Kyosho inferno MP7.5 Porsche 911 custom

Ik heb shocktowers en een paar kleine plaatjes gemaakt in het verleden voor verschillende van mijn modellen. Ik heb het eerder voor alu doorgaans, maar wanneer zelfs 5mm waterjet alu (legering weet ik niet meer) verbogen van een shocktower vooraan na een harde crash, ben ik wat combinaties gaan uitproberen met carbon. Ik ben voorlopig geëindigdmet een 2 laag shocktower van (uit mijn hoofd) 3mm alu en 2mm carbon. Gewoon op elkaar geschroefd. Ik heb de indruk dat het deel alu wat zorgt voor taaiheid en de carbon voor de veerkracht/sterkte. Beetje sandwich dus al is het maar met 2 lagen en niet verlijmd (dat zou mss nog beter zijn). Carbon slijt vooral niet mooi. Bij een crash op beton of asfalt (of even over de kop rollen), beginnen beschadigingen uit te rafelen, prikken graag in de vingers enz. Drupjes secondelijm helpen natuurlijk dan. Bij een kleinere (goedkope buggy) verbogen de 2mm alu shocktowers erg snel, een jumpje was soms al genoeg. Daar heb ik dan 2mm carbo shocktowers voor gemaakt, prima upgrade. Er was niet meer ruimte dan voor 2mm, anders had ik er bv 3mm alu in gemaakt.
Alu vind je overal: restjes profielen, afbraak van allerlei.. Dus leuk om te hergebruiken. Carbon daarentegen niet. Ook een reden om minder te gebruiken. Voor mij toch.
Wat ik gebruik is eens een gekocht plaatje of overschotjes via mijn werk (soms heel kleine stukjes). Waterjet geeft het mooiste, netste resultaat, en heb er ook toegang toe (dat is een gelukje).
Zoals altijd: elk zijn ding, ik ben benieuwd :)

Ik ben een grotere voorbumper aan het maken met carbon. Ik heb carbon op de voormontage gelijmd en zal gaten boren en aan elkaar schroeven.
Hij is nog niet in de juiste vorm gezaagd omdat ik eerst de carrosserie moet krijgen om de vorm te kunnen zien.

Ik dacht erover om schuimrubber voor FG auto's in schaal 1:5 te kopen en in de
juiste vorm te snijden zodat het de hele carrosserie beschermt.

upload_2023-12-19_22-4-54.jpeg

Laatst bewerkt:
bij een frontale tik tegen iets hards zoals een stoeprandje oid dan geeft Carbon niets mee.... plastic en dan met een ovaal gat erin geeft wel mee en zou hier een betere optie zijn.. als je nu tegen een stoeprandje rijd heb je gelijk je bodem krom :weetnie:
maar het ziet er wel leuk uit :yes:

Laten we het maar niet hebben over wanneer er een voet in de weg staat. Als de bumper de grond raakt zullen de randjes versplinteren en gevaarlijk scherp worden. 1 van de redenen waarom carbon bumpers bij raceklasses verboden zijn.

Laten we het maar niet hebben over wanneer er een voet in de weg staat. Als de bumper de grond raakt zullen de randjes versplinteren en gevaarlijk scherp worden. 1 van de redenen waarom carbon bumpers bij raceklasses verboden zijn.

Het schuimrubberen kussentje moet minimaal 2 cm buiten de koolstofplaat uitsteken.

De Carbon plaat is niet volledig op maat gesneden. Ik ga nog meer knippen, maar ik wacht op het body Shell zodat ik de vorm kan zien.

De carbon plaat moet veel kleiner zijn dan het schuimkussen.

Laatst bewerkt:
De front bumper is alleen een mount voor schuimkussen. Ik ga het Kleiner maaken.
Ik ga een FG schaal 1/5 schuimkussen kopen en op maat sneiden.

Morgen krijg ik de juiste boor en kan gaatjes maken in de Shock towers en dan monteren.

upload_2023-12-20_15-42-10.jpeg

tippie:
geef met een schuurpapiertje een beetje een ronde kant aan de scherpe randjes
scheelt splinters etc
heb je veel splinters op de randjes, even sec. lijm erlangs laten lopen.
meestal gaan de losse carbon haren dan aan elkaar hechten, en gaat het niet zo in de vingers zitten.

carbon splinters zijn echt heel erg vervelend..

En smeer de rand in met dunne superlijm zodat het ook nog een beetje in het carbon trekt.

Ik zal een schuimkussentje bevestigen aan de lange schroeven die omhoog steken en dit ook op de carbon plaat lijmen.
Bovenop het schuimrubberen kussentje zal ik een bovenste carbonhouder maken die wordt bevestigd aan de schroeven die omhoog steken. Maar eerst heb ik het schuimkussen nodig.

De juiste vorm van de koolstofplaat is nog niet gesneden. Het kussen moet voorbij de koolstofplaat uitsteken. Als ik bots, moet het kussen beschermen, niet de koolstofplaat

.
upload_2023-12-23_1-2-40.jpeg

Cardan in center. Dit zijn erg zeldzaam onderdelen
upload_2023-12-23_1-3-47.jpeg

Bijlagen

• upload_2023-12-23_1-3-23.jpeg
    upload_2023-12-23_1-3-23.jpeg
    254,3 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Ik vond deze schaal 1:7 schokdempers op AliExpress.
De auto waarvoor ze bedoeld zijn is schaal 1:7 en weegt 6,3kg. Ik denk dat het een zware schorsing zal zijn.

8,8cm vooraan en 9,8cm achteraan.
Als ze niet op mijn inferno passen, herbouw ik een beetje en maak ze passend.
Ze zijn goedkoop, maar hebben zeer goede feedback.

413012998_122117781986120193_6387178305313194315_n.jpg

Ik wil je niet tegen spreken (eigenlijk wel) maar goede feedback op aliexpress is geen feedback. Je praat al over mensen die denken dat aluminium en felle kleurtjes een auto beter kan maken, het zijn geen racers. Daarnaast hoef je voor "betere prestaties" geen andere dempers te kopen, alleen een andere olie en evenueel zuigers met andere gaatjes (daar zijn zelfs ook boorkitjes voor te vinden) maar de gemiddelde basher verdiept zich daar niet in.

Maar ach, ze zullen heus wel hun werk doen.

Ik wil je niet tegen spreken (eigenlijk wel) maar goede feedback op aliexpress is geen feedback. Je praat al over mensen die denken dat aluminium en felle kleurtjes een auto beter kan maken, het zijn geen racers. Daarnaast hoef je voor "betere prestaties" geen andere dempers te kopen, alleen een andere olie en evenueel zuigers met andere gaatjes (daar zijn zelfs ook boorkitjes voor te vinden) maar de gemiddelde basher verdiept zich daar niet in.

Maar ach, ze zullen heus wel hun werk doen.

Ik heb offroad-dempers op mijn auto. Ik heb dempers voor onroad nodig. Mijn auto is te hoog.

Laatst bewerkt:
Back