Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Als ik het goed begrepen heb staat de poort zo goed op het dek volgens beschrijving. Maar worden de wielen achterwegen gelaten waardoor de loop precies goed moet komen.
Als je dekbeplanking straks doorloopt staan de paarden dan nog steeds op de juiste hoogte? Probeer je poorten ook meelopend met je waterlijn te houden. Als je de poorten klakkeloos op het dek plakt staan ze niet horizontaal en de zijkanten verticaal?
Enkele of dubbele beplanking?
Laat je de nageltjes zitten?
Ik duw de nageltjes altijd in met een bektangetje. Dat is minder belastend voor de romp, en met het een paar mm uitstekende deeltje van de nagel kan je deze na drogen van de lijm veel makkelijker weer verwijderen en hergebruiken voor volgende planken.
Je bent goed bezig alleen de vraag is al eerder gesteld maar ik ga het ook doen.
De spijkertjes, laat je die zitten?
Ik zie nu dat de kopjes uit de plank steken.
Daar ga je echt problemen mee krijgen met je 2e beplanking.
Beter is het om ze er uit te halen of door te tikken wat Herby al zei.
je geschutspoorten gaan nu ook alle kanten op ( naar binnen gedrukt )
Is het niet verstandiger om eerst naar boven te beplanken zodat de poorten vast blijven zitten?
En steviger voor je spanten.
Als je de boot op zijn kant of kop legt dan breken ze gegarandeerd een keer af.( weet ik uit eigen ervaring)
Goede tips wederom . De poorten zijn al voor de helft weer losgekomen en de andere zal ik herdoen . De nagels laat ik wel zitten maar ga er eens over gaan met schuurmachine zodat het mooi vlak wordt .