en een kwestie van trimmen en monteren. Alleen het cockpitinterieur moet opnieuw gemaakt worden, maar dat is ook maar een relatief eenvoudig karwei. Ik plak wat balsa aan elkaar en snij het net zolang bij/af tot het past. spuitplamuur, schuren en lakken, klaar. Tsja.... Sorry, maar eigenlijk niks wat bijzonder is om te schrijven of waar een ander wat van leert.
Ik moet deze week weer naar zee, maar ik verwacht hem zodra ik weer thuis ben, met een weekje of twee werken weer in de lucht te hebben, eigenlijk.


Groet, Bert
 
Back
Top